Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

Samsung wil niet werkende blu-rayspelers repareren, maar heeft voorraadtekort

Geschreven door
Geplaatst op26 juni 2020, 9:52 CategorieBlu-ray

Eerder deze week verscheen het nieuws dat diverse bezitters van een Samsung blu-rayspeler problemen ervaren met het product. De al wat oudere blu-rayspelers lijken spontaan niet meer te functioneren en in het opstartproces te blijven hangen. Samsung heeft inmiddels op de problemen gereageerd en wil de spelers gratis repareren.

Volgens een communitymanager van Samsung, die reageert op het forum van het bedrijf, is het niet mogelijk om de problemen die gebruikers van een blu-rayspeler ervaren middels een software-update op te lossen. Hiervoor is een nieuw moederbord nodig en die aanpassing moet in een servicecentrum gedaan worden. De reparatie is volgens Samsung gratis, maar een Nederlandse gebruiker laat weten dat hij wel 97 euro aan verzendkosten moet betalen.

Volgens Samsung is maar een klein aantal blu-rayspelers door het probleem getroffen en stelt het bedrijf alles in het werk om de problemen te verhelpen. Hoe je precies in aanmerking komt voor gratis reparatie is niet duidelijk, maar Samsung geeft wel aan dat alleen spelers die dit specifieke ‘bootloop’ probleem ervaren voor gratis reparatie in aanmerking komen. Daarbij komt nog het probleem dat de voorraad moederborden voor deze spelers zeer beperkt is. Het kan dus zijn dat er een lange wachttijd voor reparatie ontstaat, aldus de Zuid-Koreaanse fabrikant zelf. Wel zoekt het bedrijf uit of een alternatieve onderdelen zijn om het euvel mee op te lossen.

Uit rondvraag in de Samsung community blijkt dat het gaan om onder meer de volgende blu-rayspelers;

  • BD-E5900
  • BD-J5100
  • BD-J5500
  • BD-J5700
  • BD-J5900
  • BD-JM51
  • BD-JM57C
  • HT-J4200
  • HT-J4500
  • HT-J4530
  • HT-J4550
  • HT-J5500W
  • HT-J5550W
  • HT-J5520WK
  • HT-J5530
  • Delen:

Reacties

  1. Hans Schipper
    26 juni, 2020 om 21:06

    Mijn Bleu ray home cinema set is getroffen door een fout in de Samsung op Date

    • Getroffene
      28 juni, 2020 om 8:55

      Ook ik kan mijn BD-J5500 speler niet meer gebruiken. Samsung stopt zo maar met updates op allerlei apparaten. En nu wel een update dan is het apparaat defect. Ik heb een persoonlijk bericht gestuurd via hun website maar nog geen reaktie. Speler heeft nog geen 100 euro gekost 2 jaar geleden. Ik zou zeggen omruilen dan zijn ze goedkoper uit. Ben benieuwd hoelang dit gaat duren.

  2. Andte
    27 juni, 2020 om 19:28

    Onbegrijpelijk dat een grote reus als Samsung dit zover laat komen … Alles bij ons in huis is bijna Samsung moet wel heel hard nadenken of dit product wel voor ons in de toekomst nog wat is
    Hoop wel dat de mensen die dit probleem hebben perfect geholpen kunnen worden .. want het is niet hun probleem dat dit gebeurt

    • Audiofreak1
      27 juni, 2020 om 21:52

      97 euro verzendkosten? Voor 6,75 stuur je het op! Dus de rest betaal je dus gewoon, da’s niet gratis. Niet correct van Samsung lijkt me. Ze laten wel vaker steken vallen.

  3. Getroffene
    28 juni, 2020 om 8:55

    Ook ik kan mijn BD-J5500 speler niet meer gebruiken. Samsung stopt zo maar met updates op allerlei apparaten. En nu wel een update dan is het apparaat defect. Ik heb een persoonlijk bericht gestuurd via hun website maar nog geen reaktie. Speler heeft nog geen 100 euro gekost 2 jaar geleden. Ik zou zeggen omruilen dan zijn ze goedkoper uit. Ben benieuwd hoelang dit gaat duren.

  4. francien loman
    21 augustus, 2020 om 14:21

    Heb pas een nieuwe Samsung tv omdat ik een prima bleu Ray speler heb geen soundbar hoeven kopen.
    Korte vreugde,geen film en dvd meer afspelen wat voor mij het belangrijkste was.
    Ik ben niet zo piepjong meer en zag toevallig een melding hierover op internet.
    Wat moet of kan ik doen om weer een spelende speler te krijgen?

    Graag een antwoord van u.

Laat een reactie achter

Opmerking: E-mail wordt niet gepubliceerd of gedeeld.