Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

Banding-probleem oplossing?


14 augustus, 2014, Categorie:

Geachte,

Met interesse las ik jullie forum. Ook ik heb het probleem met Vertical Banding. Ik ben al vanaf november 2013 in discussie met Samsung en Selectro. Samsung wil het probleem niet erkennen en geeft na een eerste service bezoek door Selectro dat het binnen de specs valt en bij een tweede bezoek dat het in de bekabeling of bij de provider ligt. Zeer teleurgesteld in Samsung. Probeer het nu uiteindelijk via de dealer op te lossen.

Op jullie forum heb ik gelezen dat jullie contact hebben gehad met de PR van Samsung i.v.m. het probleem Banding bij led TV’s. Dit probleem zou door Samsung worden opgelost per individu en het mag zeker niet voorkomen. Samsung beweert echter tegenover mij dat banding binnen de specs van de tv valt en wil er niets aan doen.  Ze kunnen het mij niet zwart op wit toesturen en blijft alleen mondeling. Wat zou ik nog kunnen proberen.

 

Heeft u toevallig een naam de va PR medewerker.

 

Met vriendelijke groet,

Maarten Bolkestein

maarten.bolkestein@gmail.com

Antwoorden

Beste Maarten,

Heel vervelend dat er geen oplossing geboden wordt. Helaas kan ik niet exact zeggen of dit wel of niet juist is. Er is namelijk een analyse van het probleem nodig om te zien of het binnen de specs valt. Je kunt dit vergelijken met dode pixels. Fabrikanten geven aan dat een specifiek aantal dode pixels mag, en dat je daar dus niks tegen kunt doen. Hetzelfde is het geval met banding; als dit minimaal is mag dit, kijkend naar de specs. Hoe dit precies werkt durf ik niet te zeggen, daarvoor moet Samsung jou verwijzen naar voorwaarden waarin dit omschreven staat. Zij moeten hard maken dat dit mag, verwijzend naar documenten waarin dit omschreven staat. Dit zou je nog bij ze neer moeten leggen.

Helaas kan ik je niet verder helpen met een contact. Mijn contacten hebben namelijk geen connectie met de contacten voor klanten (niet direct) waardoor ik ook doorverwezen wordt.

Dank voor je reactie Martijn. Ik had namelijk onderstaand van jou begrepen! Ik krijg niets zwart op wit van hun. Daar heb ik al naar gevraagd.

 

groet

Maarten

 

MARTIJN CHEL
30 mei, 2014 om 17:36

 

Dat is heel vervelend natuurlijk.. Ik vind het vreemd want ik heb van Samsung PR de garantie gekregen dat dit specifieke probleem bij iedereen opgelost wordt. Overigens hadden ze nog maar één geval binnen gekregen, aldus de persoon bij PR.

Klopt, maar ik kan er verder helaas niks aan doen. De afdelingen hebben verder weinig met elkaar van doen, ik kan alleen aangeven wat PR belooft. Het is wel triest als zij dit gewoon negeren natuurlijk.

Op YouTube staat een filmpje hoe je dit kan aanpakken

Hoop jullie met dit filmpje te helpen groeten cornelis

Beste,

Voor tv’s die niet meer onder garantie vallen heb je met dit filmpje weinig te verliezen dus zeker de poging waard.

De modellen die wel nog onder de fabrieksgarantie vallen zou ik dit niet aanraden.

Maar in ieder geval bedankt.

Een antwoord toevoegen