Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

Disney+ per direct gratis te proberen in Nederland

Geschreven door
Geplaatst op12 september 2019, 10:07 CategorieStreamingdiensten

The Walt Disney Company heeft bekendgemaakt dat Nederlandse consumenten per direct al een gratis proefperiode kunnen starten op Disney+. Nederland is geselecteerd om het platform technisch te optimaliseren voor de officiële lancering van de nieuwe streamingdienst op 12 november.

Nederlandse consumenten kunnen per direct een gratis proefperiode afsluiten op de streamingdienst van Disney. Gebruikers kunnen kiezen uit een selectie van films en series uit de collectie van Disney. Het volledige aanbod staat nog niet online. Daarvoor zul je moeten wachten tot de officiële lancering op 12 november. Toch kun je al wel direct beginnen aan Star Wars, Avengers: Infinity War, The Lion King, Black Panther, Frozen, Incredibles 2 en Beauty & The Beast.

Ondersteuning voor de volgende apparaten

Tijdens deze proefperiode kun je kijken op mobiele apparaten, smart-tv’s, streaming mediaspelers en gaming consoles. Vanaf 12 november zullen er meer opties beschikbaar gesteld worden. De volgende lijst is per direct beschikbaar:

Disney+ is available on the following devices: Web, iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV, and fully integrated with the Apple TV app, Android Phone, Android Tablet, Android TV devices, LG TVs, Google Chromecast and Chromecast built-in devices, PlayStation 4, and Xbox One.

De gratis proefperiode duurt tot 12 november. Daarna kun je 6,99 euro per maand betalen of 69,99 euro voor een jaar. Disney zal naar eigen zeggen meer dan 25 eigen series en 10 nieuwe films in het eerste jaar uitbrengen. Voor meer informatie en aanmelden voor de proefperiode kijk je op de website van DisneyPlus. Meer weten over Disney+? Lees dan dit achtergrondartikel.

Voor onze eerste indrukken over de nieuwe videostreamingdienst van Disney+, lees je dit uitgebreide artikel.

  • Delen:

Reacties

  1. Peter V
    12 september, 2019 om 12:21

    Werkt perfect. Voor de dagen dat er niks op Netflix is…

    • Bibi
      17 september, 2019 om 19:37

      Jammer dat Disney+ niet op ps3 staat.. op mijn Samsung s6 kunnen downloaden maar speelt helaas geen filmpje af.. wat een teleurstellen had mij er zo op verheugd. Hopelijk komt het nog na de volgende update 😉🤞

      • Anne
        21 september, 2019 om 17:20

        Helaas niet, ik heb gisteren contact opgenomen met de klantenservice van Disney+ en hun antwoord luidde dat ze niet van plan zijn om de service ook voor consoles voor de PS4 en XBOX one vrij te geven.
        Vind het jammer, ik denk dat ze zo toch best nog een groot aandeel aan mensen voorbij gaan die wel een console van de generatie hiervoor hebben (en wel gewoon Netflix kunnen gebruiken) maar geen nieuwere, of een specifieke smart-tv.

  2. Peter
    12 september, 2019 om 17:24

    Op mijn samsung tv is de app niet te vinden

    • Esther Ojers
      12 september, 2019 om 18:50

      Kan ook niks vinden op mijn Samsung tv ☹️

      • Robby
        12 september, 2019 om 20:58

        Ik ook niet☹️

      • Andre
        13 september, 2019 om 5:26

        Ik kan um wel op me Android telefoon zetten maar niet op me tablet ook Android (Samsung) heel vreemd zegt dan dat niet advedelbal is met systeem lol hoop wel dat het later wel kan op tablet

      • ferry
        13 september, 2019 om 16:02

        Hier niet op me lg smart tv

      • Dirk
        13 september, 2019 om 19:32

        Ook niks te vinden op mijn Samsung tv… 😳

      • ikke
        21 september, 2019 om 12:10

        Is ook alleen op smart tvs die draaien op Android, due veel TVs al niet!

    • Lenaerts
      12 september, 2019 om 21:12

      Bij mij ook niet Samsung smart tv wel te kijken op gsm en tablet maar wil t graag op groot scherm

      • Dick
        13 september, 2019 om 22:35

        Via USB ingang tv gsm aansluiten

      • sandra
        14 september, 2019 om 10:26

        Ik heb Samsung smart kan het niet vinden

      • Rointamist
        15 september, 2019 om 9:50

        De playstationstore heeft de app wel, dus via de ps3 of Ps4 kun je het wel op de tv bekijken.

      • Sander
        15 september, 2019 om 12:36

        Samsung smarttv heeft er nog geen app voor.
        Ze lopen duidelijk achter,dan maar op mijn telefoon geïnstalleerd en mirroren naar mijn tv via smart things

      • ikke
        21 september, 2019 om 12:11

        Is ook alleen op tvs die draaien op Android! vEEL TVS AL NIET DUS!

    • Sandra
      14 september, 2019 om 10:24

      Bij mij op de samsung niet te vinden klopt dit

      • Robert
        16 september, 2019 om 19:28

        Op je samsung TV kun je met je browser niet inloggen op disneyplus. Dat kan wel op een op je computer of laptop. Wel heel erg vreemd dat je niet op je browser van je samsung tv kunt inloggen. Ik kan wel de pagina tevoorschijn halen http://www.disneyplus.com maar de indien ik klik op inloggen gebeurt er niets. Heeft iemand een oplossing. Indien ik het via mijn iphone op de tv wil kijken is de beeldkwaliteit te slecht.

      • ikke
        21 september, 2019 om 12:12

        aLLEEN OP SMART TVS DIE DRAAIEN OP aNDROID! Op veel tvs al niet dus!

    • Andre
      14 september, 2019 om 11:05

      Hallo Peter,
      Ik ben altijd met Android en dergelijke bezig.
      Probeer deze optie eens, en lat me weten of het werkt.
      Ik heb diverse apparaten, alleen Android 9 lukt het niet.
      Open je browser op de Tv.
      Ga naar de link https://apktall.com/disney-plus-apk
      Klik op de pagina niet op de APK, maar druk op openen met Google Playstore.
      Dan zal hij de app wel vinden.
      Het verwerken in de zoekfunctie, kan bij Android soms even duren.
      Sla de website op, altijd handig.

      • Jessica
        14 september, 2019 om 18:11

        Ik heb het geprobeerd en helaas werkt het bij mij niet. De app installeert wel maar je kan hem niet openen.

    • Ab Zwaan
      14 september, 2019 om 12:24

      Het lijkt erop dat er geen Tizen (SmartTV O/S) Samsung app voor Disney+ is. WAARDELOOS.

      • Mark
        14 september, 2019 om 22:50

        Tizen is zo goed als dood en al sinds 2017 niet meer bijgewerkt. Wie wil daar nou nog een app voor maken en bijhouden?

      • ikke
        21 september, 2019 om 12:13

        Zowiezo alleen voor android en dus ook alleen Android tvs…..

    • SplashySleet20
      14 september, 2019 om 17:12

      Op me playstation 4 werkt die niet. Hij geeft alleen grijs beeld aan. Al 2 dagen.

      • Rointamist
        15 september, 2019 om 9:52

        Misschien Ps4 updaten? Ik heb het gisteren geïnstalleerd en het werkt perfect.

    • Wouter
      15 september, 2019 om 16:49

      Dat dan nu nog alleen op LG smart tv.s

      • Vanity
        17 september, 2019 om 12:04

        Niet op die van mij…

    • patrick
      16 september, 2019 om 23:11

      via een hdmi- mini usb adapter is het makkelijk aan te sluiten vanaf een gsm of tablet
      https://www.janox.nl/galaxy-s3-s4-hdmi-adapter

  3. Syd
    12 september, 2019 om 17:27

    Op sony bravia, android tv, nog geen app..jammer…

    • roel
      12 september, 2019 om 18:13

      Gewoon in de androidstore, wel even very naar rechts scrollen

      • pete
        12 september, 2019 om 18:28

        Echt geen app…voor Android tv

      • Bart
        12 september, 2019 om 19:05

        Klopt, via de Playstore in een browser kan ik ‘m wel installeren, maar stabiel is anders. Films laden pas na herstart van de TV en dan is het de eerste minuut horten en stoten.
        Denk dat we moeten wachten op een native app van Sony.

      • roel
        13 september, 2019 om 10:55

        Bij mij draait ie prima, gewoon geinstaleerd vanity play store op mijn kd 8099.

      • Nathalie
        13 september, 2019 om 16:08

        Klopt ik moest denk ik 25 apps naar rechts voor ik hem had.

      • José
        15 september, 2019 om 9:21

        Op 2 verschillende lg smart tv’s is de app niet te vinden. Ook casten via Chromecast vanaf Lenovo smartphone of Samsung Galaxy tablet 2019 lukt niet. Geen cast icoon in het scherm??? Waardeloos.

      • Henk
        15 september, 2019 om 14:03

        Bij mij werkt hij geheel goed, zelfde gedaan als Roel.

    • Joop
      13 september, 2019 om 15:42

      Geen app op tv ook niet bij provider beetje jammer.
      Aanbod ook niet veel nieuws

      • Jegge
        13 september, 2019 om 17:28

        Als je een PS4 hebt daar is die wel op beschikbaar

      • Fokko
        16 september, 2019 om 21:26

        Hier een LG smart tv uit 2016.
        Ook deze word blijkbaar niet ondersteund.

    • Nikki
      13 september, 2019 om 22:09

      Op LG webOs ook niet! Beetje jammer dit

    • Aimee
      14 september, 2019 om 7:56

      Inderdaad niks te vinden op mijn LG Smart TV

    • Geert
      14 september, 2019 om 14:16

      Op LG WebOs zou het aanwezig moeten zijn,ik heb hem wel op mijn C7. Even opzoeken in de LG content store. Er is nog geen HDR beschikbaa,dat komt later.

      • Roy
        14 september, 2019 om 14:56

        Webos van lg geen disney app

      • Nikki
        14 september, 2019 om 22:43

        Waar zou dat moeten staan dan, alles gehad in de LG content

    • patrick
      16 september, 2019 om 23:13

      via een hdmi- mini usb adapter is het makkelijk aan te sluiten vanaf een gsm of tablet

      de adapter zet het beeld vanaf gsm of tablet om via de hdmi ingang op je tv. Wel de adapter in het stopcontact stoppen via de 2de poort op de adapter

    • ikke
      21 september, 2019 om 12:14

      Als ie op android draait kan het zijn dat je tv er niet voor geschikt is (te oud?)

  4. Arjen
    12 september, 2019 om 18:50

    ik heb hem geïnstalleerd op android shield tv. Ik heb via play store op een windows pc gekozen op heb op de android shield tv te installeren, via de shield tv zelf kon ik hem ook niet vinden

    • Andre
      14 september, 2019 om 10:04

      Er zijn meer playstores dan alleen van Android zelf.
      Je hebt de Yalp store,Aptoide,Aptoide Tv (Voor Andrroid Tv Os), Filelinked, Apk Pure en meer.Jij hebt het op een slimme manier aangepakt, maar je had hem ook direct kunnen sideloaden.
      Op mijn Nvidia Shield stond hij wel in de playstore, maar op andere apparaten niet.
      Ik ben bijna iedere dag bezig met omflashen van telefoons en Mediaboxen voor diverse mensen.
      Dit is de AP (staat op de website, klik daar eerst eens playstore aan!!
      https://apktall.com/disney-plus-apk

      • Jessica
        14 september, 2019 om 18:12

        Ik heb het geprobeerd en helaas werkt het bij mij niet. De app installeert wel maar je kan hem niet openen.

      • ikke
        21 september, 2019 om 12:15

        Teveel risico, dat gaat een keer fout

  5. René Custers
    12 september, 2019 om 18:57

    Geen app op WebOS

    • Jeroen Meijer
      12 september, 2019 om 19:45

      Dure Samsung Smart-tv, geen Disney+. Komt er nog een update?

      • Patrick
        12 september, 2019 om 20:20

        Hier dure LG Smart-tv, ook nergens Disney+ te bekennen of mogelijkheid om app te installeren…

    • Lorenzo
      13 september, 2019 om 18:30

      Hier op LG WEB OS niks noppes nada

      • ikke
        21 september, 2019 om 12:16

        Is ook geen android tv he, aleen op android tvs namelijk….

  6. Mark D.
    12 september, 2019 om 19:29

    Op telefoon geïnstalleerd en via chromecast werkt hij top.

  7. Hendrie
    12 september, 2019 om 19:29

    ik heb de app, maar ik zie geen Chromecast icoontje.

    • Bob
      12 september, 2019 om 22:55

      Via Google Chroom zou je die wel moeten kunnen zien. Ik starte zelf ook eerst via Firefox, en dat lukt inderdaad niet. Via Chroom uitstekend.

      • Hendrie
        12 september, 2019 om 23:22

        Gaat om de app die ik heb gedownload uit de playstore op mijn telefoon. Ik zie niet, zoals bij Netflix, een Cast icoontje om te streamen naar de tv, wat volgens de berichten wel mogelijk moet zijn. Heb de app al een paar keer verwijderd en opnieuw gedownload, maar dat helpt niet.

    • Sadhna
      13 september, 2019 om 19:50

      Als je wifi aan staat op je device, dan zou je het chromecast logo moeten zien.

      • Hendrie
        14 september, 2019 om 12:00

        Ja dat lees ik ook overal, maar ik zie het logo dus niet. Wel bij mijn Netflix en YouTube app, maar niks bij Disney+.

    • Rob
      16 september, 2019 om 14:43

      Hendrie,

      Je kunt het beste de app “Plex” installeren om zo te kunnen streamen naar je chromecast.

  8. martine
    12 september, 2019 om 19:31

    ik wil de disney plus app op mijn laptop zetten daarvoor heb ik google play app nodig waar kan ik die downloaden?

    • nancy
      16 september, 2019 om 13:21

      hoeft niet via app. kan ook gewoon via de site en dan inloggen of account aanmaken .zo doe ik het ook via laptop

  9. Robby
    12 september, 2019 om 21:02

    Waarom heeft samsung die app niet? Echt verrot irritant.
    Als ik dit had geweten met telkens apps niet uitbrengen had ik een Sony tv gekocht.

    • Bart
      12 september, 2019 om 22:13

      Robby, Disney+ is sinds gisteren in bèta naar Nederland gebracht. Om te testen.
      Er zullen bugs inzitten, het zal wellicht af en toe vastlopen en de apps moeten voor diverse systemen beschikbaar worden gemaakt.
      Ik heb een Sony TV en heb ook nog geen goed-werkende app, alleen de Android-app uit de Google Playstore. Die app is ook nog helemaal niet goedgekeurd door Sony anders was ie via het Smart-gedeelte van Sony wel beschikbaar.
      Kwestie van geduld nu en werken met hetgeen wat beschikbaar is. Apps komen vanzelf.

      • Marga
        13 september, 2019 om 23:25

        Op mijn Sony Bravia tv kan ik Disney+ niet installeren. Jammer, dus morgen mijn account dan maar gelijk weer opzeggen.

    • Twan
      13 september, 2019 om 14:46

      Samsung werkt met hun eigen OS “Tizen”. Duurt denk ik even voordat de Disney app hiervoor aangepast is.

    • Andre
      15 september, 2019 om 23:31

      Halo Robby,

      Probeer het volgende eens.
      Ga naar deze website https://apktall.com/disney-plus-apk
      Klik eerst op openen in de Playstore.
      Op de Tablet hier Samsing Galaxy Tab werkte dat, en kwam in de playstore terrecht waar hij wel opdook.
      Ik zeg niet dat het bij jou lukt, maar is het proberen waard.
      Anders kan je ook noog proberen om het via installatie van het Apk bestandje te doen.
      Lukt dat allemaal niet, dan is je apparaat nog niet geschikt.
      Ik heb een hobby met telefoons flashen en mediaboxen, en ben hier heel veel mee bezig.
      Ik heb ook al mails gehad dat men een 83 of 84 code kreeg.
      Ook in die gevallen is je apparaat nog niet geschikt.

  10. Arjen
    12 september, 2019 om 22:29

    staat gewoon in de app store op de tv (sony), alleen ver naar rechts (de lijst) scrollen 😉

    • Bart
      13 september, 2019 om 8:02

      Klopt, app staat nu wel in de lijst van de Playstore app!

      • Rene
        13 september, 2019 om 8:12

        Lanceer je een belangrijke streaming dienst om te testen in NL, kunnen mensen het niet gebruiken op hun normale tv tenzij ze extra spullen moeten kopen zoals Chromecast. Bijna iedereen heeft een smart tv en daar hangen die kids voor, je wil ze niet op iPads of telefoons laten turen. Onbegrijpelijk.

  11. Huub
    12 september, 2019 om 23:13

    Hier ook nog niet op LG. Op twitter zegt iemand dat ze de app al wel op haar lg heeft. Geduld denk ik. Als je ziet hoe compleet de dienst is met 4 devices tegelijk kijken dolby atmos, 4k, komt het vanzelf, ook op andere grote merken smart tv.

  12. Herman
    12 september, 2019 om 23:51

    Werkt niet meer

  13. Herman
    12 september, 2019 om 23:53

    Werkt niet meer kan niet inloggen

  14. Jessica
    13 september, 2019 om 7:53

    Helaas op mijn LG smarttv is de app niet te vinden hoor ☹️

  15. Freddy
    13 september, 2019 om 10:16

    Gisteravond op zoek gegaan op mijn LG 4k tv maar helaas niks te vinden, daarna mijn PS4 slim aangezet en daar stond de app wel op, gedownload inloggegevens ingevuld en een starwars film de 1e uit de gehele reeks gekeken, mooi scherp beeld en nederlands ondertiteld. Nu wachten dat de app uitkomt op mijn LG 4k tv.

  16. Bram
    13 september, 2019 om 10:51

    Via m’n iPhone en Apple TV streamen gaat prima, maar inderdaad niet zoals bij Netflix via m’n LG Smart TV te vinden.

  17. Dennis Bakker
    13 september, 2019 om 12:59

    Hoe of waar kan ik hem vinden op xboz one store ?

  18. Esther
    13 september, 2019 om 15:21

    Ik heb een lg tv, en staat niet tussen mijn apps

    • Dave
      13 september, 2019 om 18:21

      Ik heb het via internet op de tv gedaan en het werkt perfect en prima te bedienen!
      Gewoon naar hun site gaan, inloggen en dan met de smart afstandsbediening door de menu heen scrollen!
      Rechtsonder op vol beeld drukken en voila alles op de tv.

  19. John
    13 september, 2019 om 15:34

    Ook op mijn nieuwe oled lg TV nog geen app te vinden. Zal wel snel komen hoop ik.

  20. attie
    13 september, 2019 om 22:58

    op de Philips met ‘android’ krijg superstrak beeld, alles werkt goed en snel, 1 puntje; helaas kan ik de default ondertiteling nog niet wijzigen naar voorkeur, wat op de PC wel gewoon kan.

    • Natasja
      15 september, 2019 om 10:45

      Hoi Attie,

      Mag ik vragen hoe je hem op de Philips tv gekregen heb. Ik kan hem namelijk niet vinden ;(

      Bijvoorbaat dank Natasja

  21. Jack
    14 september, 2019 om 2:27

    Disney+ werkt uitstekend op Samsung tablet (Android 9.0), maar helaas niet op PC => Error code 83 (= wat ???)

  22. Andre
    14 september, 2019 om 9:50

    Werkt prima op de Nvidia Shield (Android Tv Os), en staat gewoon in de appstore.Als je hem nog niet in je playstore hebt staan, kan je hem ook sideloaden en installeren via een Apk bestand.
    https://apktall.com/disney-plus-apk

  23. Rianne
    14 september, 2019 om 10:01

    Op mijn Panasonic smart-tv ook nog geen Disney+ app te zien. Via internet ook geprobeerd maar lukt ook niet.

  24. Andre
    14 september, 2019 om 10:11

    Er zijn meer playstores dan alleen van Android zelf.
    Je hebt de Yalp store,Aptoide,Aptoide Tv (Voor Andrroid Tv Os), Filelinked, Apk Pure en meer.
    Je kan hem ook direct sideloaden.
    Op mijn Nvidia Shield stond hij wel in de playstore, maar op andere apparaten niet.
    Ik ben bijna iedere dag bezig met omflashen van telefoons en Mediaboxen voor diverse mensen.
    Dit is de APK (staat op de website, klik daar eerst eens playstore aan, lukt dat niet, ga dan sideloaden!!
    Bijna alle Android apparaten hebben wel een programma om deze apps te installeren, zoals FileExplorer. https://apktall.com/disney-plus-apk en werkt op alle Android apparaten!
    Bij sommige televisies kan je hem op de laptop/pc downloaden, en met een usb stikkie overbrengen en installeren.
    Dit is wat ik weet, het zal velen helpen, maar nooit iedereen helaas.

    • Andre
      14 september, 2019 om 10:21

      Op een Android televisie kan je naar de browser.
      Ga daar naar de link hierboven beschreven.
      Klik op die website de optie openen met playstore aan.
      Ik heb het net getest en het werkt.
      Dan staat hij wel in je playstore.
      Men is de boel nog aan het verwerken, en dit is de testfase, dus kan het op sommige apparaten langer duren voor hij via de zoekfunctie te vinden is.

  25. Andre
    14 september, 2019 om 10:57

    Op Android 9 werkt hij niet, Op de Samsung Gakaxy Tab wel.
    Naar de website gaan, en daar openen met de playstore.
    Tita tovenaar.
    Nogmaals, het zal niet bij iedereen werken, maar bij de meeste wel.
    casting zit er ook ingebouwd!
    Hier laat ik het bij, hopelijk heb ik wat mensen kunnen helpen.
    https://apktall.com/disney-plus-apk

  26. Manie
    14 september, 2019 om 14:28

    Mensen, speel nou eens géén azijnseiker!!!! De periode tot 12 NOV is gratis!!! Een try-out dus…. niet alles werkt, niet alles is naar je zin en NEE op TV’s werkt het niet!!! So-what?? vanaf 12 november komt wel alles online ook op de tv en alle tablets

    • Jack
      14 september, 2019 om 14:49

      Beste Manie, s.v.p. niet zo schreeuwen a.u.b.
      Het zijn geen azijnzeikers; gewoon mensen met vragen.
      Kennelijk werkt het inderdaad nog niet op PC of gewone TV’s, etc. en pas wel vanaf november (?).
      Maar dat mag toch gevraagd / geverifieerd worden ? (Ook al krijgt bijna niemand hier rechtstreeks een antwoord op).
      Anders hebben forums geen nut meer natuurlijk.

    • Albert
      16 september, 2019 om 22:50

      Bij mij werkt het prima op mijn Sony TV met Android 8. Op mijn nVidia Shield met Android 9 dan weer niet (foutcode 83). Het werkt dus inderdaad niet overal vlekkeloos, maar daar is zo’n periode dan ook wel weer voor bedoeld lijkt mij.

  27. Arjen
    14 september, 2019 om 16:58

    Direct zoeken in de Play Store lukte mij ook niet. Als je googled op “disney plus app” kom je in de resultaten een link tegen van Play Store. Via je webbrowser op je android kun je dit adres intikken:

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.disney.disneyplus&hl=en_US

    Dan wordt je gevraagd deze te openen in Play Store. En installeren maar.

  28. J.B.
    14 september, 2019 om 21:18

    Error Code 83.
    Kan iemand mij misschien vertellen wat dit inhoudt ?
    Krijg de melding alleen op PC’s (Disney+ via internet) en niet op tablet (Disney+ via app).
    Speciale kabel nodig naar monitor/beeldscherm wellicht ???

    • Albert
      15 september, 2019 om 8:23

      Ik heb ook een foutcode 83, maar dan juist niet op mijn PC (Win10, Chrome) maar op mijn nVidia Shield. Heb ze een mail gestuurd

    • J.B.
      15 september, 2019 om 14:42

      Ik ben er al uit.
      Disney+ via de computer / PC / desktop is niet via Internet Explrer, Microsoft Edge of Firefox te bekijken. => foutmelding “Error Code 83”
      Alleen via Google Chrome werkt het gewoon (en fantastisch).
      Voor mij dus probleem opgelost.

      • Lydia
        15 september, 2019 om 20:47

        Bedankt! Dat heeft het probleem voor mij ook opgelost, nu kan ik gewoon streamen met apple tv 3 naar een samsung tv via google chrome. In Safari op macbook kreeg ik ook de error code 83 melding.

      • mas
        16 september, 2019 om 1:03

        Ik krijg foutcode 83 juist op de laptop via browser Google Chrome. Film wordt gewoon niet meer afgespeeld. En de Disney+ helpcentrum waar je dan zogenaamd contact mee moet opnemen is nergens te vinden. Op deze manier mogen ze hun streaming houden.

  29. José
    15 september, 2019 om 9:57

    Op 2 verschillende lg smart tv’s is de app niet te vinden. Ook casten via Chromecast vanaf Lenovo smartphone of Samsung Galaxy tablet 2019 lukt niet. Geen cast icoon in het scherm??? Waardeloos.

  30. Joeri
    15 september, 2019 om 11:59

    Werkt prima.
    Gehele interface volledig van netflix gestolen.

    KPN doet alsof ze gek is. Vragen waarom KPN Disney+ niet op de experia box heeft doet ze op de KPN onvriendelijke manier af met: bemoei je er niet mee.

    Via iOS-app/Android app en appleTV/Chromecast kunnen we natuurlijk prima af zonder KPN of Samsung “smart” TV.

    Wat wel een issue is, voor mij althans, veel oude rommel. Alles wat ik wil zien al gezien. …dan is 70,- per jaar best veel. Ik heb alles wat ik wil hebben immers al op VHS en Dvd en BluRay ( je zou denken dat ik de rechten al 3x heb betaald )…

    Laten we hopen dat Disney met content komt dat we willen zien en alleen op Disney + kunnen zien. Anders gaat dit product het voor mij niet redden.

    • Jack
      15 september, 2019 om 14:38

      Met name alle nieuwe Marvel en Pixar – films en series – die uitgebracht worden (v.a. november 2019) zijn hierop te bekijken.

    • Ea
      20 september, 2019 om 14:42

      Disney is een test logisch dat providers nu nog geen app ontwikkelen.
      Logisch dat er oudere dingen op staan.
      Verbind je laptop met een HDMI kabel en open website Disney.
      Of via Apple tv streamen
      En inderdaad even afwachten en fouten melden bij Disney

      • ikke
        21 september, 2019 om 12:21

        Er is wel degelijk al een app anders zou je m nergens kunnen downloaden en dat kan dus wel…. Ze hebben nog niet het volledige programma maar wat wil je het is wel gratis he. o gek is Disney nu ook weer niet. Voor niks gaat de zon op dus je mag hier heel blij mee zijn. Maar er staan zeker wel ook nieuwere films op, ook van Marvel!

  31. Andre
    15 september, 2019 om 23:39

    Probeer het volgende eens.
    Ga naar deze website https://apktall.com/disney-plus-apk
    Klik eerst op openen in de Playstore.
    Op de Tablet hier Samsing Galaxy Tab werkte dat, en kwam in de playstore terrecht waar hij wel opdook.
    Ik zeg niet dat het bij jou lukt, maar is het proberen waard.
    Anders kan je ook noog proberen om het via installatie van het Apk bestandje te doen.
    Lukt dat allemaal niet, dan is je apparaat nog niet geschikt.
    Ik heb een hobby met telefoons flashen en mediaboxen, en ben hier heel veel mee bezig.
    Ik heb ook al mails gehad dat men een 83 of 84 code kreeg.
    Ook in die gevallen is je apparaat nog niet geschikt.
    Deze wijze zou moeten werken voor sommige apparaten.
    Val me niet aan als het niet lukt.
    Anders kan je altijd nog aanmelden via de GOOGLE BROWSER en Casten.
    Ja er zit ook (via Wifi) Casting in verwerkt.
    Ook de website bedankt voor de reactie.
    Jammer dat het daar ook niet wil, maar mijn wijze is ook niet voor ieder apparaat werkend te krijgen helaas.
    De man die verwees naar de online playstore heeft ook gelijk.
    Dat is ook een optie om te proberen.
    En anders kan je hem ook downloaden via een Android simulatie zoals Aeon Nox, Nox, Bleustacks etc.
    Op internet staan Android simulators genoeg die je kan installeren op iedere windows pc of Laptop.
    Ik zal mijn reacties wat beperken, ik probeer alleen maar te helpen.
    Uiteindelijk zal iedereen hem in de appstore krijgen.
    Op de Nvidia Shield Mediacenter staat hij zoiezo in de Playstore zonder gebreken.
    En op de Samsung Galaxy Tab, hebben wij het via de zijweg voor elkaar gekregen.

  32. UnwinwingThree8
    16 september, 2019 om 3:07

    Bah, ik zat te hopen om uit belgie via vpn de trial te kunnen starten maar ik kom telkens op een engelstalige site met enkel een geef je mail om op de hoogte gehouden te te worden. Nergens een melding om de trial te starten

    • Jan
      16 september, 2019 om 19:02

      Heb je een Nederlandse VPN geprobeerd?

      • UnwindingThree8
        16 september, 2019 om 19:09

        Jaja. Ip uit Amsterdam en 1 uit den Haag zonder succes.

      • UnwindingThree8
        16 september, 2019 om 19:34

        Één service gevonden die werkt maar als ik op inloggen klik gebeurt er niets. Iemand anders hier uit nl kloeg hier ook reeds over. Het is echt buggy

  33. Ik
    16 september, 2019 om 10:45

    Staat toch bij de omschrijving alleen LG tvs

    • Jan
      16 september, 2019 om 19:01

      Is er iemand die een LG tv heeft waar de app wel op te vinden is?

    • Lor
      16 september, 2019 om 21:13

      Ik heb de app nog niet op LG smart tv kunnen vinden 🙁 via browser kan ik me wel inloggen, maar films worden niet afgespeeld (error 83)
      Op iPhone werkt de app wel goed.
      Wel jammer, 2maanden proefperiode, maar heb je alsnog niks aan.

    • ikke
      21 september, 2019 om 12:19

      Fout. Alleen op tvs die op android draaien. Dat zijn een aantal merken maar de meesten dus niet… En als je tv te oud is denk ik ook niet dat het gaat werken….

  34. patrick
    16 september, 2019 om 23:18

    via een hdmi- mini usb adapter is het makkelijk aan te sluiten vanaf een gsm of tablet

    de adapter zet het beeld vanaf gsm of tablet om via de hdmi ingang op je tv. Wel de adapter in het stopcontact stoppen via de 2de poort op de adapter

    Let er wel op dat de juiste mini/micro usb op telefoon past

    https://www.janox.nl/galaxy-s3-s4-hdmi-adapter

  35. Andre
    17 september, 2019 om 0:33

    Als je contact zoekt ga je naar deze website :

    https://help.disneyplus.com/hc/nl

  36. Erik
    17 september, 2019 om 17:52

    Werkt voor mij op LG OLED55B7V. (webOS 3.5)
    Heb tot nu toe alleen The Avengers gekeken. Beeld was goed maar af en toe liep de lipsync niet goed.
    Ook stoor ik me aan het feit dat de ondertiteling in het filmgedeelte getoond wordt en niet in het zwart gedeelte.

    • Hanneke
      20 september, 2019 om 17:17

      Is er al een app van Disney voor de LG tv’s? Ik kan hem niet vinden in de content store

      • ikke
        21 september, 2019 om 12:17

        Niet als de tv niet op android draait…..

  37. Nick
    18 september, 2019 om 18:26

    Ik heb een Philips tv waar die meteen vooraan stond in de play store maar ruimte gebrek. Dus heb me tv gereset en nu staat disney er niet meer tussen echt vaag.

    • ikke
      21 september, 2019 om 12:17

      Dat kan nooit want als hij er standaard in staat voor jouw tv moet dat met een reset ook nog steeds zo zijn….