Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

Dolby Audio Hapert via ARC van TV naar Receiver TX-NR626


10 juni, 2015, Categorie:

Mijn ARC HDMI op mijn TX-NR626 is aangesloten naar mijn Samsung Smart TV. Als ik NETFLIX kijk en de instelling staat op Dolby dan hapert het geluid ( ZEER IRRITANT ).

Zet ik de instelling op PCM dan is er geen hapering meer. Echter is het Dolby teken weg in mijn Receiver. Ook het geluid is dan geen Dolby meer.

Kijk ik echter NETFLIX incl. audio op mijn TV loopt dit perfect, Stereo. Dat is dan weer minder.

Wat is er fout of wat doe ik fout? Ik heb een HDMI die geschikt is voor ARC.

Moet ik ergens in mijn ONKYO iets anders instellen? en Welk type HDMI is de ARC op mijn ONKYO? 2.0 of 2.2. Hij kan namelijk Upscalen naar 4K

Antwoorden

Samsung heeft vaker problemen met het uitsturen van Dolby. Heb je de nieuwste firmware op je tv staan?

En, probeer eens een optische kabel tussen de tv en receiver te leggen in plaats van ARC.

Ik heb hetzelfde Martijn maar dan met Panasonic tx 40 in combi met harmon kardon Hds 270

Ik heb hetzelfde probleem met de Netflix-app op een Samsung TV en Onkyo reciever. De koppeling loopt ook via HDMI-ARC. Dit probleem heb ik echter niet als ik naar PRIME, TV of een film via USB aan TV kijk. Ook niet met de app van Spotify op de Samsung TV. Volgens mij ligt het volledig aan de Netflix-app die nooit een update krijgt op oudere Samsung TV’s.

Een antwoord toevoegen