Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

76 miljoen mensen hebben tenminste 2 minuten van The Witcher bekeken

Geschreven door
Geplaatst op22 januari 2020, 9:17 CategorieStreamingdiensten

Videostreamingdienst Netflix heeft bekendgemaakt dat 76 miljoen mensen tenminste twee minuten van The Witcher-serie gekeken hebben. Daarmee is dit het meest bekeken eerste seizoen voor Netflix. Hiervoor heeft de dienst wel z’n meetmethode aangepast.

The Witcher is populair onder Netflix-kijkers

Voorheen keek Netflix naar het aantal mensen dat tenminste zeventig procent van een aflevering bekeken had. Nu is dat aangepast naar ‘tenminste twee minuten van de serie bekeken hebben’. Als kijkers voorbij die grens gaan, dan is de keuze voor het kijken van de serie bewust geweest, aldus de videostreamingdienst. Platformen en sites als BBC, YouTube en de New York Times gebruiken dezelfde methode om te bepalen of content in de smaak valt of niet. De echte reden is natuurlijk dat Netflix zodoende zijn kijkcijfers kan verbeteren. Door gebruik te maken van deze methode zijn de kijkcijfers ineens 35 procent hoger dan voorheen.

Hoe je het ook wendt of keert: 76 miljoen kijkers is een gigantisch aantal en dit is voor Netflix genoeg om te blijven investeren in de serie. Ceo Reed Hastings heeft gezegd dat The Witcher een serie is die zich seizoen na seizoen zal blijven ontwikkelingen. Nog voordat seizoen één online stond, werd bekendgemaakt dat seizoen twee al in de maak is — dus het vertrouwen is er. De film 6 Underground heeft mogen rekeken op 83 miljoen kijkers in de eerste week. Ter vergelijking: The Irishman had er slechts 40 miljoen, maar dat cijfers is gemeten volgens de oude methode.

  • Delen:

Reacties

  1. Maarten
    23 januari, 2020 om 10:12

    Wat een rare manier van meten. Zelfs de trailer duurt langer.
    Je kunt aan de eerste aflevering vaak zien of een serie je boeit.
    Daar zit vaal het meeste budget in en als de tweede en derde aflevering veel minder is kun je meestal wel stoppen als het je niet pakt.
    Er is zo veel generieke ‘troep’ op Netflix dat je vaak naar dingen zit te kijken die je alleen kijkt om wat te kijken.

    • DAVI
      24 januari, 2020 om 23:27

      Wat jij troep vind, vind een ander wel leuk om te kijken. Misschien toch maar weer eens de gordijnen in je kelder open doen als je “vaak naar dingen zit te kijken die je alleen kijkt om wat te kijken.”

      • Maarten
        25 januari, 2020 om 0:00

        Ik had het misschien wat anders en genuanceerder moeten formuleren, maar er zit veel verschil in kwaliteit in de series van Netflix.
        Voor alles is een doelgroep, maar er is een verschil een The Witcher zoals het artikel beschrijft, waar veel mensen een Netflix abonnement voor nemen, en een willekeurige serie in de wekelijkse releases.
        Als je het nieuwe seizoen van je favoriete serie gezien hebt ga je vaak op zoek naar andere mogelijk interessante series. Soms zit er wat leuks bij maar vaak is het niet de moeite waard en haak je snel af. Daarom is het zo raar dat Netflix al vanaf 2 minuten kijken bepaald dat het een bewuste keuze door de kijker is. Dat is veel te kort om te bepalen of je iets gaat kijken.

Laat een reactie achter

Opmerking: E-mail wordt niet gepubliceerd of gedeeld.