Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

Geen geluid op home cinema set bij gebruik Ziggo Mediabox?


11 januari, 2020, Categorie:

Voordat ik op de vraag kom, hier is de configuratie:

– Samsung TV UE40H6500

– Philips Home Cinema Set HTB3520G

– Ziggo Mediabox XL

Ik gebruik de TV als HUB, waarbij de Home Cinema Set via HDMI ARC (HDMI IN 2 ARC) is aangesloten op de TV en de Mediabox via HDMI (HDMI IN 1 STB) is aangesloten op de TV.

Zowel de Home Cinema Set als de TV maken gebruik van HDMI-CEC / Anyconnect en in de TV instellingen herkent de Home Cinema Set.

Afspelen van DVD of Blu-Ray levert geen enkel geluidsprobleem op.

Echter wanneer ik terugschakel van HDMI2 naar HDMI1, dus naar de Moviebox, valt het TV geluid op de Home Cinema Set uit. Krijg ook melding dat Anyconnect wordt verbroken.

Wanneer ik de Cinema Home Set uitzet, heb ik het geluid via de boxen van de TV.

Ik las in de verschillende artikelen op de site dat je de Cinema Home Set als HUB kan inrichten. Echter ik heb geen tweede HDMI aansluiting op de set om de Mediabox aan te sluiten.

Wel heeft de Home Cinema Set een optical IN aansluiting en een coaxial IN.

Wat is nu een goede oplossing, er vanuit gaande dat ik de HDMI ARC aansluiting handhaaf om DVD / Blu-Ray te kunnen afspelen?

Antwoorden

Audio van de Ziggo box direct op de set aansluiten (geel geluid via de tv dan) of even in de instellingen duiken want het moet kunnen. Mogelijk is het een simpele instelling, bijvoorbeeld het audioformaat dat de tv of de Ziggo box uitstuurt. Probeer verschillende settings (auto, Dolby, stereo, etc) om te zien of dit werkt. Check verder even wat de instelling van de tv is wanneer je de input van de Ziggo box selecteert. Hoe wordt het geluid door de tv dan uitgestuurd (Dolby, auto, stereo?). Speel even met die instellingen om erachter te komen waar het probleem ligt.

Een antwoord toevoegen