Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

Kan er conflict ontstaan tussen de Horizon box en een Lg smart T.V?


27 oktober, 2017, Categorie:

L.s,

Wij hebben een Ziggo connect box  CH 7465LG-Zg,

een Horizonbox  Samsung SMT-g7401/XEN

en een LG 47 LB630 V-ZA  smart TV    software versie 1,   Juni 2014 ( koop datum LG)

Wij vermoeden dat er een conflict is ontstaan in de Software van de Horizon box en de software van de LG smart T.v., zijn deze storingen u bekend? En wat kunt u er eventueel aan doen?  Bij vorige software problemen met onze oude Cisco-BOX kon uw technische dienst via de internet verbinding,  contact zoeken met de Ziggo componenten en hier inzien wat de oorzaak van de toenmalige storing was.

Nu is na “On Demand” kijken  van een aflevering uit de serie  Black Sails, in de aftiteling met muziek, er een storing ontstaan en begon de LG Smart TV op de beat van de muziek te knipperen. Het beeld komt niet meer in een normale stand terug. Aan uit zetten heeft geen resultaat.   Kunt u via Internet de LG smart T.V. wel resetten? Het toestel heeft een internetkabel aansluiting.

Daarvoor hadden we al regelmatig dat wij de Horizon box moesten resetten ( stroom er af en er weer op) omdat er geen beeld op de LG kwam.

Wij hebben de “storing” ook bij LG gemeld, maar nog geen resultaat, geen actie op ons vraag om prijsopgaaf “reparatie”inlezen update software naar hoger niveau.   Ook hebben geprobeerd om de Software zelf te updaten maar met een knipperend beeld kom je niet in de noodzakelijke functie.

Kan het zijn dat de Horizon box automatische updates heeft gehad die niet meer synchroon lopen met de Software versie 1 van de LG smart T.V.,  en dit knipperen op de beat van de muziek heeft veroorzaakt, en  hoe lossen wij dit op.

Een 2e LCD TV van Philps zonder smart maar met een HDMI aansluiting werkt wel weer op onze Horizon box, maar dit is niet de bedoeling voor een passende oplossing.

Graag horen wij van u een oplossing, mogelijk in combinatie met de technische dienst van LG, wat er moeten mogelijkheden zijn om software met een hoger revisie level op dit 2014 toestel te plaatsen.

Zoals eerder gemeld, ons lukt het niet om bij LG door te dringen, u als techneuten mogelijk weer wel.

Graag een berichtje

E & A

 

 

 

Antwoorden

Lijkt een handshake probleem, hdmi conflict! Misschien resolutie van Horizon terug zetten naar 720P. Betere Hdmi kabel kan helpen. Succes!

Een antwoord toevoegen