Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

Philips tv doet raar?


24 oktober, 2018, Categorie:

beste

Ik heb een philips tv op mijn homeconema aangesloten.

type tv 55 pus 6561

home cinema denon

het volgende gebeurd homecinema aan op radio,vervolgens tv aan dan hoor ik even geen gluid via de homecinema.

s’avonds staat de tv best lang aan (3 a 4 uur) met het geluid over de home cinema.

als ik dan de tv op standby zet gaat de led even constant branden om daarna uit te gaan en dan gaat de homecinema 5 sec op stil dan zie ik daarna ook weer dat de standby led weer continu aan is,en ook is het geluid weer terug op de homecinema.

raar????

de tv is middels een monstercable aangesloten op de denon.

alle randapparatuur zoals set topbox dvd speler en game console zijn op de reciever aangesloten.

dus de vraag is wat doet de philips voor iets raars,het lijkt wel of er een extra signaal verstuud word naar de reciever waardoor deze even de weg kwijt is.

 

graag advies.

 

m.vr.gr.Hans

 

 

Antwoorden

Helaas, het is een Philips! Anno 2018 het merk met de meeste software fouten van alle merken. Iedere tv van dit merk heeft zijn eigen klachtjes. In veel winkels is dit merk dan ook niet meer te vinden!

Maar dat is geen antwoord op mijn vraag.

of is het software matig

 

Beste,

Het lijkt mij eerder een probleem met de Arc en/of cec instelling. Als de tv op deze is aangesloten probeer dan eens op een ander hdmi ingang om te zien of hij het ook zo doet. Op het eerste zicht denk ik aan een soort vertraging waardoor de tv en de receiver de tijd moet krijgen om alles mooi af te sluiten of op te starten en dan vanwege de arc ergens in de soep draait.

Dit is slechts een vermoeden en kan  er ook 100 % procent naast zitten.

Hopelijk beantwoordt dat je vraag een beetje beter dan het afgezaagde verhaal dat alle Philipsen slechte tv’s zijn.

Mvg,

 

 

Beste.

zojuist contact gehad met Phillips.

hun advies om Hdmi 3 of 4 te proberen.

dat is nu net niet het advies wat ik wilde krijgen,want de TV is 4 K,en de reciever is aan gesloten op HDMI 1 dat is juist de 4 K aansluiting.

Dus dat lost het probleem dan niet op denk ik.

verder heb ik ARC op de reciever uitstaan,en de easylink van de TV ook op uit staan.

Dit staat uit omdat ARC niet werkt,volgens Phillips wel op HDMI 3 of 4,maar zoals gezegd dan krijg ik geen doorgifte meer van 4 K denk ik.??

Vooral het standby probleem na een avondje TV kijken blijft een merkwaardig iets.

Als ik dit aan de verkopoende partij ga voorleggen kunnen zei hier ook niets mee,omdat dit puur een praktische optische inspectie vereist.

Ik hoop toch dat u me toch nog wat verder zou kunnen helpen.

 

Gr Hans

Zet je hdmi arc aan op receiver en tv, sluit de tv en receiver aan met een hdmi kabel en kies op de tv voor de ingang met arc. Sluit alle verdere apparatuur aan op je tv. Als tv aangaat gaat versterker ook aan op juiste ingang. 4K heeft hier niets mee te maken. Als tv uitstaat kun je gewoon radio luisteren. Hoop dat dit lukt want het vertrouwen in Philips is inderdaad tegenwoordig ver te zoeken. Iedere reparateur kan dit beamen. Succes!

Radio luisteren gaat ook gewoon goed hoor.

alleen het moment dat de tv gaat meedoen ondervind ik het genoemde probleem.

op deze philips zijn de eerste twee hdmi poorten geschikt voor 4K weergave,en dat is juist wat of ik wil.

hdmi 3en4 zijn volgens een techneut van philips niet geschikt voor 4 k weergave.

dud het probleem is en blijft het rare gedrag van de TV als deze op standby gezet word,dan gebeurt er dus dat de radio weergave verstoort word als de TV met standby bezig is.

nog even update op bovenstaande.

net nogx contact gehad met techneut? Van philips deze vertelde mij dat het normaal is dat er een wachttijd zit standby van 4.6.8!seconden voordat het echte standby stadium is bereikt dus dit geeft dan de verstoring naar de reciever tijdens de radio weergave.

dus leer er maar mee leven,niets aan te doen het is zoals het is volgens hem?

Philips en software dus! Een moeilijke match! Leer er maar mee leven 😡

Echt niet,ik ga nog naar de verkoper en die probeerd dan maar met een vertegenwoodiger re overleggen.

Beste,

Dus de stelling klopt dat er een vertraging opzit waardoor het signaal onderbroken wordt naar de receiver.  Dit zou software matig kunnen opgelost worden maar er zal nog veel water moeten vloeien tussen Denon en Philips (TP Vision) denk ik.

Succes !

 

Beste Sir Oled

Hebben alle tv merken dit soort software communicatie problemen,met het standby gedeelte.

Of is dit echt een Philips probleem?.

Beste,

Naar mijn ervaring niet maar bij de Philips afdeling vooral na de overname door het Chinese Hisense durven die problemen wel meer de kop op te steken.  Dit zijn problemen die door firmware updates op te lossen zijn, alleen is het meer een kwestie als fabrikant je prioriteiten te stellen. Hisense en Denon zijn nu niet bepaald schoolvoorbeelden in oplossingen door firmware updates snel te releasen.

Als het u echt te veel ergert zal er weinig anders opzitten dan het toestel terug te geven en ergens een ander merk te kopen.

In ieder geval veel succes met de oplossing van het probeem.

TP vision en niet Hisense is eigenaar van Philips tv, beide komen wel uit China en die nemen het niet zo nauw 😁

Tp vision is  inderdaad de rechtmatige eigenaar van de Tv afdeling van Philips . Dus ook in mijn software sluipen er soms fouten , mijn excuses hiervoor. Dus het antwoord van anoniem was ook van ik en bij deze firmware update rechtgezet.

Grtz

Techneut Philips zegt dat het software matig zo in het moederbord is gezet,en kan niet veranderd worden.

Dus als de tv in standby gaat en alles tijdelijk wegdouwd dan is dat normaal.

Bij Philips is alles normaal! Het boeit ze echt niet! Alleen verkoopcijfers zijn belangrijk!

Een antwoord toevoegen