Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

Betrouwbaarheid Philips tv model 49pus7909/12?


9 november, 2014, Categorie:

Ik heb nu de Philips TV model 49pus7909/12 een tweetal weken in bezit. Prachtig beeld, maar:

– bij het zappen loopt de tv vaak vast. Wel geluid maar geen beeld en melding programma niet beschikbaar;

– bij gebruik van apps idem, de tv loopt dan vaak vast als je teruggaat naar het tv- scherm;

– tv on demand app is soms opeens weg;

– bij het aanklikken van de geluidsterkte volgt de programmagids, tv loopt dan weer vast;

– teletekst doet het niet. In het scherm staat het getal 100 met melding teletekst niet beschikbaar.

Kortom ik houd elke m’ n hart vast en moet de tv om de dag opnieuw opstarten door de stekker eruit te halen. Vreemd natuurlijk voor een dergelijke tv. Het is net of de TV het niet aankan.

ik word morgen door Philips gebeld, kijken wat zij zullen zeggen. Aan de instellingen ligt het m.i. Niet. Ik gebruik 2 CI+ modules  en door 123654 achter elkaar te typen kun je controleren of de software en signaalsterkte goed zijn. Dat is het geval.

wellicht herkent iemand mijn verhaal. Ik hoor het heel graag.

Mvg,

R. Beijer

Antwoorden

Beste Ralph,

Ik ondervindt dezelfde problemen met deze tv.

Heeft u hier al een oplossing voor gevonden in de tussentijd?

Groet,

Paul

Paul,

het probleem is dat de tv nog niet optimaal werkt en het wachten is op nieuwe updates plus een ziggo certificering. Ik heb tot die tijd weer een decoder aangesloten en dat verhelpt de problemen, ook op advies van Philips. Al met al had deze tv nog niet op de markt gebracht mogen worden. Mvg.

 

Heb ook sinds kort dit model en vertoond ook af en toe van die vage fouten. Bv je zit een opname te kijken je stop ermee en wil naar de tv teruggaan,krijg je een zwart beeld.Doet dus niks meer nou stekker maar weer uit. Gister iets opnemen via timer. Wil ik vandaag gaan kijken geeft ie aan dat het verlopen is. En ik deed tv aan gaf die de opname knop weer in beeld. Philips dit zijn vreemde klachten. Heb laatste update verleden week gedaan. Helpt dus ook niet. Ik verwacht toch wel kwaliteit van zo’n dure tv

Sorry dat ik het moet zeggen maar nagenoeg alle Philips modellen vertonen deze rn nog meer klachten, dit is met updates niet op te lossen omdat er gewoonweg geen oplossing beschikbaar is.

Zelfs vertegenwoordigers erkennen de problemen maar Philips probeert alles weg te wuiven en laat de klant maar weer wachten op een update (die het probleem ook niet op te lossen)

Op deze manier houden ze de gebruiker weer een tijdje aan het lijntje en hebben ze weer even lucht.

In onze winkel en bij onze klanten hebben we veel van dit soort klachten gehad waardoor wij het merk Philips tv (eigenlijk TP Vision uit China) uit het assortiment hebben gehaald.

Tip, probeer het toestel terug te brengen naar de winkel en ga voor een ander merk zoals: Sony, Samsung of Panasonic. Dit zijn momenteel de meest betrouwbare merken.

Dit is toch wel heel erg. Philips belazert eigenlijk haar klanten…

Ik heb ook dit model en ervaar een hoge toon aan de rechterzijde van de TV klinkt dit wellicht bij iemand ook bekend? Vanaf geluidssterkte 9/10 begint het. Ik kan het reproduceren.

Een antwoord toevoegen