Netflix biedt niet langer gratis proefperiode aan in Nederland en België

12 februari 2020 1 Minuut 0 Reacties
netflix-logo-retina

Netflix lijkt te zijn gestopt met het aanbieden van de gratis proefperiode van één maand bij het aanmaken van een account. Dat is op een supportpagina van de streamingdienst te vinden.

Proefperiode verdwijnt

Het videoplatform verscheen in september 2013 op de Nederlandse markt en een jaar later was ook België aan de beurt. Vlaanderen kreeg daarbij toegang tot een aanbod vergelijkbaar met Nederland. Sindsdien mocht elke klant de dienst een maand lang kosteloos gebruiken. Na deze eerste maand werd automatisch overgeschakeld op een betaald abonnement.

Tot nu dan, zo lijkt het. Onder het kopje ‘Gratis proefperioden’ op de Nederlandse supportpagina van Netflix wordt nu vermeld dat in Nederland en België geen proefperioden worden aangeboden. Van de oude situatie is geen spoor meer te vinden. Nieuwe gebruikers worden verzocht om bij het afsluiten van een abonnement meteen een betaalmethode te kiezen. Mogelijk zet het bedrijf deze stap om het misbruik van de proefperiode tegen te gaan. Het was namelijk mogelijk om oneindig veel proefperioden aan te vragen zolang maar elke keer een ander e-mailadres werd gebruikt. Mocht dit het geval zijn, dan zullen andere landen ongetwijfeld snel volgen.

Verschillende abonnementen

Netflix biedt verschillende abonnementen aan met oplopende prijzen. Voor het basisabonnement betaal je 7,99 euro per maand. Daarbij kun je maar op één apparaat kijken in SD-kwaliteit. Betaal je 3 euro extra, dan kun je op twee apparaten tegelijkertijd kijken in HD-kwaliteit. Voor nog eens 3 euro extra krijg je de beschikking over een Premium abonnement. Daarmee kun je op vier apparaten tegelijkertijd kijken en zijn films en series indien beschikbaar ook in Ultra HD te bekijken.

Reacties (0)