Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

Fabrieksinstellingen Samsung HW Q90R?


14 oktober, 2019, Categorie:

Hallo,

Recentelijk heb ik een Samsung HW Q90R thuis staan. Het geluid van de rear speakers is echter bijna niet te horen, ook niet op +6 (update is geinstalleerd). Daarom wil ik graag de hele boel resetten (ook de update ongedaan maken) en vanaf scratch beginnen om te kijken of dat zoden aan de dijk zet. Ik kan alleen echt nergens vinden hoe ik dat doe… Er is vast iemand hier die dat wél weet.

Of wellicht is er zelfs iemand die hetzelfde probleem met de speakers had en dat heeft weten op te lossen?

Dank alvast!

Antwoorden

Beste,

Probeer eens alles van het stroomnet the halen , paar minuten wachten en dan terug alles te verbinden . Zeker de achterspeakers moet je ontkoppelen na een update om ze terug in werking te krijgen.

You can make a complete reset. Switch Soundbar on and pres – and + for some seconds ON THE Soundbar, not on any remote. Then it’s called „init“ and it’s like a reset. You can connect with the smart things app and configure a new WiFi. I did not use the WiFi button underneath the Soundbar..
succes !

Dank voor de reactie. Van de stoom halen en opnieuw pairen had ik reeds geprobeerd. Ook het indrukken van de – en + (INIT) heeft niet tot het gewenste resultaat geleid. Blijkbaar heeft ‘ie dan nog altijd de meest recente firmware update geïnstalleerd, dus die installatie kan ik niet opnieuw doorlopen. Op dit moment heb ik de center speaker op -6 en de rear speakers op +6 om het verschil wat minder groot te maken, maar dit is natuurlijk niet de oplossing. Als iemand anders nog goede ideeën heeft dan hoor ik het graag.

Beste,

Indien dit niet lukt beter contact opnemen met de  Samsung service dienst !

– https://www.samsung.com/nl/support/tv-audio-video/geen-geluid-uit-de-achterspeakers-of-subwoofer-bij-de-hw-q90r/

 

Mvg ,

Heb hetzelfde probleem, iemand wellicht een oplossing?

De reset (Dit geldt natuurlijk niet voor Windows of Mac OS X) werkt alleen indien het apparaat aanstaat.

Dus ALLEEN TV / SOUNBAR etc.etc eerst aanzetten, stekker (pc of mac staat niet aan!) uit het stopcontact, na 5 seconden weer de stekker in het stopcontact 🙂

Wij hebben de set pas sinds gister in huis, en meteen ge-update.

wij merkten wel dat bij de ene serie op Netflix de achter speakers met veel meer volume mee deden dan met een andere serie. Heeft het daar misschien mee te maken? Ook ik vind momenteel voor het formaat van de achter speakers dat deze weinig presteren.

kortom onze situatie alles werkt software is de recentste en achter speakers zijn soms alleen hoorbaar als je je oor op de speaker legt

Beste,

Alles begint natuurlijk met het bronmateriaal is deze degelijke gemixt kan dat leiden tot degelijke resultaten.

rondkijken op dit forum voor betere instellingen kan nooit geen kwaad ;

– https://www.avforums.com/threads/samsung-hw-q90r-soundbar-review-comments.2231672/page-33#post-27472443

Veel luisterplezier !

Heb gister eens goed in de handleiding van m’n tv gekeken en kwam er achter dat ik daar een instelling van uitgaande audio moest wijzigen 😊 heerlijk geluid komt er nu uit de hw Q90R.
Wij hadden hiervoor een bose cinemate gs series 2 . Daar kwam prachtig geluid uit maar had weinig met surroundgeluid te maken . Van ons een dikke 10 !

Ik heb al eens gereageerd op het probleem met het geluidsniveau, maar had me er nog niet heel erg in verdiept omdat ik dacht dat ik alle benodigdheden in huis had : Q90r homecinema 4k tv met Netflix app van Philips icm duurste abonnement van Netflix. Maar toch miste ik het wauw effect, geluid was zeer goed maar wat was nou dolby atmos… na veel gegoogle kwam ik er achter dat er een grote kans was dat de Philips tv geen dolby atmos uitstuurde naar de soundbar . Tevens had ik een Apple TV 4e generatie, hier de specs van opgezocht deze kan geen dolby atmos uitsturen . Kortom de Apple TV verkocht en een Apple TV 4K aangeschaft welke wel dolby atmos ondersteund, deze direct op de soundbar aangesloten op HDMI 1 en een HDMI out naar de tv. Nu zie ik ook via Apple TV in de Netflix app bij series die dolby atmos ondersteunen het logo en de tekst dolby atmos staan ipv op de app van de Philips tv 5.1 audio. Als ik via Apple TV een serie opstart met dolby atmos geeft het display van de soundbar aan dat deze in de stand dolby atmos staat ( nu kan je ook geen enkele instelling wijzigen zoals bass treble enz). Nu pas komt de homecinema echt tot z’n recht , het geluid is zo gaaf en 3D  Ik hoop hier mensen die net als ik geen experts zijn toch iets meer de juiste richting op te sturen.
heel veel succes en fijne jaarwisseling groet Michel

maat weet je het al?

De rear speakers van de HW-Q90R worden alleen aangeroepen wanneer er content met Dolby Atmos naar de soundbar gestuurd wordt. Bij normaal content zoals normaal tv kijken of muziek beluisteren via bluetooth zal de rear speakers op lagere volume de zelfde output geven als wat er uit de soundbar komt. Gezien er in de instellingen van de QLED 2019 van Samsung een optie is om Dolby Atmos passthrough aan te vinken kunnen ook externe apparaten de Dolby Atmos content doorsturen naar de soundbar waardoor de rear speakers aangeroepen zullen worden.

Het is geen 7.1.4 set om muziek of normaal tv mee te kunnen kijken maar ontworpen voor content met Dolby Atmos. Dit is niks anders dan een 7.1 versterker van bijv. Denon of Onkyo. Hier komen de rear en side speakers ook pas tot leven wanneer er Dolby Atmos, DTS X met de content wordt mee gestuurd. Want hierbij werken de rear en side speakers met normaal tv kijken horen deze ook niet luid te zijn.

Het upscaling is niet wat je ervan zal denken, zeer jammer dat Samsung hier de meeste gebruikers mee misleiden door te laten denken dat een o.a. 2.1 omgezet zal worden naar 7.1.4.

Ik hoop jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

 

Dus het is dus volledig normaal dat de rear speakers enkel goed werken bij dolby atmos ?ik zocht mij al kapot waarom er geen “luid” geluid uit kwam 😂

ik heb sinds verleden week dat het geluid over springt op bt ready.moet hem dan weer op standje djn zetten dan heb ik weer geluid gelukkig.maar dit is natuurlijk niet de bedoeling 4 keer per dag moet ik hem dan resetten ? en hoe ? de stekkers er allemaal uit halen ofzo ? kan iemand mij helpen ?verder heel tevreden hoor

 

Beste,

Gewoon loskoppelen en de set-up opnieuw beginnen zoals aangegeven en dan zou alles weer normaal moeten werken.

– https://www.samsung.com/nl/support/tv-audio-video/geen-geluid-uit-de-achterspeakers-of-subwoofer-bij-de-hw-q90r/

 

Mvg,

Ik heb1 achterspeacker die ik wel aankrijg en 1 niet, iemand enig idee..?

Beste,

Volg instructies hierboven uw vraag en dan zou het wel moeten lukken.

Mvg,