Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

Bromgeluid in mijn smartfunctie via de receiver?


15 april, 2018, Categorie:

hallo

pas n smart tv gekocht,mar ook omdat ik n film en muziek liefhebber ben

ze raden me aan om een toslink-optische kabel=alleen voor t geluid,die kabel aangesloten van mijn onkyo receiver nar mijn tv,al het geluid loppt goed van mijn tv,blu-ray speler,gewone dvd speler,behalve mijn youtube app en netflix app bromt,dacht ik eindelijk de oplossing gevonden te hebben met die optische kabel,nu dit weer bah,ben geen techneut helaas.misschien iets met de kabel?optische dan= glasvezel,dus mag niet buigen…gr aad

Antwoorden

Dit soort problemen als brom komen in allerlei varianten voor. De oorzaken kunnen ook talrijk zijn. In de regel worden dit soort problemen opgelost door elke keer een potentiele stoorzender te wisselen/verwijderen en als die gevonden is de boosdoener te vervangen.

Ik begrijp echter dat in jouw geval  YT en Netflix rechtstreeks worden afgespeeld via een app op de smart-tv? Is er een mogelijkheid om het volume wat op te voeren binnen de app (via tv)? Of het geluidsniveau van de optische verbinding ? De brom is wellicht ook aanwezig via andere bronnen, maar je hoort het niet omdat het geluid van de bron dit overstemt?

En ja de optische kabel wisselen is denk ik ook de moeite waard om te onderzoeken. Kijk ook of bepaalde kabels niet storen omdat ze onvoldoende geisoleerd zijn en/of te dicht tegen elkaar liggen. Proberen, proberen tot je de dader hebt gevonden dus…

Succes!

 

Een antwoord toevoegen