Blue ray speler of Blue ray speler + AV receiver aanschaffen?

17 november, 2013, Categorie:

Met veel plezier uw informatieve sites gelezen. De reden was zoeken naar advies omtrent aanschaf 3D Blue ray speler. Dit omdat we ook graag 3D blue rays willen kijken. Kortom de Panasonic DMP-BD45 zou naar de slaapkamer verhuizen en de nieuw aan te schaffen 3D Blue ray speler zou worden geplaatst tussen de TV en de NAD stereo versterker. Welke Blue ray speler zou u adviseren met inactneming van onderstaande applicatie?

Echter nu twijfel ik of het niet verstandiger zou zijn om en een Blue ray speler plus een AV receiver aan te schaffen. In deze is de audio kwaliteit wel van belang in die zin dat ik slechthorend ben en hoorapparaten draag. Vandaar ook de keuze in het verleden voor stereo sets. De 2e vraag is dan of de huidige generatie AV receivers v.w.b. audio (muziek en spraak) dezelfde kwaliteit leveren als onze al wat oudere stereo sets? Wat is uw mening in deze?

Zo ja, dan zou bijvoorbeeld aan de bestaande boxen een sub woofer toegevoegd kunnen worden voor film.

Woonkamer:

• Samsung UE-40D7000 LSXXN
  • UPC mediabox HD digital video recorder
  • Panasonic DMP-BD45
  • NAD Compact Disc Player C-521BEE
  • NAD Stereo Integrated Amplifier C-320BEE
  • JM Lab Chorus 706 (2x)

Slaapkamer:

• Samsung UE-32F5500AWXXN
  • UPC mediabox HD
  • DVD Cyberhome CH-DVD452
  • Denon DCD-735
  • Denon PMA-925R
  • ASW Cantius MLV V MK 3 (2x)

Antwoorden

Beste,

Waarom wil je een nieuwe receiver aanschaffen? Je hebt al een audiosysteem (stereo) begrijp ik? Als je per se surround audio wilt heb je een nieuw systeem nodig, maar ook je huidige set kan op de Blu-ray speler aangesloten worden. Natuurlijk is er verschil tussen de oudere en nieuwe receivers, maar het is afhankelijk van het model wat het verschil precies is. Nieuwe modellen beschikken over betere technieken om bijvoorbeeld de dialoog beter naar voren te halen.

Bekijk onze reviews voor Blu-ray spelers die we reeds getest hebben. Daar staan een aantal goede modellen tussen, van onder meer Panasonic, Samsung en Marantz.

Uw vraag kan ik me voorstellen. Mijn overweging was dat als de huidige generatie AV receivers (bijvoorbeeld Denon) dezelfde audio kwaliteit biedt als onze bestaande stereo sets ik zou overwegen ook een nieuwe AV reveiver aan te schaffen. Niet in eerste instantie voor mezelf, maar voor de jongere generatie in het gezin die heel vaak films kijken. Je zou dan aan de bestaande JML Lab boxen (2x) een sub woofer voor films kunnen toevoegen. Daar zat ik aan te denken.

Op basis van uw antwoord ga ik me nogmaals verdiepen in de reviews die ik overigens allemaal gelezen heb. Daar gaat het bij mij tussen de Marantz UD5007, de Denon DBT-1713UD en de Samsung BD-F7500. Bij de laatste is het alleen jammer dat de Smart-TV functionaliteit al op de bestaande TV zit. Ik zie daar de de toegevoegde waarde niet van. U noemt nu ook Panasonic, maar daar moet ik me nog in verdiepen. Belangrijk voor mij is dat ik zoek naar de 3D Blue ray speler die het best bij onze 3D TV en stereo set past v.w.b. aansluitingen. Voor mij persoonlijk als slechthorende is dan de audio kwaliteit weer van belang. Als u in die richting nog tips heeft, dan hoor ik dat graag van u.

Heb overigens vanavaond ook veel geleerd over Tablets. Mijn complimenten daarvoor.

Als ik dan de Marantz UD7007 (en UD5007) en Panasonic DMP-BDT500 mag aanraden 🙂

Die zijn voor audio het beste wat we dit jaar gezien/gehoord hebben. De Marantz springt zelfs met kop en schouders boven de concurrentie uit maar daar betaal je ook fors meer voor. Qua aansluitingen zit het met beide modellen absoluut goed, zelfs voor meerkanaals analoog. Wat je dan ook ooit voor nieuwe receiver koopt kun je er op aansluiten.

Dank voor je compliment!

Wellicht nog leuk om te weten. Het is de Panasonic DMP-BDT500 geworden. Vanavond twee films bekeken, erg mooi beeld.

Nu nog nadenken over een receiver.