Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

HEOS Soundbar geeft op HDMI ARC Geen geluid na dat de tv uit en aan gezet is?


10 maart, 2017, Categorie:

Als ik mijn HEOS Aansluit op mijn Sony TV 55 inch. Op de HDMI ARC vanaf de volledige installatie krijg ik gewoon geluid. Doe ik dan vervolgens mijn TV uit (Zoals normaal is zodra de installatie compleet is vanwege dat je weg moet naar je werk etc.) En ik kom thuis en doe de tv aan dan krijg ik geen geluid meer op mijn soundbar.  (De TV zegt wel dat hij op het audiosysteem gaat.)

Antwoorden

Ik vermoed dat je even opnieuw de juiste ingang moet kiezen op de HEOS systeem . Ik weet niet of je in je HEOS apparaat kunt kiezen dat hij standaard op een bepaalde bron afstemt zodra je hem aan zet? Het is geen vanzelfsprekendheid dat automatisch de actieve bron wordt gekozen.

Hij staat wel op de juiste ingang hij geeft gewoon geen geluid meer.

Helaas is het kommer en kwel met de Heos soundbars, in onze winkel nooit geen klachten over Sonos maar helaas wel over Heos, geen verbinding, krakende luidsprekers, wegvallen, slecht reagerende app, speakers die uit de app verdwijnen. Het moet allemaal veel beter anders ben ik bang dat Heos veel klanten gaat verliezen.

Neem even contact op met de verkoper en leg het probleem voor. Wellicht hebben zij ervaring met dit specifieke probleem, of ze kunnen het even voorleggen bij Denon om te horen of dit een bekend probleem is. Het is voor ons onmogelijk vanaf deze positie te beoordelen wat er precies aan scheelt.

Succes!

Helaas ook mijn heos soundbar  valt erg tegen bij spraak,geen zuiver geluid.

In het laag kraakt de speakers.

Geluid wordt direct van de satelietontvanger via optical naar de soundbar in gevoerd,

Je zou zeggen  beter kan niet,

Via de tv speakers is het zelfs beter

 

 

 

Heos soundbar aangesloten met optimaal-in glasvezelkabel aan Samsung Tv model 2016 werkt uitstekend via mijn WiFi netwerk ook met muziek streamen vanaf mijn iphone.

Heb nu 2 heos luidsprekers 1 HS2 aangemeld volgens procedure, lampjes zijn blauw maar geven geen geluid als ik de TV aan zet en dat was juist mijn bedoeling.

De luidsprekers incl de soundbar geven wel uitstekend geluid als geluid TV uit en streamen vanaf mijn iphone.

Wie kan mij zeggen hoe ik de luidsprekers aan de praat kan krijgen ?

Wat heb ik verkeerd gedaan ?

 

Peter.

 

5.1 werkt niet op de oude Heos homecinema bar! Kraak en achterlopen van geluid zijn de belangrijkste klachten. Het niet goed werken met ARC is de reden voor andere merken om via optisch te werken. Advies is omruilen voor ander merk, helaas gaat Heos het niet redden in techniek!

Waarom zou HEOS het niet redden in techniek?

Ik heb de HEOS Bar (ofwel, de 3.0 versie) i.c.m. de HEOS 1 speakers + sub in een 5.1 opstelling staan, en ervaar geen enkele problemen. De problemen met/van de Homecinema Bar (overigens een 2.0 bar) zijn juist verholpen met de nieuwere en geavanceerdere HEOS Bar.

In vergelijking tot het systeem van Sonos biedt juist Denon met de HEOS meer techniek: veel meer aansluitmogelijkheden (naast ARC ook optisch en coaxiaal) + 4 HDMI-aansluitingen. Bovendien dus een 3.0 soundbar in tegenstelling tot de 2.0 soundbar van Sonos.

Dus nogmaals: “Waarom zou HEOS het niet redden in techniek?” Het systeem biedt juist op veel gebieden veel/meer gebruiksgemak dan vergelijkbare (draadloze) streaming home cinema systemen (zoals naast WiFi ook Bluetooth).

Software is nog steeds slecht, app die vastloopt! Bijna alle accu’s van de gopacks zijn defect, wegvallen van sub, surroundspeakers die geregeld uitvallen. Valt me op dat veel winkels geen Heos meer verkopen en alles op marktplaats aanbieden. Zegt genoeg over de kwaliteit toch?

Ik kan me in bovenstaande eerlijk gezegd totaal niet vinden. Ik heb nog nooit een vastlopende app gehad, wegvallende sub of speakers. Ook dat veel winkels geen Heos meer zouden verkopen, is me niets van bekend. In mijn geval is alles van Sonos juist de deur uitgegaan en is Heos ervoor in de plaats teruggekomen.

Ieder zijn of haar mening natuurlijk, maar om dan in algemene bewoordingen te zeggen dat veel winkels alles op Marktplaats zetten en het genoeg zegt over de kwaliteit.., lijkt me niet geheel correct. Zelf zie ik op dit moment (24-02-2018) op Marktplaats meer Sonos-producten die aangeboden worden (meer dan 600) dan Heos-producten (minder dan 200), maar dat terzijde. Ik wil Sonos overigens zeker niet afkraken, want ik was daar ook blij mee, maar ik Heos biedt in mijn ogen meer kwaliteit en mogelijkheden. 

Het probleem met de Go-packs (iets wat concurrerende merken sowieso niet aanbieden qua add-on functionaliteit) is correct, maar dit is inmiddels verholpen.

Vertegenwoordiger van  Heos? Zo te lezen qua txt stijl en dikgedrukte letters?

Nee hoor, waarom de letters zo groot zijn, weet ik ook niet. Je kan hier geen lettergrootte instellen, dus het komt door een externe factor dat mijn tekst groot wordt weergegeven.

Ik ben geen vertegenwoordiger van Heos, maar ik ben een zeer tevreden gebruiker van deze producten en heb me er gewoon in verdiept, en wilde graag even reageren op enkele meningen die over deze productlijn gegeven zijn die naar mijn mening niet correct zijn.

Zoals gezegd, ieder zijn of haar mening erover. Ik kreeg bij Sonos niet wat ik nu wel bij Heos heb. Dat dat bij een ander wellicht andersom is, kan natuurlijk. Ik geef puur mijn persoonlijke ervaringen weer.

Ik stoor me echter aan een aantal uitspraken die hierboven zijn gedaan. Je kan niet alles zomaar over een kam scheren als je zelf toevallig slechte ervaringen ermee hebt. Dat betekent nog niet dat een ander dat ook zo ervaart.

Heos brengt, net zoals bijv. Sonos, regelmatig patches, bugfixes, software en firmware updates uit.., een mooie manier om evt. problemen te verhelpen.

Dat een app wel eens vastloopt, dat is volgens mij een algemeen gegeven. Het kan ook allerlei oorzaken hebben, en hoeft niet eens per se aan de app zelf te liggen. Alsof je smartphone altijd vlekkeloos draait. Als dat zo was, zouden app makers nooit verbeteringen hoeven uit te brengen.

Nogmaals, ik maak al bijna een jaar gebruik van de oplossingen van Heos en ik ben 100% tevreden. Ik vind het fantastisch dat ik al mijn apparatuur op de Heos Bar kan aansluiten en er slechts één kabel naar de TV hoeft. Staat wel zo mooi als je je TV-scherm aan de muur hebt hangen. Voor ieder wat wils.

Ik wil ook graag even reageren op bovenstaande. Waarom zijn de producten van HEOS dan ‘Best Reviewed’ op Kieskeurg en die van SONOS niet? Ga naar de Media Markt of een HiFi-winkel, zet enkele van deze systemen naast elkaar en vergelijk zelf! De ene persoon kiest voor SONOS, de ander voor HEOS en weer een ander kiest voor BLUESOUND. Allemaal mooie systemen, met eigen voor- en nadelen. Keuze genoeg en inderdaad voor ieder wat wils. Ook ik heb gekozen voor HEOS, omdat BLUESOUND buiten mijn budget viel en SONOS me tegenviel (plastic geluid, weinig aansluitmogelijkheden, geen 5.1 mogelijk).

Best reviewd kun je kopen! Heos klinkt inderdaad wat voller, Bluesound klinkt nog beter. Alleeen de software van Heos is slecht, app loopt vast, veel problemen met krakende luidsprekers, etc. Even verder lezen op het web geeft veel klachten. Bij de andere 2 merken nauwelijks klachten.

Kopen? Lijkt me niet. Sturen kun je het volgens mij wel.

Ikzelf ben een fan van Bluesound, just om het geluid. Sonos gaf bij mij juist ontzettend veel verbindingsproblemen en kreeg ik niet goed aan de praat. Het signaal was constant weg. Zelfs in de winkel kregen ze het niet goed aan de praat (na 2x omruilen). Nou dan ben je er wel klaar mee.

Ik beschouw Kieskeurig, Tweakers en de Consumentenbond juist als onafhankelijke platformen (dat is hun bestaansrecht). Maar misschien ben ik te goedgelovig. Zie https://www.kieskeurig.nl/uitlegbestreviewed

Een antwoord toevoegen