Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

Aansluiten Homecinema hdmi problemen?


30 april, 2014, Categorie:

Beste Martijn

we hebben een Harman Kardon BDS 275 cinemaset, we hebben deze via een hdmi kabel ARC naar de tv aangesloten – de HD recorder van Samsung hebben we met een hdmi kabel naar de HK aangesloten

Als we de Samsung recorder uit zetten krijgen we steeds de melding: er is een er werd een incompatibel videosignaal ontvangen,controleer de instellingen voor uw uitgangsapparaat.

als we de recorder weer aan zetten, krijgen we helemaal blauw beeld.

Dan moeten we alles uitzetten, krijgen we weer beeld, dit gaat keer op keer.

We hebben ook nieuwe HDMI kabels geprobeerd,geen resultaat.

Kunt u ons helpen?

 

 

 

Antwoorden

Beste,

Ik begrijp het niet zo goed. Je krijgt die melding als de recorder uitstaat maar als je wel via de Harman Kardon die input van de recorder hebt geselecteerd? Dat zou kunnen maar die input gebruik je niet dus is geen probleem, toch?

Blauw beeld zegt vaak dat de bron niet het juiste signaal verstuurt of kwijt kan. Hoe is de recorder ingesteld qua resolutie doorgave? En probeer je toevallig 3D-materiaal door te sturen? Wat is de maximale resolutie die de tv accepteert?

Je kunt de HDMI-CEC en ARC functies eens allemaal uitzetten en kijken of dit helpt. Er kan een probleem in de communicatie via HDMI zitten.

Hoi Martijn, dank voor de snelle reactie.

De Sharp Argos  tv heeft 1080 i  en de recorder is ook hierop ingesteld.

Het blauwe beeld komt met regelmaat, alleen als we de HD recorder uitzetten, maar niet altijd, en dat is raar.

Moeten we ook de optische kabel gebruiken van HD recorder naar tv ? hebben we nu dus niet, alleen HDMI van HD recorder naar Harman en van Harman een HDMI naar tv, dat is alles.

en de CEC en ARC , moet ik deze in de HK uit zetten?

 

en de 3d gebruiken we nog helemaal niet. Sorry, we zijn niet zo geweldig technisch.

 

 

 

Het kan zijn dat de Harman Kardon het signaal van de recorder omzet naar 1080p en dat de tv dat niet aankan. Dat kun je nog checken.

Als je audio van de recorder over je tv speakers wilt hebben, zonder de Harman Kardon, dan heb je nog een extra kabel nodig richting de tv inderdaad. Als dat niet het geval is, is het zo goed.

Je kunt proberen ARC en CEC uit te zetten als je de problemen nog steeds hebt. Dit kan wel eens helpen, maar heeft wel als gevolg dat ARC vanzelfsprekend niet meer werkt.

BesteMartijn,hartelijk dankvoor uw reactie. Intussen hebben  we contact gehad met Ziggo, via de helpdesk hebben ze meegeluisterd en aangegeven hoe het aangesloten moest worden, we hadden alles goed aangesloten en hun gaven aan dat de HD recorder kapot zou zijn…….?  eerst met HDMI vanuit recorder rechtstreeks op tv – geen beeld, op alle HDMI ingangen niet, daarna HDMI vanuit recorder naar Harman Kardon – geen beeld, in beide gevallen kregen we de melding als we de HD recorder uit zetten: er werd een incompatibel videosignaal ontvangen, controleer uw instellingen van het uitgangsapparaat op zwart beeld. als we de recorder weer aan zetten krijgen we blauw beeld, dan moeten we weer alles uitzetten, tv – recorder en HArman Kardon, dan doet hij t weer totdat de recorder weer uit gezet wordt. Heel lang verhaal,maar misschien dat iemand dit herkent.( we krijgen een nieuwe en dan maar hopen dat hij t doet.)

Als we hem hebben en hij doet het, laat ik dit uiteraard ook weten. Nogmaals bedankt Martijn.

 

Een antwoord toevoegen