WandaVision krijgt eerste trailer, binnenkort te zien op Disney+

Geplaatst op21 september 2020, 12:17 CategorieStreamingdiensten

Dit weekend heeft Marvel de eerste trailer vrijgegeven van WandaVision. Dit is mogelijk de eerste grote Marvel-serie voor Disney+.

Eerste trailer van WandaVision

Als we de eerste trailer van WandaVision mogen geloven, dan krijgt de aankomende serie een onwerkelijk tintje. De beelden openen met zwart-witbeelden in de stijl van een sitcom uit de jaren vijftig, waarin we Scarlet Witch (Elizabeth Olsen) en Vision (Paul Bettany) voor het eerst sinds Infinity War samen in beeld zien. Vervolgens worden de beelden en personages kleurrijker en wordt het geheel wat bombastischer.

WandaVision is een Marvel-televisieserie die zich afspeelt in het Marvel Cinematic Universe. De serie gaat door waar Avengers: Endgame uit 2019 gestopt is. In Infinity War kwam Vision om het leven door het handelen van slechterik Thanos. Vooralsnog is het onduidelijk hoe de superheld weer tot leven gekomen is, maar daar komen we ongetwijfeld achter op het moment dat de serie exclusief te zien is bij videostreamingdienst Disney+.

Hoewel de trailer voor de serie helaas geen releasedatum geeft (er wordt alleen ‘coming soon’ vermeld), kwam eerder al naar buiten dat Disney een release in december op het oog heeft. Dit had eigenlijk de tweede grote Marvel-tv-serie moeten zijn voor de videostreamingdienst. Afgelopen augustus had Falcon and the Winter Soldier online moeten staan, maar het coronavirus gooide roet in het eten. En dat geldt natuurlijk voor nog veel meer films en series. Nu lijkt het er dus op dat WandaVision de eerste Marvel-serie voor de dienst wordt.

Andere series waar we voorlopig nog op moeten wachten zijn Loki, Hawkeye en She-Hulk.

Ondertussen hebben ze aan de filmkant van het Marvel Cinematic Universe ook last van de pandemie. Zo zijn de films Black Widow, Doctor Strange in the Multiverse of Madness (waar Olsen ook in te zien is als Scarlet Witch), Thor: Love and Thunder en de derde Spider-man-film ook allemaal uitgesteld.