Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

Wil Samsung de kleinhandel uitschakelen?


7 oktober, 2018, Categorie:

Geachte Lezers,

2 maand geleden ging mijn tv stuk. Een KS-8000, gelukkig in garantie. Dus ik volg de normale procedure en laat mijn dealer het toestel nakijken en deze besloot hem mee te nemen voor herstelling. De Hersteldienst van Samsung zou het toestel bij hun komen maken. Omdat Samsung de datum van de herstelling 2 keer uitstelde besloot ik telefonisch contact op te nemen met de herstel dienst van Samsung. Die wisten me toch verbazen en een beetje heel boos te maken. Ze vroegen of ik de hersteldienst van Samsung zelf had gecontacteerd en of zij het toestel meegenomen hadden ter herstelling, wat gebruikelijk is bij hun. Was ik even verbaasd. Van die procedure  heb ik nog nooit gehoord. Ze konden mij enkel inlichten indien het toestel door hun herstellingsdient was meegenomen. Voor de klanten die hun defect toestel bij hun dealer binnen brachten voor herstelling konden ze me enkel meedelen dat ik me mijn dealer moest wenden. Toen ik de vraag stelde of het niet normaal was dat je een toestel bij een dealer (winkel) kocht en door hem geholpen te worden ingeval defect of problemen kreeg ik het volgende antwoord : mijnheer de 2 methodes staan naast elkaar maar werken niet samen. Het is het ene of het andere. Ik vroeg hun wat daar de zin van was of dat het de bedoeling is dat als je een Samsung toestel wilt kopen het eerst bij een handelaar gaat bekijken en het dan het rechtstreeks bij hun aankoopt. Daar kreeg ik geen echt antwoord op. Dus heb ik contact opgenomen met mijn dealer en die viel uit de lucht. Volgens hem moeten de handelaars een door Samsung opgelegde procedure volgen bij defecten, hij ging het in ieder geval met zijn vertegenwoordiger bespreken. Ondertussen is mijn toestel hersteld en mijn dealer heeft hem terug aangesloten. Het was een breuk in het scherm. Het scherm en bepaalde electronica werd vervangen. Dit is een probleem dat tegenwoordig wel meer voorkomt bij alle merken. Wat logisch is want er zijn bij mijn  weten maar 2 producenten  die led lcd schermen fabriceren  : Samsung en LG

Heeft iemand van jullie van deze werkwijze bij andere merken al gehoord of is het enkel bij Samsung. Want dit gaat me te ver (ik ben 59 jaar ) en heb een hele evolutie meegemaakt op gebied van Service en techniek. Voor mij de naservice zeer belangrijk en ben bereid om meer te betalen voor een zelfde product met een goede goede klantendienst.

Groetjes

Ludo

 

Antwoorden

Service loopt altijd via de dealer, bij ons regelen wij een service bezoek aan huis door de fabrikant of de monteur komt langs in onze TD. Het valt op hoeveel Samsung schermen problemen hebben met het panel! Opvallend is het lage uitvalpercentage van LG schermen. Door de hoge lichtsterkte van de door Samsung gebruikte VA panelen slijten deze veel eerder dan de IPS panels van LG die beduidend minder licht geven. Logisch als je continue op de hoogste stand staat het eerder over is!

Een antwoord toevoegen