Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

ADV: Focus op beeld en geluid leveren Philips twee nieuwe EISA awards op

Geschreven door
Geplaatst op23 augustus 2020, 8:54 CategorieGesponsord

EISA (Expert Imaging and Sound Association) huldigt elk jaar de beste en meest innovatieve producten zowel voor beeld, geluid, fotografie als mobiel. Met de EISA HOME THEATRE TV 2020-2021 award voor de 65OLED935 ziet Philips zijn doorgedreven focus op beeld- en geluidskwaliteit opnieuw beloond.

State-of-the-art beeldkwaliteit

Philips’ P5 beeldprocessor levert sinds zijn introductie in 2017 baanbrekende prestaties voor beeldkwaliteit. De 65OLED935 is uitgerust met een vierde generatie P5 met AI+. Deze nieuwe processor maakt gebruik van AI-technieken om binnen elk beeld verschillende regio’s te herkennen en vervolgens scherpte en detail binnen elke regio lokaal te optimaliseren. Zo krijgen delen met veel detail, gezichten of regio’s met complexe texturen een eigen behandeling allemaal binnen hetzelfde beeld. Een nieuwe ‘Smart Bit Enhancement’ techniek verwijdert nauwkeurig storende kleurbanden in zachte kleurgradiënten zonder detail te verwijderen.

De 65OLED935 ondersteunt alle belangrijke HDR-standaarden, inclusief Dolby Vision én HDR10+. Maar je kan zelfs met al je bronnen van HDR-beeldkwaliteit genieten. De Philips Perfect Natural Reality techniek die SDR-bronnen een HDR-look geeft werd verder sterk verbeterd. Het nieuwe algoritme detecteert en benadrukt nog beter elk lichtaccent in beeld. De beelden krijgen zo meer diepte en een natuurlijke scherpte.

Om elk risico op inbranden te vermijden is de nieuwe P5-processsor uitgerust met een geavanceerde Logodetectie-systeem. De processor verdeelt het beeld in 32400 zones en detecteert of een zone statische content zoals logo’s of game-interfaces bevat. Op die plaatsen reduceert hij dan de intensiteit van het beeld zodat inbranden optimaal vermeden wordt, zonder de algemene beeldkwaliteit aan te tasten.

Wie alle slimme functies in real-time aan het werk wil zien kan via het nieuwe demo-menu een echt inzicht krijgen in wat de tv analyseert en aanpast. De overzichtelijke AI-menu’s laten je bovendien toe om het beeld eenvoudig naar eigen smaak bij te sturen.

Duik in je muziek

Een samenwerking met gereputeerd luidsprekerbouwer Bowers & Wilkins zorgt voor indrukwekkende audioprestaties. De 65OLED935 is uitgerust met een 3.1.2-kanaalconfiguratie in een opvallende, stijlvolle luidsprekerbalk die afgewerkt is met Kvadrat luidsprekerstof en metalen micromesh.

Het systeem gebruikt drie 19mm titanium tweeters, vier 50mm midrange drivers en een ruim bemeten subwoofer. Uitgekiende plaatsing, materiaalkeuze en constructie minimaliseren storende trillingen en garanderen een rijke en volle klank. Twee opwaarts gerichte 50mm Dolby Atmos drivers geven de klank een extra ruimtelijke dimensie.

Centraal op de luidsprekerbalk staat de ‘Tweeter-on-Top’ een iconische Bowers & Wilkins technologie. Deze opstelling minimaliseert diffractie van het geluid in de luidsprekerbehuizing en zorgt zo voor een zuiverder en krachtigere klank. De metalen behuizing van ‘Tweeter-on-Top’ is mechanisch ontkoppeld van de rest van de luidsprekerbalk om zo veel mogelijk storingen te elimineren.

Deze combinatie is een echte revolutie voor tv-geluid. Of je nu kiest voor de fijnste, audiofiele muziekervaring, of de meest meeslepende filmbeleving, de 65OLED935 levert fantastische prestaties. En om er nog meer van te genieten heeft Philips de 65OLED935 uitgerust met DTS Play-Fi, een multiroom oplossing waarmee je muziek via WiFi streamt.

Ambilight blijft een unieke Philips troef. De vierzijdige led-verlichting aan de achterzijde van de 65OLED935 volgt nauwgezet de kleuren van het beeld op het scherm. De kamer baadt zo in de sfeer van de film. De consument kan Ambilight in ruime mate configureren naar zijn eigen smaak. Ambilight kreeg ook twee nieuwe features. Activeer Ambisleep en de tv wiegt je in slaap met een aangename en rustgevende combinatie van warm licht en natuurgeluiden. Ambilight Air laat je toe om de Ambilight lichteffecten ook af te spelen op de nieuwe Philips luidsprekers (W6505 en W6205), net zoals je dat tot nu toe kon met Ambilight Hue lampen.

Innovatieve en betaalbare OLED-beeldkwaliteit

Philips sleepte naast de award voor de 65OLED935 nog een tweede award binnen. Die ging naar de 55OLED805, als “BEST BUY OLED TV 2020-2021”. Deze OLED-tv combineert meeslepende beeldkwaliteit, sterke audioprestaties, driezijdige Ambilight en een slank design met een bijzonder aantrekkelijke prijs van 1.999 euro.

De OLED805 is uitgerust met een laatste generatie OLED-paneel en Philips’ vierde generatie P5 beeldprocessor met AI. Het algoritme gebruikt AI om beelden op basis van inhoud in vijf categorieën te klasseren. De processor bewerkt vervolgens elk beeld met de optimale behandeling voor zijn categorie. Zo garandeert hij haarfijn detail, levensechte, rijke kleuren en vloeiende bewegingen, ongeacht welke bron je bekijkt. Natuurlijk ondersteunt hij alle belangrijke HDR-formaten: HDR10, HLG, Dolby Vision en HDR10+.

Een krachtig 50W 2.1-audiosysteem zorgt voor mooie audioresultaten. Ondanks het slanke en verfijnde design geniet je van een rijke, diepe basweergave en kristalheldere dialogen. Het toestel ondersteunt bovendien ook Dolby Atmos en is net als zijn grote broer uitgerust met DTS Play-Fi voor multiroom-audio.

Dankzij Android TV 9 heb je toegang tot een enorm aanbod apps, waaronder alle belangrijke video- en audiostreamingdiensten. Met de geïntegreerde Google Assistant kan je de tv én compatibele Smart Home apparaten ook met je stem bedienen.

EISA, een wereldwijd panel van experten

Vijf hoofdredacteurs van Europese fotomagazines rijken in 1982 de eerste ‘Camera of the Year’ award uit.  Hun initiatief is het startschot voor wat in 1989 zou uitgroeien tot de EISA ‘European Imaging and Sound Association’, toen een vereniging van vijftien fotomagazines. In de jaren die volgen kent EISA een sterke groei, niet alleen in ledenaantal maar ook in vakdomeinen. Rond 2000 rijkt het awards uit voor Video, TV, Hifi, Home Theatre Audio en Mobiel. In 2018 verwelkomt EISA zijn eerste leden buiten Europa (Australië, Canada, Hong Kong, India, Japan, en de VS). De organisatie adopteert de nieuwe naam ‘Expert Imaging and Sound Association’.

Elk jaar testen de EISA leden – het zijn er ondertussen  meer dan 60 uit 29 landen wereldwijd, allen gespecialiseerde magazines – talloze producten en bekroont het de beste.

Dit artikel is in opdracht gemaakt van Philips.

  • Delen:

Reacties

  1. Ronald
    23 augustus, 2020 om 16:47

    Het zal ongetwijfeld een strakke oled zijn. Alleen de invloed vanuit TP vision is mijn inziens hier te groot. Ik ben vb benieuwd naar de review van FWD betreft de Panasonic oled hzw2004. Vaak is deze niet in overeenstemming met Duitse vakbladen. Ik hoop niet dat TP Vision de objectiviteit van deze site aantast. Echter ik heb zo mijn bedenkingen.

    • sir oled
      24 augustus, 2020 om 6:23

      Er staat bovenaan het artikel advertentie dus sowieso betaalde reclame niet meer niet minder. Wat betreft de link naar de Panasonic die is mij niet heel duidelijk. Mijn inziens spreekt de betreffende tv panelen voor zichzelf zonder een extra duw nodig te hebben van enige fabrikant.
      Wat betreft Nederland en iets minder Belgie is Philips nog altijd een sterk merk en hebben een grote fanbase .In de rest van Europa en de wereld liggen de kaarten heel anders daar hebben ze het heel wat moeilijker en bijvoorbeeld in de UK een kleine afzetmarkt en USA bijna onbestaand.

    • Driek
      24 augustus, 2020 om 23:43

      Tsja, Samsung maakt nu eenmaal mooiere reclamespotjes.

      • sir oled
        25 augustus, 2020 om 7:58

        Blijkbaar niet alleen Samsung ook Tcl en Hisense kunnen er wat van. Respectievelijk nr 2 en 3 in de States qua verkoopcijfers.

  2. Peter V
    24 augustus, 2020 om 9:31

    Martijn, het begint nu wel een beetje te schuren hoor.
    Volg deze site vanaf het begin maar dit is allemaal wel erg toevallig.
    Thuispannel voor De Philips Oled.
    Daarna de wel heel erg optimistische review van de bewuste tv.
    Nu deze advertentie waar (terecht) goed voor betaald zal zijn.
    Ziet er wel heel erg als a’b’ctje uit.
    Kan dit niet los van elkaar zien en komt de geloofwaardigheid niet ten goede zo.
    Kom op Martijn, welke kant ga je op.
    Word het een reclame site waar merken hun nieuwe producten kunnen showen of ga je de lezers informeren over deze producten wat jij er echt van vind.
    Mvg Peter van Beuningen.

    • Martijn Chel
      24 augustus, 2020 om 9:40

      Ik snap je punt niet Peter? Thuispanel en een advertentie zijn altijd gesponsord, al is het thuispanel natuurlijk wel gewoon wat mensen er zelf van vinden. Daar is niets aan veranderd.
      Fabrikanten zoals Philips zetten simpelweg in op een specifieke periode. Ik begrijp niet waarom je dit niet los van elkaar kunt zien?
      Op 9 van de 10 sites werkt het zo, zelfs op de grootste, eindigend op .net. Daar heeft Huawei een campagne met advertenties lopen, wordt een toestel getest en mogen forumleden hem thuis testen. Hetzelfde principe.
      Uiteindelijk kan ik jou niet overtuigen dat wij onafhankelijk zijn. Dat is immers nooit te bewijzen. Ik kan alleen transparant zijn in wat we doen, en dat doe ik altijd. Reviews zijn en blijven altijd onafhankelijk en kunnen bij ons ook niet (in)gekocht worden. Meer kan ik er helaas niet van maken.

      • Peter
        24 augustus, 2020 om 9:49

        Oké, prima.

  3. bert
    24 augustus, 2020 om 10:48

    Ik vindt de reviews op deze site altijd realistisch. Maar het zal altijd moeilijk zijn. Alles moet betaald worden.. Hoe ?? Niemand WIL betalen.. van de consumentenkant. Als niemand wil betalen… behalve de fabrikanten..
    Dan zouden particulieren hun gekochte tv’s ter beschikking moeten stellen aan ervaren/professionele reviewers. En die reviewers moeten dan hobbyisten zijn..

    • Martijn Chel
      24 augustus, 2020 om 11:42

      Daar heb je een goed punt Bert. Helaas kost dit geld en zij willen betalen voor exposure. Dan krijg je dit soort discussies. Helaas gaat nooit iedereen tevreden/overtuigd zijn, maar zolang we onszelf nog serieus kunnen nemen en er 100% achter staan blijven we het met alle plezier doen. En bovenal; alle kritiek wordt intern serieus genomen want de lezer is voor ons het belangrijkst.

Laat een reactie achter

Opmerking: E-mail wordt niet gepubliceerd of gedeeld.