De drie beste nieuwe films en series op Netflix #233

Geplaatst op20 december 2019, 16:00 CategorieStreamingdiensten

Elke week bekijken we de nieuwe films en series die Netflix heeft toegevoegd. Met deze week onder meer het eerste seizoen van The Witcher.

The Witcher (één seizoen)

Het eerste seizoen van The Witcher krijgt acht afleveringen, die allemaal een uur zullen duren. Superman- en Mission Impossible-acteur Henry Cavill duikt in de huid van de man die het opneemt tegen allerlei monsters en vreemde wezens. De serie zal worden gebaseerd op de boeken die zijn geschreven door de Poolse auteur Andrzej Sapkowski. In de boeken kun je het verhaal van witcher Geralt of Rivia lezen, die het opneemt tegen wezens uit traditionele, Slavische verhalen. Daarnaast zijn er gelukkig meer dan genoeg interessante figuren.

Ultraviolet (twee seizoenen)

We blijven nog even in Polen als het om bronmateriaal gaat, want deze week staat ook het tweede seizoen van de serie Ultraviolet op Netflix. In de serie maken we kennis met Ola Serafin, die door omstandigheden gedwongen wordt haar man en Londen te verlaten. Ze keert terug naar haar geboorteplaats Lódz in Polen, waar ze getuige wordt van een dramatische situatie. Een vrouw springt of valt namelijk van een viaduct naar beneden, en de politie gelooft dat het om zelfmoord gaat. Serafin denkt er echter anders over.

Don’t F**k With Cats: Hunting an Internet Killer (2019)

Don’t F**k With Cats: Hunting an Internet Killer is een documentaireserie en vertelt het verhaal van hoe een groep amateuristische online speurneuzen een klopjacht ontketent op Luka Magnotta, die aandacht kreeg voor het plaatsen van een video over zichzelf die twee kittens doodde. Aangemoedigd door zijn groeiende bekendheid, vermoordde de Canadees de Chinese student Jun Lin. Het is één van de meest bizarre documentaireseries die je dit jaar zult kijken of bekeken hebt, eentje die ook best heftig kan zijn voor sommige kijkers.

Netflix is een betaalde videostreamingdienst waar je voor een vast bedrag per maand kunt kijken naar allerlei films en series; onbeperkt, dus zo vaak en zo lang als je wilt. Omdat het aanbod nog wel eens overweldigend kan zijn, proberen we elke week drie goede, opvallende of grappige films en series er tussenuit te pikken, zodat je er lekker voor kunt gaan zitten in het weekend. Heb je zelf nog een goede tip waarvan je zegt: “Dit mogen mensen echt níet missen!”, dan kun je altijd een reactie achterlaten onder dit artikel.