Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

Netflix 4k beeldkwaliteit slecht-Sony KD 55XE9005?


25 september, 2017, Categorie:

hallo

ik heb zopas een nieuwe tv gekocht

de sony kd 55xe9005b

ik gebruik de tv om 1 normaal digitaal tv te kijken via bij ons in belgie telenet

kwaliteit is goed maar geen wauw effect , zal aan de invoer liggen van de digicorder

2 ps4 pro aangesloten om te gamen

eerste indrukken waren heel goed , alweer had ik  miss iets meer verwacht

3de punt , ik kijk veel netflix , vanaf nu via de tv zijn app zelf , nu had ik een 4k film gekozen en ik merkte tijdens het afspelen van de film bij plotse bewegingen , dat er iets niet klopte , ik kreeg lichte happeringen / blokkerige beweging te zien

de motion flow staat op standaard , hierin wisselen hielp ook niet

enig idee wat ik kan veranderen zodat ik wel het wauw effect krijg want ik weet dat de tv die wel zou moeten kunnen

mijn tv hiervoor was er eentje van 6 jaar geleden een full hd dus op dat vlak alleen al zou ik een grote verbetering moeten zien maar eigenlijk valt die een beetje tegen

of zou het aan mijn verwachtingen liggen

alvast bedankt en alle tips zijn welkom

Antwoorden

Tja, wij kunnen onmogelijk jouw verwachtingen inschatten. In veel gevallen denken mensen inderdaad dat het verschil bijzonder groot zal zijn, maar dat is meestal enkel zo bij de juiste content. Vnadaar dat je bij traditionele Telenet content geen spectaculaire verbetering zal merken.

Vergeet ook niet dat je, indien je geen A-B vergelijking met de twee toestellen naast elkaar maakt, je afgaat op je herinneringen, en dat is zelden erg accuraat.

Wat kan je alvast doen. Op deze Sony kies je best voor de Bioscoop Pro beeldpreset. Wil je iets meer ‘punch’, kies dan vooor de Cinema Home beeldpreset. Lees de review nog eens na voor de beste instellingen: https://www.homecinemamagazine.nl/2017/04/review-sony-kd-55xe9005-tv/

Vergeet ook niet dat je de instellingen voor elke bron apart moet nakijken.

Wat je Netflix vraag betreft: dat lijkt er sterk op dat je netwerkverbinding even hapert. Probeer voor Ultra HD streams toch gebruik te maken van een bedrade aansluiting, tenzij je absoluut zeker bent dat je draadloze aansluiting erg snel is. Om dat na te gaan kan je de Netflix info opvragen: kijk op je remote of je een toets vindt waar ‘i+’ op staat. Druk er op wanneer Netflix afspeelt. Je ziet dan recht bovenaan de resolutie van de binnenkomende Netflix stream. Zolang dat maar ‘1080’ is, kijk je naar Full HD. Je moet 2160 zien. Denk er ook aan dat je het hoogste Netflix prijsplan moet gebruiken om 4K content te kunnen streamen.

 

Cheers,
Eric

 

Ik heb ook een Sony Tv, zelfde probleem. Sony kan gewoon niet meer meekomen met Samsung en LG. Ik heb hem genomen omdat er Android op draait en je Kodi vanuit je TV kunt gebruiken. Beeld haalt het bij lange niet bij de hierboven genoemde merken. Men probeert het steeds op de kabel/frequentie etc te schuiven maar dat is flauwekul.

 

 

Beste,

Dan zijn deze  waarschijnlijk voor u dan ook allemaal flauwekul :

– https://www.avforums.com/review/sony-kd-55xf9005-x900f-review.14564

-www.avsforum.com/review-sony-65-x900f-4k-hdr-tv/

-https://www.hdtvtest.co.uk/reviews/Sony/xf90

Veel leesplezier en misschien een bezoekje aan de oogarts ?

Mijn HD-Ready plasma op 720 P was na 11 jaren intensief gebruik op en ik heb hem vervangen door een LG OLED TV op 1080i via mijn Telenet digicorder. Doordat mijn plasma tv op was is voor mij wel een duidelijk verschil bij gewone uitzendingen maar ook niet in de mate dat mijn plasma tv in nieuw staat ineens zoveel moest onderdoen. Ik heb lang getwijfeld of ik geen nieuwe Full HD tv zou kopen maar vind er maar eens  een met een echt 100Hertz paneel. Ik kan mis zijn maar zolang er geen 1080P door de providers wordt verstrekt zal aan de beeldkwaliteit nooit een echt groot verschil zijn, er is wel een wouw effect bij het afspelen van een blu-ray opgenomen in 1080P. Netflix kan ik nu op 2 manieren zien. Via mijn app op mijn OLED TV of via mijn Oppo blu-ray speler (verbonden met AV receiver) allebei verbonden met een ethernet kabel aan mijn Telenet aansluiting en ik merk geen verschil.Wat wel waar is dat Samsung fellere kleuren geeft. Ik bezit ook een Samsung KS 8000 tv en heb de kleurenintensiteit met 50 procent verkleind, zo iets is persoonlijke voorkeur. Ik moet wel dat deze Samsung na minder anderhalf jaar al defect is, en dat heb ik met Sony niet eerder meegemaakt. Het is onbegrijpelijk dat in België geen 1080P door de kabel kan, zelfs niet met de nieuwe Telenetdigirecorder. Ik zou het merk Sony niet zomaar afschrijven.

Groetjes Ludo

Ook in NL geen 1080P, dat kost te veel bandbreedte en de providers willen liever meer zenders en lagere beeldkwaliteit.

Een antwoord toevoegen