Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

Smart TV van Philips werkt niet meer?


29 december, 2013, Categorie:

Onze smart TV van Philips werkt niet meer, wel als gewone tv maar alle apps zijn niet meer zichtbaar en de tv meldt dat er geen verbinding met de Philips server kan worden gemaakt.

Het streamen naar de tv gaat wel goed evenals de afstandbediening via een android apparaat.

Begrijp ik het goed dat mijn smart tv alleen werkt als meneer philips dat goed vind?

Ik ging ervanuit dat bv youtube wel zonder de philips server zou werken.

Weet iemand hoe dat zit?

groet,  Hans

Antwoorden

Hoe lang is dit al? Het kan zijn dat de servers van Philips een probleem hebben en dat kan een paar uur duren.

Als het langer duurt is het verstandig contact op te nemen met Philips.

er zijn ook update via philips.nl te krijgen

Dag Hans,

Werkt SmartTV bij jou inmiddels weer?? Bij mij doet smart tv het ook al een aantal dagen niet meer. Ik heb de laatste software erop, toch maar even de tv bedraad laten zoeken naar nieuwere software. Krijg ik zoals verwacht de melding “er is geen nieuwe software beschikbaar. De software van uw TV is bijgewerkt”. De tv maakt dus wel verbinding met internet, dus dat is allemaal ok. Allemaal heb ik dat smart tv nodig om zelf op internet te komen, danwel de apps te kunnen gebruiken. Vervolgens ook nog even, om alles uit te sluiten, de laatste software op een usb stick gezet…de zogenaamde autorun. Nadat ik de usb stick vervolgens in de tv steek, gebeurt er niks omdat ie geen leesbare bestanden vindt. Hetgeen logisch is omdat ie geen nieuw bestand ziet, aangezien de laatste software versie al op de tv is geinstalleerd.

Kortom, tv heeft verbinding met internet (conclusie die ik trek op basis van de automatisch software zoeken exercitie), ik heb de nieuwste software erop maar toch maakt ie opeens geen verbinding meer. Ik weet even niet meer hoe ik nu de tv de philips server wel weer laat vinden?? Hoogst irritant dit. Groet, marcel

 

 

 

Hallo Anoniem, Hans, Martijn en Marcel,

Ik heb sinds kort een WiFi-modem van Ziggo (waar ik overigens een eeuwigheid om heb moeten zeuren, maar dat is een ander verhaal).  Eindelijk kon ik nu via mijn Philips blu-ray speler (BDP5200/12) verbinding maken met mijn pc en met Philips Netwerk TV. Mijn geluk was echter van korte duur. Vanaf een paar dagen geleden krijg ik alleen nog maar de mededeling: “Kan geen verbinding maken met Philips-server. Probeer het later opnieuw.”

Mijn WiFi-verbinding is uitstekend, ik kan nog steeds in mijn pc komen, maar het lijkt wel alsof Philips  besloten heeft de stekker uit zijn Netwerk TV te trekken.

Ik heb dit probleem ook bij Philips Support gemeld, maar ik krijg geen bevredigend antwoord van die kant.

Groet, Wil

 

Bij mij werkt het zowaar weer!! Marcel

Mijn Philips Smart t.v. gaat spontaan uit of zomaar harder totdat het volume voluit staat. Soms gaat de t.v. ’s nachts vanzelf aan!

De t.v. is pas een maand oud en er is al 8 maal een monteur geweest.

Hallo Hans,

Misschien is alles inmiddels opgelost, of heb je het opgegeven.

Ik had eind maart 2014 exact hetzelfde probleem en dat is toen door Philips opgelost.

Half mei 2014 ontstond echter hetzelfde euvel en kon niet opgelost worden door Philips en ook niet door Ziggo.

Het probleem zit in de Ziggo router, Ziggo moet een IP adres toewijzen aan het aangesloten apparaat dat moet beginnen met 192.168. etc.

Voor de TV wordt echter geen goed IP adres toegewezen en dat is de reden dat je geen verbinding meer met de Philipsserver kunt maken.

Ik heb zelf nog een extra router van Linksys op de router van Ziggo aangesloten die wel een goed IP adres krijgt.

De TV heb ik nu aangesloten op deze extra router en krijg weer goed contact met de Philips server.

Ik heb een Smart tv van Philips 9000 serie. Gisteren was ik na de voetbal gaan kijken op smart tv naar facebook, daarna wil ik terug gaan naar HD 1 tv kijken, maar dat lukt niet meer. Als ik naar menu ga en selecteer bron om daar HD1 te gaan staat HD1 daar niet meer en zo heb ik geen signaal en geen beeld.

Heeft iemand een oplossing ?

Ik had gisteren geen geluid meer.  TV resetten, stroom eraf voor een tijdje, en hij deed het weer. Wellicht werkt dat ook voor het vinden van de HD recorder.

Ik heb het zelfde probleem, Smart TV heeft even gewerk en kan sinds een half jaar geen verbinding met de server maken na lang zoeken, dit is via wifi en ook bekabeld, volgens mij heeft Meneer Phillips de stekker uit getrokken van het Smart TV gebeuren, wel overal laten weten hoe goed ze zijn, maar doen is een heel ander verhaal, de volgende TV wordt geen Phillips meer.

Ik heb een Samsung en een Philips TV. Het is een verschil van dag en nacht. De Philips is zo traag dat de software voor geen meter werkt. De software is gewoon ronduit slecht.

Het is vrij simpel: philips service desk bellen. Die sturen een update. Installeren en klaar. Have fun! Menno.

Kan er iemand mij helpen aub?

dus mijn vraag is ; alsk ik op smart tv gaa en il ga op youtube als ik een film wil zien na een kwartier ongeveer gaat film af van zicht zelf en komt er een zwarte scherm op zn staat er loading op? Kblijf  uure lang mr tga niet telkens als ik iets wil zien gaat het film af

als ik op smart tv ga staat er eerst aanmelden. Na een lange tijd laten krijg ik weer tv en daarna wordt het zwart en staat er:’to complete Smart TV sign-in, please switch your tv set off and on again.”

wie kan mij helpen??

Philips is een rot merk qua multimedia tv alleen maar problemen beter had ik die sony bravia gehaald heb erg veel spijt

boycot philips

Mijn tv gaat vanuit stand by helemaal uit en dan weer terug naar stand by uitzichzelf, binnen een halve minuut.

ook ging de tv vanzelf aan. Ik schrok me wild, ik dacht zoiets gebeurd alleen in films. Heb gelijk de stekker eruit getrokken.

herkent iemand dit??

Alle reacties hierboven komen door de gebrekkige software waar de Philips (of eigenlijk TP Vision) tv’s op draaien, al eerder in deze vraag en antwoord pagina heb ik hierover geschreven.

Philips lost dit niet op omdat ze het niet kunnen, keer op keer werkt de softwareupdate niet en komen er weer meer vreemde klachten. Dit geld voornamelijk voor de tv’s van de laatste 2 jaar.

Er zitten zoveel fouten in dat wij als winkel gestopt zijn met verkoop van Philips en daar zijn we iedere dag blij om, minder gezeur, meer blije klanten.

Hallo nou wat Philips betreft hadden ze het wel wat makkelijker mogen maken, daar ging ik vanuit maar nee zo moeilijk mogelijk heb ik een smart gekocht was nergens voor nodig geweest als ik iedereen moet nalopen dan laat maar zitten, het valt niet mee als je ouder wordt ik ben er nu een halve dag mee bezig geweest en het is genoeg volgende keer weer een Samsung. ik dacht misschien wel leuk You tube op groot beeld     Jammer jammer jammer jammer.

Hoi, ik game op mijn smart tv maar hij reageert 0,5sec later weet iemand dan wat je moet doen?

 

Na paar keer gebruik gaat de tv niet meer aan roodlampje maakt wel contact met afstand bediening. Dan krijg ik beeld met kie software maar kan niks kiezen want staat leeg geen software gevonden? Wat moet ik nou doen weet iemand een oplossing?

Een antwoord toevoegen