Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

Synchroniseren van Philips tv met KPN box?


21 mei, 2015, Categorie:

Hallo,

Ik heb een Philips televisie 42PFL9632D/10. Dit is een volledig HD-televisie. Ik heb hem echter sinds 2009 maar dat moet volgens mij niet uitmaken. 

Het probleem is als volgt. Sinds gisteren ben ik van UPC/Ziggo overgestapt naar de KPN. De reden dat ik overgestapt ben vanaf UPC/Ziggo is dat ik vorig jaar de Horizon box in mijn bezit kreeg en via de HDMI-kabel geen beeld(volledig zwart ook geen geluid) op mijn tv kreeg. Met een scart-kabel had ik echter wel beeld. Nu wil ik uiteraard heel graag genieten van HD-beeld en daar heb ik wel de HDMI-kabel voor nodig. Door UPC en Philips werd ik constant van ‘het kastje naar de muur gestuurd’.  Zoals al eerder aangegeven ben ik dus sinds gisteren overgestapt naar KPN maar ook dit biedt geen uitkomst. Via de HDMI nog steeds geen beeld. Ik ben overigens ook in het bezit van Apple tv en een DVD speler waarbij ik weer wel beeld heb via de HDMI-kabel.

Zou het kunnen dat de instellingen van mijn televisie verkeerd staan en ik dat moet aanpassen? Zo ja, op welke instellingen moet ik mijn televisie dan plaatsen? Ik heb overigens de laatste up-date geinstalleerd op mijn televisie.

Ik hoop dat u mij kunt helpen.

Gr,

Howard (h.vaantje@gmail.com)

 

Antwoorden

Graag je vraag één keer stellen.

Het is lastig te zeggen van een afstand maar heb je al eens geprobeerd de HDMI-kabel op de poorten van de andere apparaten aan te sluiten? Misschien ligt het aan de betreffende poort?

Hoi,

Ik heb verschillende HDMI kabels en de verschillende HDMI-poorten geprobeerd en ik heb ook Apple tv en een DVD speler(aangesloten via HDMI-kabels) en die doen het wel gewoon .

Nu heb ik ook sinds gisteren Netflix ingelogd op mijn Apple tv en gemerkt dat ik daar vandaan ook al geen HD films af kan spelen.

Er komt een foutmelding op het scherm: ‘Voor het afspelen van dit materiaal is HDCP vereist’.  Kennelijk ondersteund mijn televisie dus geen HDCP waardoor mogelijk dit ook de oorzaak is waardoor de decoderkastjes van UPC en KPN niet werken.

Na contact met Philips klantenservice werd mij doodleuk verteld dat de tv in 2009 was aangekocht voor 3000,- euro(!!!!!) en dat ik na zes jaar kan verwachten dat de tv niet meer voldoet aan de huidige technologie.

Nu ik dus begrijp dat er geen update software kennelijk voorhanden is bij Philips vraag ik mij af of jullie als experts hiermee ervaring hebben of mij nog van tips kan voorzien?

Gr,

Howard

 

Heb dezelfde problemen. ZIGGO geeft regelmatig software updates inclusief HDMI updates.

philips geeft masr zeer kort ondersteuning mijn TV uit 2012 heeft zijn meest recente update uit 2012. En dat terwijl er in de afgelopen jaren wel aardig veel verandert.

ik denk dat wij Philips aan de schandpaal moeten nagelen met een publieksactie.

Een tv die het perfect doet zou niet zo slecht aangesloten moeten zijn via HDMI. Zeer slechte dienstverlening van Philips, maar ook Ziggo mag zig wel wat duidelijker uiten over de problemen. Want dit echt super vervelend.

in eens na een update van ZIGGO HEBBEN HEELVEEL KLANTEN MET EEN PHILIPS TV VAN 4/5 jaar oud ineens problemen. Dat moeten beide bedrijven zich aantrekken.

Een antwoord toevoegen