Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

Pixelverzekering smart tv?

ada

12 juni, 2017, Categorie:

Nu kan ik een verzekering nemen op de aankoop van een nieuwe smart tv, een zogenaamde pixelverzekering waarbij vanaf 4 dode pixels een nieuwe tv zou krijgen binnen 3 jaar. Als er 1 dode pixel zou zijn dan is dat garantie, krijg ik een nieuwe tv krijgen. Dus meer dode pixels in 3 jaar een verzekering afsluiten voor 79 euro is dat oké of een beetje nep???

Top! Graag vraag ik u nog eventjes te kijken naar ons A-Z Servicetotaalpakket voor Ultra HD toestellen, meer informatie:

– 100% Pixelgarantie: u krijgt bij ons bij 1 dode pixel al een nieuw toestel, de standaard garantie is vanaf 4 dode pixel– 3 jaar aan huis service: bij een defect krijgt u 3 jaar lang een monteur aan huis en u betaald geen voorrijkosten of eigen risic– 4 weken omruilperiode: wanneer u niet tevreden bent met het toestel kunt u deze 4 weken lang omruilen tegen een ander merk of ander formaatZou dat wellicht nog interessant zijn  voor uw Sony toestel?

 

Antwoorden

Dergelijke verzekeringen zijn in het verleden niet onbesproken geweest. Je hebt immers recht op een goed werkend product. De vraag is of een x-aantal dode pixels acceptabel is. Besef u dat u bij aankopen op internet extra beschermd wordt door de wet “koop op afstand”. In het kort komt het er op neer dat u in principe 14 dagen de tijd heeft om te beoordelen of de aankoop aan uw wensen voldoet (herroepingsrecht). In deze periode kunt u dus uw aankoop retourneren. En dus ook beoordelen of er sprake is van dode pixels 😉

Wanneer u zo’n verzekering afsluit bespaart u zichzelf eventuele discussies met de wederpartij mocht iets dergelijks spelen. Op een aankoopbedrag van een 4K-tv is het ook niet onoverkomelijk. Het is uiteindelijk een keuze die u zelf moet maken.

Koop bij voorkeur bij een webshop die is aangesloten bij het Thuiswinkel Waarborg keurmerk. De algemene voorwaarden zijn opgesteld met o.a. consumentenorganisaties.

 

Staaltje bijverkoop wat de verkoper een bonus oplevert! In de praktijk heb je zelden uitval. De winkel die je dit probeert te verkopen kun je beter mijden! Die is op jouw geld uit!

Elke winkelier is op je geld uit. Anders was het geen winkelier natuurlijk

Ik heb nu op mijn 2 weken oude 65OLED803 1 dode pixel. En voor het eerst in mijn leven een extra garantie afgesloten!

Ben benieuwd hoe ze het gaan oplossen.

Ben blij dat ik extra verzekering had afgesloten ik kreeg direct een nieuwe tv super zal nooit meer zonder doen….

Als u de aankoopbon nog heeft en u heeft het toestel netjes geregistreerd bij de fabrikant, is een extra verzekering eigenlijk niet nodig.

De extra verzekering die u afsluit, is alleen handig voor andere evt kosten (transport en analyse kosten) te dekken.

 

Persoonlijk zou ik altijd een extra verzekering afsluiten (lees altijd de voorwaarde) omdat er dan een betere verbindingsbrug onstaat tussen consument, retailer en fanbrikant.

Beste wat je kan vragen of het toestel via nederlandse garantiebepalingen is aangekocht, en niet een toestel is van buiten de eu.  Komt het toestel bv niet van lg nederland(als voorbeeld) moet je het zeker afsluiten.

De fabrikant wijst namelijk direct naar de retailer als er een defect ontstaat, en de retailer zegt op haar beurt, jammer had u een verzekering moeten afsluiten.