Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

Probleem met Samsung hw-h600 Soundplate?


30 november, 2014, Categorie:

Sinds gisteren ben ik eigenaar van een Samsung HW-H600 Soundplate. Ik ben onder de indruk van de kwaliteit van het geluid dat deze “platte” soundplate voortbrengt.

Na wat spelen met de instellingen heb ik een probleem vastgesteld. Wanneer ik bijvoorbeeld de functie “Surround On” aanzet, dan krijg ik de eerste minuten een virtuele surround te horen, maar nadien springt hij terug op de standaard instelling. Dit geld ook wanneer ik een Sound Effect kies, zoals Music, de eerste minuten werkt dit effect maar nadien opnieuw naar de basisinstelling.

Ik heb mijn digibox gekoppeld via HDMI naar de Soundplate ‘IN’, en de Soundplate ‘Out’ naar de HDMI van de TV. Wanneer ik bij mijn Samsung TV zoek naar apparaten, dan vind hij de Soundplate, lijkt hij deze ook te installeren, maar deze verschijnt nooit in de lijst??

Heeft het type HDMI kabels er iets mee te maken, want ik denk niet dat deze ARC ondersteunen. Maar dan verwacht je toch dat deze gewoon via HDMI werken?

Alle reacties zijn welkom! 😉

Antwoorden

Wat bedoel je met installeren op je tv? In principe is dat niet nodig dus die begrijp ik niet helemaal. Het lijkt me zeer sterk dat de tv of kabel hier iets mee te maken heeft. Als je gewoon een normale hdmi-kabel hebt wordt ARC ondersteund maar zoals ik het begrijp is ARC het probleem van surround wegvallen niet.

Zijn beide apparaten voorzien van de laatste firmware?

Met installeren op TV bedoel ik het synchroniseren van de Samsung TV met de Samsung Soundplate (Samsung heeft hiervoor een bepaalde optie instelling). Ik beschik over oude HDMI kabels, bij mijn weten niet de 1.4, dus daarom dacht ik dat er een conflict ontstaat bij gebruik van niet ondersteunde kabels?

Geen idee of ik beide apparaten beschikken over de laatste firmware. Ik veronderstel van wel vermits beide apparaten nog geen 2 weken oud zijn.

Alvast bedankt voor je reactie!

Bijkomende info : Wanneer je ARC ondersteunende kabels gebruikt dan zou de D.IN functie automatisch ingeschakeld moeten worden, bij mij gebeurd er dus niets… Daarom mijn vermoeden dat ik niet over de 1.4 HDMI-kabels beschik.

Je kunt een goedkope kabel van bijvoorbeeld de Action aanschaffen, dat zou echt moeten werken en kun je het controleren. Als het een High Speed HDMI-kabel is moet het werken.

Thanks voor de reply Martijn. Ik heb inmiddels 2 HDMI High Speed 1.4 kabels besteld via allekabels.nl. Deze werden als promo verkocht voor een paar euro’s. Dus hopelijk is hiermee het probleem opgelost. Feedback komt nog nadat ik deze ontvangen heb.

Hallo allemaal,

 

ik heb hetzelfde probleem. Ik heb op mijn Samsung SMART tv (EU46F5700) geen HDMI out. 

Ik gebruik dus een optische kabel maar krijg ook dat de Soundstand / Soundplate na 5 minuten weer terug schakelt naar de standaard instellingen.

Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen?

 

Alvast hartelijk bedankt.

 

Met vriendelijke groet,

 

Mark

 

Hetzelfde probleem hier.  2 sound stands gekocht 1aangesloten op ue46f6500 en 1 op ue40f6500 tv.  Eentje via optische kabel de andere via soundshare. Wanneer je een sound effect of de surround inschakelt op de sound stand sprint die na vijf minuten alweer of standard sound.  Erg frustrerend

Any advice welcome – thanks !  Dave

Ik heb gebeld met Samsung, probleem is niet bekend. Zie hieronder reactie van Samsung:

Geachte heer,

Deze mail ontvangt u na aanleiding van ons gesprek. Besproken is het probleem dat de soundbar de
geluidsinstellingen niet onthoudt en deze na vijf minuten kwijtraakt.
Dit probleem is bij ons niet bekend. Ik zie op onze website dat er ook geen updates voor deze soundbar
bekend zijn. U kunt proberen het toestel te resetten indien dit nog niet gebeurd is.
Dit kunt u doen door de stopknop of het pijltje naar rechts >> voor vijf seconden ingedrukt te houden
tot u op het display reset of oke ziet verschijnen. Indien dit niet helpt raad ik u aan ons terug te bellen
zodat wij voor een verzoek om informatie kunnen aanvragen bij een van onze productspecialisten.

Indien wij u verder nog van dienst kunnen zijn vernemen wij dit graag van u.

Met vriendelijke groet,

Jenneke den Outer
Medewerker Samsung Technical Support

—————->> Helaas is het mij nog niet gelukt om het apparaat te resetten. Vanmiddag nogmaals proberen te resetten maar ik ga vandaag sowieso weer bellen met Samsung Nederland. Verder wel heel tevreden over het geluid alleen jammer dat die steeds terug valt ;-).
Groeten Mark

 

Beste allemaal,
het probleem lijkt opgelost te zijn en makkelijk te herstellen.

Ik heb in de Engelse handleiding gelezen dat je:

– het apparaat eerst uit moet schakelen.
– dan 5 seconden de pauze / play knop ingedrukt moet houden op de afstandsbediening.
– dan komt er “Unit OK”  in het display te staan.

Zoals het er nu uit ziet blijven de handmatige instellingen bewaard. Zelfs na het uitschakelen en opnieuw
aanzetten van de HW-H600. Hopelijk blijft het nu goed gaan 🙂

Met vriendelijke groet,

Mark

Mark !  You’re the man !!!  Heel veel dank.  Dit probleem frustreerde mij enorm :-))

Dag Mark,

Ik heb dit topic gestart en blijkbaar ben ik niet de enige die deze ergernis heeft. Ik had inmiddels men originele HW-H600 ingeruild voor een nieuw exemplaar vermits we dachten dat het om een hardwarematig defect zou gaan. Men nieuwe HW-600 heb ik gisteren uitgetest en opnieuw deed dit probleem zich voor. Tot ik dus juist je reactie zag een idd, problem solved!!!

Niet te geloven dat dit probleem nergens terug te vinden is terwijl er zoveel mensen last van hebben. Of dat dit nergens duidelijk beschreven staat hoe je de aangepast instellingen moet bewaren. De handleiding zou moeten beginnen met : Alvorens het apparaat te gebruiken, houdt de play/pauze knop enkele seconden ingedrukt tot de boodschap “unit ok” verschijnt.

Bedankt om dit mee te delen! Hiermee zul je veel frustraties laten verdwijnen 🙂

Het kan volgens mij ook niet dat Samsung nog nooit te maken had met dit probleem. Als dit nergens duidelijk word vermeld, dan heeft iedereen hier toch problemen mee neem ik aan?

Nogmaals dank 😉

Hallo allemaal,

geen dank, graag gedaan! Ik had ook een nieuw exemplaar gekregen en had toen ook hetzelfde probleem, maar
nu doet hij het perfect 🙂

Om even af te sluiten met positief bericht.
Ik ben zeer tevreden met het geluid, het design en de opties. Het past echt super onder mijn Samsung TV, films kijken was nog nooit zo leuk en spannend met het heldere / mooie geluid.
Uiteraard is het geen Home-Cinema 5-1 maar voor mensen die beter en mooier geluid willen zonder veel ruimte is dit echt een mooi apparaat!!

Afgelopen weekend 35 man in de huiskamer en dankzij de Bluetooth / AUX functie en het volume een mooi feestje geworden 🙂 De vraag is of de buren het ook leuk vonden haha…

Heel veel plezier allemaal met de HW-H600.

 

Groeten Mark

 

 

Hetzelfde probleem gehad merci voor de oplossing

 

iemand een idee waarom de soundstand altijd in de Mute stand opstart ?

Geen idee waarom de soundstand in Mute opstart maar scroll even naar boven en probeer eens de reset die Mark uitlegt.  Heeft wonderen gedaan voor onze soundstands

inmiddels al meerdere keren de reset gedaan, maar blijft nog in de mute satnd opstarten, sinds een week verliest hij ook steeds de verbinding met de televisie en moet je hem weer opnieuw aanmelden. bluetooth staat aan en aangesloten met een optische kabel, rarara.

 

Alex

 

Ik zit met een gelijk probleem:

Bij het aanzetten van de TV springt de HW-H600 gelijk op D- in en dus geen geluid.

Resetten helpt ook niet.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

even zetten op de tv stand

even de soundstand switchen naar tv en de speakers van de televisie uitschakelen, blue tooth aanzetten en als dan alles goed is zie je bij bediening van het volume de sterkte op de televisie.

ook zal bij de stand tv op de soundstand het bericht komen connecting television.

 

Alex

ik heb op dit moment de soundplate en televisie zonder kabels aangesloten en het werkt perfect, blijkbaar via de bluetooth zijn er geen kabels benodigd.

 

 

alex

Een antwoord toevoegen