Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

Heos box hapert of valt uit?


6 januari, 2018, Categorie:

Wij hebben een HEOS soundbar, en 2 heos1 speakers.

Deze hebben we aangesloten via de app en konden deze groeperen.

Nu is het probleem als de speakers aan staan, valt het geluid uit van de speakers of het hapert.

Wat kan ik doen dat het haperen stopt en het geluid gewoon door blijft gaan?

Het is verbonden met de wifi, staat niet in de buurt van apparaten die de speakers kunnen storen.

 

Wie kan mij helpen?

Antwoorden

Lijkt me toch aan een instabiele verbinding liggen. Zet de speakers eens dichtbij de router en kijk dan of hetzelfde gebeurt.

Het bekende Heos probleem, als dit de soundbar is die geleverd is incl. subwoofer gaan de achterspeakers kraken. Dit is door Heos zelf veroorzaakt en is niet op te lossen. Er zijn zoveel problemen met Heos dat zelfs de servicedienst er geen raad meer mee weet. Snel omruilen voor Sonos en je wordt blij!

Dank jullie voor jullie reactie!

De speakers staan al dichtbij de router, dichterbij kan haast niet haha dus daar ligt het niet aan ( helaas)

Ik ga eerst met Heos bellen om te kijken wat hun kunnen doen, en als er geen oplossing is word het terug brengen naar de winkel!

Heb de heos bar en 2 heos 1 speakers, werkt perfect.

De heos soundbar die met subwoofer wordt geleverd kan niet samen met heos achterspeakers.

Mijn geluid in spraak valt weg en de achtergrond muziek overheerst oplossing gezocht maar nog niet gevonden alles uit gedaan toch geen verandering

heel goed

misschien de fout iets beter omschrijven.

Ik had hetzelfde probleem met Sony tv en Heos speakers.

Steeds stopte het geluid uit de speakers als ik muziek afspeelde.

Oplossing voor mij was de tv kabel uit het stopcontact en muziek aan.

Sindsdien geen problemen meer.

Waar het aan ligt weet ik niet misschien hdmi kabel te goedkoop.

Hallo

ik ook sinds een week of 2 Heos 1

ik heb een denon versterker met daar aan een Harman en Kardon bekabelde boxen set en 2 grote studiomonitoren.

boven heb ik de Heos 1 staan. Tot nu toe deed de Heos het super, gister de denon versterker ook aangemeld bij Heos app en gister werkte het super boven werkt hij ook goed .

sinds vanmorgen zette alles aan op de radio en valt steeds weg en dan na een min of 5 gaat hij weer aan en dan valt hij weer na een tijdje uit. Grrrrr om gek van te worden.

Heb de router al gereset hoop dat het nu ophoud! 😳

Ik heb ook de Soundbar en 2 losse speakers en ervaar hetzelfde probleem. Alles dichtbij de router en perfecte Wifi verbinding. Had ik maar Sonos gekocht. Ik zal ook niemand meer Heos aanbevelen.

De stekker is uit Heos getrokken door Denon! Te veel problemen. Ze gaan voor een nieuw productlijn onder de metknaam Denon. Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren.

Hallo

 

Ik heb nu 2 jaar Heos.

Het is gewoon een bagger zooi.

Kan er verder niets positiefs over vertellen en aan de ondersteuning heb je ook niets!!

Rotzooi is het

 

Jos

Ik herken me helemaal niet in bovenstaande.

Ook ik heb nu ruim 2 jaar HEOS in huis en, behalve wat softwarematige hick-ups in het begin (die werden verholpen met een update) gebruik ik het hele systeem zonder problemen.

Bij mij is juist Sonos er uit gegaan, omdat dit voor geen meter werkte (zelfs de verkopende partij als Sonos zelf kreeg het niet opgelost (Sonos is zelfs bij me op bezoek geweest)). Ik heb alles toen teruggebracht en ook al het geld teruggekregen. Hierna heb ik dus HEOS aangeschaft (wat ook nog eens goedkoper bleek en mijns inziens een voller geluid gaf) en heb er geen moment spijt van.

En inmiddels is het systeem uitgebreid met nu 1x HEOS Bar, 1x HEOS Sub, 1x HEOS 5, 3x HEOS 3 en 5x HEOS 1. Als ik het systeem niet oké had gevonden, had ik al deze speakers écht niet aangeschaft!

Ook klopt het niet dat HEOS niet meer bestaat. Denon heeft er echter voor gekozen HEOS niet meer als fysieke productnamen te gebruiken. Ofwel ‘HEOS’ staat als naam niet meer op de nieuwe lijn speakers, maar dit is vervangen door ‘Denon’. De techniek heet echter wel nog steeds HEOS, en dat geldt net zo goed voor de nieuwe lijn. De app en de software heet dus nog gewoon en nog steeds HEOS, om aan te duiden dat dit het draadloze systeem is dat Denon, maar o.a. ook Marantz in haar producten gebruikt.

In mijn geval noem ik dus juist Sonos ‘bagger’. En zo zullen altijd meningen verschillen. Wat de een goed vindt, hoeft voor een ander niet zo te zijn. Bij de een werkt iets wel perfect, bij een ander niet. En dat kan met allerlei externe factoren te maken hebben (bijv. bepaalde netwerk-instellingen of het gebruik van andere producten), of de pech dat iemand een ‘maandagochtend-model’ heeft aangeschaft.

Ik heb van de Heos 3, bar en sub de dns instellingen gewijzigd naar 8.8.4.4.

Sindsdien geen verbindingsproblemen meer met geluid en shares.

Mijn systeem haperde ook (HEOS bar, HEOS sub en 2 HEOS 1 speakers voor surround), maar bleek in de WiFi te zitten. Ik had een repeater op zolder (fritzbox) en deze deed het niet goed, waardoor m’n systeem na een tijdje helemaal geen verbinding meer met elkaar kon maken. De fritzbox heb ik eruit gegooid en alles doet het weer zoals het moet!

Of je nou HEOS, Sonos of een ander systeem hebt, het zijn ‘maar’ speakers, WiFi afhankelijk dus beter kun je eerst problemen met je signaal uitzoeken. Dat eerst perfect maken en dan die speakers nalopen zou ik zeggen.