Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

Geen geluid + logo 5.1 verdwenen bij Netflix na uitschakelen TV?


19 februari, 2018, Categorie:

Hallo iedereen,

 

Ik ben nieuw op dit forum en ben zo vrij om mijn eerste vraag te stellen.

Ik heb via diverse threads al gelezen dat er redelijk wat geluidsproblemen zijn bij het afspelen van serie’s of films via de surround/bar.

Wat ik voorheb lijkt me helemaal een raar geval te zijn:

Ik heb een soundbar JBL bar 5.1. Hierop zijn aangesloten via HDMI:

* een telenet kabeldecoder ( in HDMI 1)

* een samsung blueray speler (HDMI 2)

* een HDMI vanop de ARC vd soundbar naar de ARC van een Tv Sony KD-65XE8508

*een optische kabel ( alhoewel eigenlijk niet nodig wegens ARC) van de soundbar naar de TV.

Wat gebeurt er : na installatie van alle componenten en kabels etc, heb ik bij afspelen van content via Netflix,  netjes 5.1 surround geluid via mijn soundbar.

Echter wanneer ik bvb voor het slapen gaan de tv uitschakel en ’s anderendaags terug inschakel, heb ik van Netflix geen geluid meer via de soundbar, enkel nog via de tv speakers. ook is me opgevallen dat het logo 5.1 dan verdwenen is.

Enkel na een hard reset, dan terug TV verbinden via wifi, aanmelden op Netflix enz,  brengt het 5.1 geluid en het 5.1 logo, terug via de soundbar. Wanneer ik weer de tv uitschakel is het weer van idem dito en heb ik enkel geluid via de TV speakers.

Alle HDMI kabels zijn Highspeed.

Wie weet hier raad mee ?

Alvast bedankt , Patrick

Antwoorden

Bekend probleem bij sony, arc werkt niet conform. Probeer eens al je apparaten rs op de tv aan te sluiten en via arc naar soundbar.

Bedankt voor de snelle reply.

heb ik geprobeerd en helaas , zelfde resultaat.

Nochtans is de tv ( software up to date) en soundbar slechts 2 weken nieuw, dus men zou verwachten dat één en ander toch compatibel zou moeten zijn?

Als de consument maar betaald ….

 

probeer het volgende: sluit alleen de soundbar op de tv aan via arc. Test of netflix werkt en zet tv uit en weer aan, gaat soundbar weer aan en heb je weer geluid, sluit dan 1 apparaat aan via hdmi en herhaal alles. Bij weer geluid 2e app aansluiten. Valt geluid dan wel weer weer weg, is het app niet compatible met cec hdmi.

Een antwoord toevoegen