Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

Disney+ nu te downloaden voor Samsung smart tv’s

Geschreven door
Geplaatst op31 oktober 2019, 13:23 CategorieStreamingdiensten

Het heeft even geduurd, maar bezitters van een Samsung smart tv kunnen vanaf nu ook met Disney+ aan de slag. De app van de nieuwe streamingdienst kan gratis uit de appstore op de televisie gedownload worden.

Diverse bezitters van Samsung smart tv’s bevestigen tegenover Homecinema Magazine dat zij vandaag de Disney+ app kunnen downloaden. Deze is te vinden in de Samsung appstore en kan direct gebruikt worden. Het lijkt er echter op dat niet alle smart tv’s van het Zuid-Koreaanse merk de app in de appstore hebben staan. Een model van 5 jaar oud dat op de redactie staat laat de app niet zien. Bovenstaande foto is van een Samsung RU7400-serie, wat een model van dit jaar is.

Momenteel is Disney+ alleen in Nederland te gebruiken aangezien het Amerikaanse bedrijf ons land als ‘testcase’ gebruikt. Tot en met 12 november kun je gebruikmaken van de gratis proefperiode waardoor je geen abonnementskosten betaalt. Na 12 november wordt de dienst officieel gelanceerd en bedragen de kosten 6,99 euro per maand. Vanaf de lancering van de dienst heb je toegang zo’n vijfhonderd films en meer dan 7.500 verschillende serieafleveringen. Daar vallen allerlei nieuwe releases onder, zoals bijvoorbeeld de nieuwe Star Wars-serie The Mandalorian, maar ook films als Captain Marvel en de Pixar-bibliotheek. Disney zal naar eigen zeggen meer dan 25 eigen series en 10 nieuwe films in het eerste jaar uitbrengen.

Wil je meer weten over Disney+? Lees dan onze uitgebreide eerste indruk van de dienst. In dit artikel lees je alles over het aanbod, de app, het gebruik en de techniek.

Update 1 van 1 november: Samsung laat weten dat de app beschikbaar moet zijn voor modellen vanaf 2015. Pas in januari krijgen modellen van voor 2015 toegang tot de app.

Update 2 van 6 november: In een persbericht heeft Samsung vandaag laten weten dat de bètaversie van de streamingdienst beschikbaar is op alle Samsung smart tv’s uit 2017, 2018 en 2019.

Disney+ kost 6,99 euro per maand. Aanmelden voor de streamingdienst kan via deze link.

  • Delen:

Reacties

  1. JC
    31 oktober, 2019 om 16:21

    Op een Model van 3 jaar geleden kun je de app ook niet vinden. Jammer, want deze draait gewoon op de zelfde versie van Tizen.

    • ThaBEN
      31 oktober, 2019 om 19:10

      Op de KS7000 (vlagschip Samsung tv uit 2016) is de app ook niet beschikbaar.

      • Shell
        01 november, 2019 om 8:56

        Op mijn samsung smart tv ook niet beschikbaar

      • Alexander
        05 november, 2019 om 15:43

        Ik kon de app tot gisteren gebruiken. Vandaag is die niet meer beschikbaar en mijn samsung qled tv is van vorig jaar

    • Danny
      01 november, 2019 om 19:19

      Alleen HD formaat. Heb nog geen 4k of atmos kunnen bespeuren

    • S Boel
      02 november, 2019 om 12:43

      Ja helaas en Disney+ zegt ook gaat er niet komen u heeft pech.

  2. Christiaan
    31 oktober, 2019 om 20:30

    Op mijn 1,r jaar oude Samsung is de app ook niet beschikbaar. Hier scoort Disney+ geen punten mee.

    • Frank
      31 oktober, 2019 om 21:02

      Helaas op mijn Samsung van 2 jaar oud ook niet beschikbaar

    • Frank
      02 november, 2019 om 0:18

      Op mijn UE55KS8000 van 2016 ook niets te vinden. Toch wel jammer, deze launch. Het had best mooi kunnen zijn. De Xbox app is helaas ook al niet om over naar huis te schrijven. Hangt hier iedere 5 minuten vast terwijl alle andere streaming apps gewoon werken.

  3. Sven
    01 november, 2019 om 1:27

    Op mijn samsung mu 8000 niet te vinden.
    Op mijn nvidia shield geen probleem.
    Samsung geen Disney app en apple tv zal er ook wel niet op komen.
    Elke 2 jaar doe ik een upgrade met tv.
    Schuif de tv door naar de kids.
    Volgende tv one plus tv met Android of iets anders.

  4. Ralph
    01 november, 2019 om 7:24

    Ook op mijn 2017 Qled ook nog niet.

    • Stefan
      01 november, 2019 om 19:27

      Nog geen HDR,4K en Dooby Atmos.

      Maar laten we niet vergeten dat de officielw release pas 12 November is.

  5. Jan
    01 november, 2019 om 7:55

    Op onze samsung tv van vorig jaar,niet te vinden.

    • Thom
      01 november, 2019 om 23:50

      Onze samsung van 2017 ook niet te vinden. Daarom het abonnement gestopt. Casten en image mirror werkt ook niet vanaf de telefoon. Draait oo de telefoon maar zo gauw je wil streamen blijft hij zoeken naar het signaal. Jammer

      • Paul
        02 november, 2019 om 7:46

        probeer de free app casttoo, dan werkt het prima

  6. Ernst-Jan
    01 november, 2019 om 8:12

    Op onze 3 Samsung Smart TV’s ook nog niet; een UHD(40MU6125 40”) van vorig jaar en twee HDTV’s (o.a. UE40F6320 3D Smart HDTV)

    • Martijn
      01 november, 2019 om 14:48

      Nou op de browser werkt het wel maar kan de app ook niet download drama

    • Jeroen
      02 november, 2019 om 12:53

      Op de UE55JU7500 uit 2015 is ook niks te vinden. Voorzien van laatste firmware versie.

  7. Stan
    01 november, 2019 om 16:26

    Op mijn Samsung tv van 3 jaar geleden geen app te downloaden,
    Tv van dit jaar op slaapkamer wel.
    Even gechat met Disney+ medewerker: zijn nog in ontwikkeling maar Samsung tv van 3 jaar zal mogelijk geen app krijgen werd verteld.
    Nou veel succes met aanwas van klanten Disney+, bij mij gaat de proef ophouden op 11 november!

    • Kras
      01 november, 2019 om 16:37

      Belachelijk dat ze zulke tv’s niet zullen ondersteunen met een app

    • Jc
      01 november, 2019 om 19:57

      Indien er geen app komt, wordt het zeker geen abo. Zit niet te wachten op een extra kastje/afstandsbediening.
      En dan in de toekomst waarschijnlijk ook geen Samsung tv meer. Eerst al geen AirPlay en nu misschien geen Disney app. En dat bij een tv van nog geen 2jr oud. Samsung en software ondersteuning is echt drama…

    • S Boel
      02 november, 2019 om 12:47

      Hoi Stan,

      Vandaag zei de medewerker tegen mij dat er geen app komt voor oudere tv’s dan2018.
      Dus simpel u heeft pech!! Ik heb de persoon uitgelegd dat meeste huishoudens Samsung hebben dus dat dit veel klanten gaat kosten.!!

      Hoop dat ze er mee aan de slag gaan😑

      • Vermeer
        12 november, 2019 om 19:53

        ZEER belachtig, tv van 6 maanden oud niet te vinden.
        dit gaan hun klanten kosten, super slecht

  8. Wim
    01 november, 2019 om 22:49

    App hier beschikbaar op de Q9fn. Echter nog geen 4k. Op de Apple TV 4K is dit wel het geval.

  9. Elsa
    01 november, 2019 om 23:38

    Hier ook niet, Samsung UE49MU7000LXXN 4K tv

    • Arno
      05 november, 2019 om 21:46

      Disney+ app heb ik nu vandaag binnen op mijn samsung tv uit 2017

  10. Frank
    02 november, 2019 om 0:19

    Op mijn UE55KS8000 van 2016 ook niets te vinden. Toch wel jammer, deze launch. Het had best mooi kunnen zijn. De Xbox app is helaas ook al niet om over naar huis te schrijven. Hangt hier iedere 5 minuten vast terwijl alle andere streaming apps gewoon werken.

  11. Stefan
    02 november, 2019 om 7:15

    Helaas nog geen 4K,HDR en Atmos op de app. Ik merk dat via de apple TV+ dat ook nog niet het geval is met Dolby Atmos.

    We wachten met smart af

  12. Sarita
    02 november, 2019 om 8:25

    UE40NU7120 app is beschikbaar maar werkt niet. Content wordt niet afgespeeld.

    • Zeurpieten
      02 november, 2019 om 11:33

      Wat zitten jullie nou allemaal te zeuren man, koop gewoon eens een fatsoenlijke televisie!

      Maar nee hoor, wij zitten liever te zeuren terwijl je tv 3 jaar of ouder is! Je begrijpt toch zeker ook wel dat je een risico loopt met zo’n oude tv?

      Dus of koop een nieuwe tv of zwijg..

      • Piet
        02 november, 2019 om 23:37

        Zeker een uitkering van de gemeentelijke sociale dienst? Dan heb je tijd en geld zat om te trollen met andermans geld. Loser!

      • EJM
        03 december, 2019 om 12:50

        Nou we hebben vorig jaar n nieuwe gekocht ook n Samsung en daar staat de applicatie ook niet in dus als jij n geldboom hebt Piet,,,,,

  13. Lamberth
    02 november, 2019 om 9:45

    Mijn Samsung Qled tv uit 2018 laat de Disney+ app ook niet zien, hoe kan dat?

    • Frank
      02 november, 2019 om 9:51

      Omdat Disney totaal geen idee lijkt te hebben van wat ze aan het doen zijn. Je zou denken dat ze alles op alles gezet zouden hebben om ervoor te zorgen dat deze launch zo goed als vlekkeloos zou verlopen.

      Een bugje hier of daar is begrijpelijk tijdens zo’n preview, maar deze launch is ronduit knullig en zelfs schadelijk voor ze. Dit zou mensen moeten overhalen om een echt abbonement te pakken over anderhalve week…

      Ik weet het niet hoor, maar ik vind het een aanfluiting. Ik heb de komende tijd geen vertrouwen in de kwaliteit van de service. Ik kijk volgend jaar rond deze tijd nog wel eens of ze dan alles wel op de rit hebben.

      • HansNH
        05 november, 2019 om 12:00

        Voor de goede orde.. afgelopen 2 maanden waren testmaanden. 12 november is de formele lancering van Disney+

  14. Tim
    02 november, 2019 om 11:02

    Net contact gehad met Disney+ helpdesk. De app is alleen beschikbaar voor modellen vanaf 2018 en er komt GEEN app voor oudere modellen. Vind dit een hele slechte stap van Disney, word dan geen abonnement.

  15. Anno
    02 november, 2019 om 11:25

    Belachelijk dat oudere modellen moeten wachten tot januari

  16. Zeurpieten
    02 november, 2019 om 11:35

    Wat zitten jullie nou allemaal te zeuren man, koop gewoon eens een fatsoenlijke televisie!

    Maar nee hoor, wij zitten liever te zeuren terwijl je tv 3 jaar of ouder is! Je begrijpt toch zeker ook wel dat je een risico loopt met zo’n oude tv?

    Dus of koop een nieuwe tv of zwijg..

    • Frank
      02 november, 2019 om 11:39

      Hier ga ik inhoudelijk geeneens op reageren. Overduidelijk een troll eerste klas. 😉

    • Piet
      02 november, 2019 om 23:40

      Nogmaals: Jij hebt zeker een uitkering van de gemeentelijke sociale dienst?

      • Frank
        03 november, 2019 om 0:16

        🤭👹

  17. Arno
    02 november, 2019 om 14:03

    Heb net contact gehad met disney maar kan niet zeggen wanneer er een app komt voor een samsung tv uit 2017

  18. Robert
    02 november, 2019 om 18:59

    Net mijn abonnement beeindigd.
    Als er een app komt voor mijn samsung TV neem ik misschien weer een abbo.

  19. Werner
    02 november, 2019 om 21:15

    Hier 3 jaar oude 75 inch 4K Samsung. Man wat zijn die apps bagger. En geen Disney-
    Dus zeg mijn proef op. Helemaal klaar mee. En ook nooit geen Samsung TV meer.
    Ruk ondersteuning met hun Tizen.

  20. Elbrian
    03 november, 2019 om 11:43

    Gewoon zorgen dat KPN en Ziggo de App beschikbaar maakt op de ontvangers! Dan is het probleem toch ook grotendeels opgelost.

  21. HansNH
    03 november, 2019 om 14:15

    Hier LG OLED tv. Vanaf het begin de app beschikbaar. Moet nog hier en daar gefinetuned worden. Maar zojuist eerste film in Dolby Vision gekeken. Nu nog automatisch het dolby surround geluid uitzenden en dan helemaal happy.

  22. Fab
    04 november, 2019 om 11:07

    Wat triest deze reacties. Ik heb um ook niet maar heb een pc, tablet, Xbox, PlayStation ik kan overal Disney op kijken behalve mn Smart TV. OH NEE DE WERELD IS TE KLEIN!!! 🤣🤣🤣

    • Frank
      04 november, 2019 om 11:44

      Waarom zou ik in godsnaam films of series willen bekijken op mijn PC, telefoon of tablet?

      Ik heb ook een Xbox, maar daar werkt de app voor geen meter op. Helaas. Anders was het een ander verhaal. Alle andere streaming apps die ik heb (Netflix, Pathe, Xbox’s eigen video service, etc.) doen het gewoon allemaal prima op mijn 250 mbit lijntje.

      Maar dat allemaal terzijde, het gaat erom dat de launch totaal botched is.

      Een bedrijf als Disney gaat gewoon enorm op z’n gezicht met een launch als deze. Het is ronduit lachwekkend eerlijk gezegd. Voordat je stoer gaat doen en met de grote jongens wil meespelen, zorg dan eerst dat je crap fatsoenlijk ondersteund is voordat je de markt opgaat.

  23. Henk-Jan
    05 november, 2019 om 11:47

    De app stond op mijn tv maar sinds vandaag doet deze het ineens niet meer.

    • Henk-Jan
      05 november, 2019 om 11:47

      Het gaat hier overigens om een model uit 2019.

    • biancka
      05 november, 2019 om 13:35

      hier precies hetzelfde probleem. app heeft het een paar dagen gedaan en nu ineens niet meer. erg jammer

  24. Jdh
    05 november, 2019 om 13:50

    Vanochtend werkte deze app op mijn Samsung tv (uit 2018) bij mij ineens ook niet meer! Kreeg de melding dat er geen connectie met Samsung/internet gemaakt kon worden oid. Ik dacht dat het aan mijn internetverbinding lag. Maar lees hier dus dat er meer mensen last van hebben..?? Weet niet of dit inmiddels al opgelost is?

  25. JC
    05 november, 2019 om 18:01

    De App is er nu ook voor “oude” Samsung tv’s .!!(mu8000)
    Eerst maar eens even testen…

  26. Frank
    07 november, 2019 om 23:16

    Nog even een berichtje om te laten weten dat de app nu ook op mijn UE55KS8000 van 2016 beachikbaar is.

    In tegenstelling tot de Xbox app werkt de app op de tv tot dusver perfect! Hij heeft nog niet vastgehangen.

    • JC
      07 november, 2019 om 23:57

      Nou.. zo perfect denk ik nog niet…
      4k / HDR is nog niet mogelijk

      • Stefan
        08 november, 2019 om 8:21

        Hopelijk 12 november dat wel alles draait op de samsung tv.

        En anders nog even via de xbox

      • HansNH
        08 november, 2019 om 8:28

        Op mijn LG deze week (voor het eerst) Dolby Vision gekeken (Dumbo). Maar geluid nog steeds niet dolby 5.1 of hoger.

        Hopelijk voor de 12e nog update. Ook ondertiteling is nog punt van aandacht. Die zwarte achtergrond is nog steeds niet weg te halen ondanks dat in de instellingen het als dusdanig is ingesteld.

      • Frank
        08 november, 2019 om 9:44

        Klopt inderdaad, maar het draait gelukkig wel stabiel. Ik ga er voor de lol even van uit dat 4K/HDR/DV/etc. bij de officiele launch beschikbaar is.

  27. Stefan
    08 november, 2019 om 13:37

    Op mijn 65Q70R van samsung zijn de films inmiddels 4K en HDR.

    De audio ( Dolby Atmos ) ontbreekt nog

  28. Dave
    14 november, 2019 om 22:13

    Geen ondersteuning voor oudere tv’s is een truk van Samsung om consumenten te dwingen om nieuwe tv’s te kopen! Dit is niet Disney’s schuld zoals sommige hier een opmerking van maken. Heb nu nog een tv van Samsung maar heb sinds kort na de aanschaf spijt dat ik geen Android tv had aangeschaft. Al snel kreeg ik meldingen van services die niet meer beschikbaar waren. Volgende upgrade is wachten op micro led Android tv’s zonder burn in zoals oled en qled tv’s. Tv’s en mb van Samsung hoef ik nooit meer! Ziggo en kpn zijn in de talks dus ff geduld dan maar.

  29. Maaike
    24 november, 2019 om 19:13

    Op mijn samsung tv van 2018 had ik de app tot de update vd week, nu staat de app er nog op maar bij aanklikken blijft alles hangen op zwart beeld.
    Gezien geen werkende app en op andere tv die blijkbaar te oud is ook geen app, abbo opgezegd. Geen disneyplus meer voor mij. Heel jammer dit.