Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

Netflix 4k beeldkwaliteit slecht-Sony KD 55XE9005?


25 september, 2017, Categorie:

hallo

ik heb zopas een nieuwe tv gekocht

de sony kd 55xe9005b

ik gebruik de tv om 1 normaal digitaal tv te kijken via bij ons in belgie telenet

kwaliteit is goed maar geen wauw effect , zal aan de invoer liggen van de digicorder

2 ps4 pro aangesloten om te gamen

eerste indrukken waren heel goed , alweer had ik  miss iets meer verwacht

3de punt , ik kijk veel netflix , vanaf nu via de tv zijn app zelf , nu had ik een 4k film gekozen en ik merkte tijdens het afspelen van de film bij plotse bewegingen , dat er iets niet klopte , ik kreeg lichte happeringen / blokkerige beweging te zien

de motion flow staat op standaard , hierin wisselen hielp ook niet

enig idee wat ik kan veranderen zodat ik wel het wauw effect krijg want ik weet dat de tv die wel zou moeten kunnen

mijn tv hiervoor was er eentje van 6 jaar geleden een full hd dus op dat vlak alleen al zou ik een grote verbetering moeten zien maar eigenlijk valt die een beetje tegen

of zou het aan mijn verwachtingen liggen

alvast bedankt en alle tips zijn welkom

Antwoorden

Tja, wij kunnen onmogelijk jouw verwachtingen inschatten. In veel gevallen denken mensen inderdaad dat het verschil bijzonder groot zal zijn, maar dat is meestal enkel zo bij de juiste content. Vnadaar dat je bij traditionele Telenet content geen spectaculaire verbetering zal merken.

Vergeet ook niet dat je, indien je geen A-B vergelijking met de twee toestellen naast elkaar maakt, je afgaat op je herinneringen, en dat is zelden erg accuraat.

Wat kan je alvast doen. Op deze Sony kies je best voor de Bioscoop Pro beeldpreset. Wil je iets meer ‘punch’, kies dan vooor de Cinema Home beeldpreset. Lees de review nog eens na voor de beste instellingen: https://www.homecinemamagazine.nl/2017/04/review-sony-kd-55xe9005-tv/

Vergeet ook niet dat je de instellingen voor elke bron apart moet nakijken.

Wat je Netflix vraag betreft: dat lijkt er sterk op dat je netwerkverbinding even hapert. Probeer voor Ultra HD streams toch gebruik te maken van een bedrade aansluiting, tenzij je absoluut zeker bent dat je draadloze aansluiting erg snel is. Om dat na te gaan kan je de Netflix info opvragen: kijk op je remote of je een toets vindt waar ‘i+’ op staat. Druk er op wanneer Netflix afspeelt. Je ziet dan recht bovenaan de resolutie van de binnenkomende Netflix stream. Zolang dat maar ‘1080’ is, kijk je naar Full HD. Je moet 2160 zien. Denk er ook aan dat je het hoogste Netflix prijsplan moet gebruiken om 4K content te kunnen streamen.

 

Cheers,
Eric

 

Een antwoord toevoegen