Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

Fabrieksinstellingen Samsung HW Q90R?


14 oktober, 2019, Categorie:

Hallo,

Recentelijk heb ik een Samsung HW Q90R thuis staan. Het geluid van de rear speakers is echter bijna niet te horen, ook niet op +6 (update is geinstalleerd). Daarom wil ik graag de hele boel resetten (ook de update ongedaan maken) en vanaf scratch beginnen om te kijken of dat zoden aan de dijk zet. Ik kan alleen echt nergens vinden hoe ik dat doe… Er is vast iemand hier die dat wél weet.

Of wellicht is er zelfs iemand die hetzelfde probleem met de speakers had en dat heeft weten op te lossen?

Dank alvast!

Antwoorden

Beste,

Probeer eens alles van het stroomnet the halen , paar minuten wachten en dan terug alles te verbinden . Zeker de achterspeakers moet je ontkoppelen na een update om ze terug in werking te krijgen.

You can make a complete reset. Switch Soundbar on and pres – and + for some seconds ON THE Soundbar, not on any remote. Then it’s called „init“ and it’s like a reset. You can connect with the smart things app and configure a new WiFi. I did not use the WiFi button underneath the Soundbar..
succes !

Dank voor de reactie. Van de stoom halen en opnieuw pairen had ik reeds geprobeerd. Ook het indrukken van de – en + (INIT) heeft niet tot het gewenste resultaat geleid. Blijkbaar heeft ‘ie dan nog altijd de meest recente firmware update geïnstalleerd, dus die installatie kan ik niet opnieuw doorlopen. Op dit moment heb ik de center speaker op -6 en de rear speakers op +6 om het verschil wat minder groot te maken, maar dit is natuurlijk niet de oplossing. Als iemand anders nog goede ideeën heeft dan hoor ik het graag.

Beste,

Indien dit niet lukt beter contact opnemen met de  Samsung service dienst !

– https://www.samsung.com/nl/support/tv-audio-video/geen-geluid-uit-de-achterspeakers-of-subwoofer-bij-de-hw-q90r/

 

Mvg ,

Heb hetzelfde probleem, iemand wellicht een oplossing?

De reset (Dit geldt natuurlijk niet voor Windows of Mac OS X) werkt alleen indien het apparaat aanstaat.

Dus ALLEEN TV / SOUNBAR etc.etc eerst aanzetten, stekker (pc of mac staat niet aan!) uit het stopcontact, na 5 seconden weer de stekker in het stopcontact 🙂

Wij hebben de set pas sinds gister in huis, en meteen ge-update.

wij merkten wel dat bij de ene serie op Netflix de achter speakers met veel meer volume mee deden dan met een andere serie. Heeft het daar misschien mee te maken? Ook ik vind momenteel voor het formaat van de achter speakers dat deze weinig presteren.

kortom onze situatie alles werkt software is de recentste en achter speakers zijn soms alleen hoorbaar als je je oor op de speaker legt

Beste,

Alles begint natuurlijk met het bronmateriaal is deze degelijke gemixt kan dat leiden tot degelijke resultaten.

rondkijken op dit forum voor betere instellingen kan nooit geen kwaad ;

– https://www.avforums.com/threads/samsung-hw-q90r-soundbar-review-comments.2231672/page-33#post-27472443

Veel luisterplezier !

Heb gister eens goed in de handleiding van m’n tv gekeken en kwam er achter dat ik daar een instelling van uitgaande audio moest wijzigen 😊 heerlijk geluid komt er nu uit de hw Q90R.
Wij hadden hiervoor een bose cinemate gs series 2 . Daar kwam prachtig geluid uit maar had weinig met surroundgeluid te maken . Van ons een dikke 10 !

Een antwoord toevoegen