Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

Geluid problemen Onkyo?


6 november, 2016, Categorie:

Hallo,

heb hierbij het volgende, zeer irritante, probleem.

heb een Onkyo TX-NR 414 hierop heb ik middels HDMI (IN) Horizon box en Dune mediaplayer aangesloten.

vanaf de HDMI (OUT) van de Onkyo gaat deze naar de TV.

het probleem is dat het geluid wanneer ik tv kijk “hakkelt” dus soms gaat het beeld door maar blijft het geluid achterwege.

ik heb al diversen verschillende HDMI kabel gebruikt maar zonder resultaat.

wanneer ik afspeel middels de Dune heb ik dit probleem niet.

heeft iemand hiervoor een oplossing?

mvrgr

Wil

Antwoorden

Heb je de Horizon een keer op de hdmi-ingang van de Dune geprobeerd? En hoe staat de Horizon ingesteld qua audio doorgave?

Hallo Martijn,

Ik heb een Dune HD Max, deze heeft maar 1 HDMI en deze is out toch?

Een hoe dienen de Horizon audio settings te staan.

hoor het graag

groeten

Wil

Hallo Martijn,

instellingen Horizon op HDMI, instellingen Onkyo met ARC op aan.

en nu weet ik het niet meer.

probleem blijft

grt

Wil

Kun je de Horizon een keer op een andere hdmi-poort zetten?

En probeer hem eens direct via de tv aan te sluiten om te controleren of je het probleem dan nog hebt. Zo nee, dan ligt het bij de receiver.

Hallo Martijn,

hoe dien ik de RIHD in te stellen. moet deze op on of op off staan.

begrijp het helemaal niet meer nu.

hoop dat je mij kunt helpen.

grt

Wil

Hallo,

helaas ondervindt ik nog steeds problemen.

beeld en geluid hakelt ook wanneer de horizon direct op de hdmi van de tv is aangesloten.

monteur is geweest, box vervangen, aop vervangen, signaalsterkte is uitmuntend en signaal kwaliteit tussen goed en uitmuntend.

wordt hier een beetje moedeloos van.

iemand misschien een idee hoe ik dit kan oplossen.

de optie ziggo opzeggen en gaan voor…… heb ik al teveel gehoord.

hoor het graag

grt

Dit topic mag op slot.

Ben uiteindelijk, na 6 weken, niet veel verder gekomen

Succes met deze vraagbaak verder.

Mijn probleem is te lastig vermoed ik.

Probleem komt Door slechte software van de horizonmediabox. Dit is bekend bij ziggo erg veel gebruikers hebben hier last van.

Gr. Piet.

 

Ik heb hetzelfde probleem na de laatste update van de Horizon. Ik heb een nieuwe Horizonbox gehad maar het probleem was niet opgelost. Gisteren de helpdesk gebeld en werd bijzonder goed geholpen. Ik kreeg het advies om de NAS uit te schakelen omdat bij Ziggo bekend is dat dit na de laatste update geluidsproblemen geeft. Tot nu toe is bij mij dit de oplossing. H.Derksen

Een antwoord toevoegen