Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

Disney+ nu uit te proberen: dit zijn onze eerste indrukken

Geschreven door
Geplaatst op12 september 2019, 13:20 CategorieStreamingdiensten

De videostreamingdienst van Disney is vanaf nu uit te proberen in Nederland. In dit artikel lees je over onze eerste indrukken. Is de service straks die 6,99 euro per maand of 69,99 euro per jaar waard?

De videostreamingdienst Disney+ is vanaf nu uit te proberen op een hoop apparaten. Mensen met een iOS- of Android-smartphone of -tablet, Android TV-televisie, Apple TV-mediaspeler, LG-televisie, apparaten met Google Chromecast (of Chromecast built-in), een PlayStation 4 of Xbox One kunnen nu de app vinden in de verschillende digitale winkels. Vanwege de naam kun je eerst een hoop andere apps tegenkomen in die stores, dus geef niet al te snel op. Hij staat er wel degelijk in.

Disney+-abonnement afsluiten

Voordat je echter de app kunt openen, dien je een abonnement af te sluiten. Je kunt kiezen voor een maand- of jaarabonnement van respectievelijk 6,99 of 69,99 euro. Daarvoor ga je naar de website van de dienst. Je meldt je aan, kiest het abonnement en moet vervolgens direct een cent overmaken. Dat kan met creditcard en PayPal, maar gelukkig ook gewoon met iDeal. Je kunt die ook doen via de app, maar dan word je naar de site gestuurd. Met je zojuist aangemaakte inloggegevens kun je de app openen en gebruiken.

Disney+-applicatie gebruiken

Wanneer je de app opent en al profielen aangemaakt hebt, dan kun je meteen uit één van de namen met profielfoto’s kiezen. Je kunt de naam en het icoontje aanpassen en als je naar de instellingen gaat kun je ook aangeven of je automatische en achtergrondvideo’s wil. Zo bepaal je dus zelf of je meteen dingen wil bekijken of dat je het prima vindt wanneer je alles zelf in de hand hebt. Als je eenmaal op de landingspagina bent, zie je bovenaan snelkoppelingen naar belangrijke titels, zoals Avengers: Infinity War en Frozen, bijvoorbeeld.

Daaronder staan de vijf verschillende categorieën, namelijk Disney, Pixar, Marvel, Star Wars en National Geographic. Scroll je verder naar beneden, dan kom je uit bij de verschillende lanen waarin de dienst ingedeeld is. Denk bijvoorbeeld aan topfilms, klassiekers en content die speciaal aanbevolen wordt. Door naar links te gaan open je het menu waar je de zoekbalk aantreft, evenals je lijst met eigen interesses en de opties voor alleen films of series. Helemaal onderaan staan de instellingen, terwijl je bovenaan je eigen profiel tegenkomt.

Door een categorie te openen, kom je uit op de landingspagina van die type content. Neem bijvoorbeeld Disney. Bovenaan krijg je een animatie te zien, met daaronder de beschikbare content. Selecteer je een titel, dan kun je natuurlijk direct beginnen met kijken. Scroll je echter eerst een beetje naar onderen, dan kun je ook zien wat Disney nog meer aanbeveelt. Daarnaast vind je enkele extra’s die je normale op de discs terugvindt en is het mogelijk extra informatie op te vragen over je favoriete films en series.

Disney+ is daarmee iets uitgebreider dan bijvoorbeeld Netflix, die geen extra’s aanbiedt in de vorm van verwijderde scenes, bijvoorbeeld. In vergelijking met Amazon voelt het een beetje kaal aan: door de integratie met IMDb heeft Prime Video toegang tot een ongelooflijke schat aan informatie. Ook kun je daar opzoeken welke muziek er wordt afgespeeld bijvoorbeeld. Dat kan hier allemaal niet. Qua extra features lijkt deze dienst dus ergens tussen Netflix en Prime Video in te zitten, alhoewel Disney+ wel dichterbij Netflix staat.

Dit zijn dingen die je nu al kunt kijken

Aanvankelijk zouden er niet heel veel titels beschikbaar zijn voor Disney+, maar het lijkt erop dat het bedrijf al snel op die keuze teruggekomen is. Zo treffen we bijvoorbeeld al achttien verschillende Marvel-films aan.

  • Avengers
  • Avengers: Age of Ultron
  • Avengers: Infinity War
  • Iron Man
  • Iron Man 2
  • Iron Man 3
  • Guardians of the Galaxy
  • Guardians of the Galaxy, Vol 2
  • Black Panther
  • Captain America: The Winter Soldier
  • Captain America: The First Avenger
  • Captain America: Civil War
  • Thor
  • Thor: The Dark World
  • Thor: Rangnarok
  • Ant-Man
  • Ant-Man and the Wasp
  • Doctor Strange

Daarnaast krijg je ook al een hoop Star Wars gepresenteerd. Zo is het mogelijk alle films, van Episode I tot en met Episode VIII te kijken, evenals enkele specials, series en Lego-animaties. Verder treffen we verder op de landingspagina een sectie voor 4k- en hdr-films aan, waar we de volgende titels tegenkomen.

  • Star Wars: The Last Jedi
  • Rogue One: A Star Wars Story
  • Avengers: Infinity War
  • Black Panther
  • Captain America: The Winter Solider
  • Captain America: Civil War
  • Captain America: The First Avenger
  • Avengers: Age of Ultron
  • Free Solo
  • Aladdin
  • Ralph Breaks The Internet
  • Mary Poppins Returns
  • A Wrinkle in Time
  • Christopher Robin
  • The Prince Diaries
  • The Prince Diaries 2
  • The Nutcracker and the Four Realms

Opvallend is dat je nu nog niet kunt zoeken op termen als ‘4k’ en ‘hdr’. Daarnaast laten de genoemde films ook niet op hun eigen pagina’s zien dat die ondersteuning aanwezig is, waardoor het dus aanvankelijk lastig is te bepalen welke content nou wel of niet geschikt is. Laten we hopen dat Disney dit in de toekomst toch iets beter aanpakt, aangezien je wel degelijk bij bijvoorbeeld Netflix op dergelijke termen kunt zoeken. Maar goed, de komende twee maanden wordt de dienst nog getest — er kan nog een hoop veranderen, natuurlijk.

Enkele indrukken

Disney lijkt zo op het eerste gezicht een hoop dingen waar te maken. Zo kunnen we inderdaad in totaal zeven profielen aanmaken en gebruiken (en kun je je inloggegevens delen met je vrienden voor het delen van de kosten) en worden kindprofielen gebruikt voor mindere enge content. Daarnaast werken aspecten als Airplay, Chromecast (ook al zitten er soms schokken in het beeld) en offline downloads (op mobiele apparaten) en is het mogelijk de videostreamingdienst in een browser te gebruiken.

Verder mag je enkele basale dingen verwachten die ook werken bij andere streamingdiensten. Zo kun je inderdaad tot vier schermen tegelijkertijd laten kijken naar content en kun je op apparaat x beginnen met kijken en op y verdergaan (je vindt de content dan in een queue staan). Ook valt op dat Disney al ontzettend veel content in de vorm van oude Marvel- en Disney-series online heeft staan, al valt de hoeveelheid verschillende content (als in: hoeveelheid series en films) in het niet vergeleken met bijvoorbeeld Netflix.

Al met al laat Disney+ ondanks alles een prima indruk achter. Je kunt meteen beginnen met kijken en genieten van allerlei oude tekenfilmseries (en zelfs animatiefilms als Steamboat Willy), evenals redelijk nieuwe films zoals Avengers: Infinity War. Films als Captain Marvel en Avengers: Endgame staan er nog niet op; die films zijn natuurlijk pas eerder dit jaar in de bioscoop verschenen. Zolang Disney de content blijft uitbreiden en de interface zo schoon houdt, zien we geen reden om dat (jaar)abonnement níet af te sluiten.

  • Delen:

Reacties

  1. Jeroen
    12 september, 2019 om 18:35

    Het is dus niet mogelijk om de app op een philips tv te zetten. Ook al zit daar android in..

    • Marciano
      13 september, 2019 om 9:52

      Je kan hem gewoon zoeken via de app store

      • José
        14 september, 2019 om 17:37

        Hebben een LG smart tv maar krijg met geen mogelijkheid het voor elkaar Disney plus via tv te kijken. Eens de LG klantenservice bellen .. wie weet hebben zij tips. Ik hoop het want verder werk het op alle apparaten tot nu toe goed.

      • ikke
        16 september, 2019 om 14:57

        Hier is de app ook niet te vinden op de Phillips tv. Ook niet met zoeken.
        Dan de laptop maar aan de tv gehangen met een hdmi kabel maar dan zijn de ondertitels veel te klein. Iemand daar een oplossing voor?

      • Hans
        24 september, 2019 om 15:02

        Netjes de app gevonden op mijn LG tv. Kan dus de app van de TV gebruiken. Echter,ondanks alle berichten, de content wordt nog NIET in HDR uitgezonden. In elk geval wordt het niet herkend door mijn TV.(en ja bij oa. NETFLIX werkt dat zonder problemen. Ik vraag mij dan. ook af of er in 4K wordt uitgezonden. Zal vanaf 12 nov wel anders zijn.

      • T-ruffel
        29 september, 2019 om 18:01

        Er staat nog niet zo veel content op maar wreck it ralph, inside out en coco zijn echt goede animaties. Pas na het verlopen van de gratis dienst worden er meer films beschikbaar. Mooi commercieel verzonnen 🙂

      • Henk
        29 september, 2019 om 23:53

        Hela hola,

        Iemand een idee hoe ik Disney+ op een ipad 2 werkend krijg?

        *via Safari -> installeer app
        *via appstore -> ondersteunt niet

        Bij voorbaat dank!

        Groeten Henk

    • Maurice
      13 september, 2019 om 12:45

      Op mijn philips 7601 kan het wel

      • Willissa
        13 september, 2019 om 16:35

        De app is niet te installeren op een philips smart tv

      • Nick
        14 september, 2019 om 18:42

        Heb het gezocht op een samsung smart tv maar kan hem niet vinden in app store

      • Eleonora
        14 september, 2019 om 21:23

        Wij hebben ook een lg tv en het kan alleen via de tv afstandbediening onderaan bij de tv apps klikken en dan disney+ Zoeken en instellen, dus niet via de tv provider – afstandbediening. Succes

    • WMV
      13 september, 2019 om 16:50

      Da’s gek, ik had er geen problemen mee ( en ben zelf echt niet zo tech savy). Heb de app 2 Philips tvs geinstalleerd.

      Alleen het zoeken naar de app – Als je helemaal Disney invulde stond ie niet bij de eerste zoekresultaten (of althans niet de juiste app) bij ‘Disn’ zal ik m wel staan.

      Misschien helpt dat?

    • Michael
      14 september, 2019 om 22:10

      Jawel hoor, werkt prima op Philips tv

      • Ryan
        18 september, 2019 om 21:29

        Ik heb tv met Google chromecast aansluiting.

        Helaas blijft het beeld tijdens de film een dik aantal keren vastzitten alsof tie weinig bereik heeft. Best heel vervelend, want met Netflix nooit dit probleem gehad.
        Jammer, want wat betreft het aanbod aan films, vind ik Disney plus wel beter dan Netflix.
        Ik hoop dat dir snel opgelost kan worden, anders blijft het niet leuk Disney plus abonnement aanschaffen

      • Jeroen
        22 september, 2019 om 13:03

        Hoi, steeds als ik op een ander moment wil verder kijken dan lopen spraak en beeld niet synchroon. Heb ik tot nu toe met alle films gehad. Vet jammer

    • M. Irtes
      15 september, 2019 om 11:33

      Als je op een andere device dan je telefoon (bij mij via de pc) de Google play store opent, kun je daar selecteren voor welke apparaten de app beschikbaar is en kun je hem op afstand installeren.

      • Jacqueline
        19 september, 2019 om 21:00

        Hij geeft bij mij dan alleen de naam van m’n telefoon weer maar niet van m’n tv 😥

    • Josée
      15 september, 2019 om 12:44

      Heb een Android box en de app gedownload… Helaas geen geluid terwijl op de iPad wel geluid heb
      Erg jammer

      • roy
        15 september, 2019 om 14:11

        ik hen ook geen geluid. heb jij al een oplossing gevonden? ik heb ook een android box

      • M. Irtes
        15 september, 2019 om 14:18

        Handmatig Disney+ app updaten
        helpt misschien..

      • mayo
        23 september, 2019 om 20:43

        Wij hebben een Philips 4k tv. App gevonden en geïnstalleerd. Als ik een film afspeel heb ik wel geluid maar geen beeld. Zowel Wi-Fi als kabel geprobeerd. Iemand tips?

      • Chantal
        30 september, 2019 om 23:07

        Al een oplossing gevonden voor het geluidsprobleem toevallig? 😊

    • ELco
      19 september, 2019 om 13:11

      Op de oled 903 van philips geen probleem. Perfect beeld overigens

      • ELco
        04 oktober, 2019 om 19:42

        Week gedraaid. Ondervind nu ineens problemen bij het openen van bijvoorbeeld het menu van pixar, marvel etc. Content niet beschikbaar. De daaronder bescikbare films etc kunnen wel gespeeld worden. Denk eerder dat dit aan Philips ligt dan aan Disney+

    • Ron
      20 september, 2019 om 21:13

      Ik krijg op mijn g tv alleen digital 2.0 geluid, Netflix geeft digital 5.1. Zie nog gen mogelijkheid het geluid aan te passen. Toch jammer, zo ben ik niet geïnteresseerd

    • Bartjuhhh82
      08 oktober, 2019 om 6:54

      Ik heb ook een philips tv met android en hij staat bij mij gewoon in de playstore.

  2. Maurice
    12 september, 2019 om 19:01

    Het is wel mogelijk om de app op een Android tv te installeren. Het was even zoeken maar de app is er wel degelijk. Heb zojuist al even 4k gekeken.

    • Jeroen
      12 september, 2019 om 19:04

      Heb het ook gevonden. Ben nu de tv aan het updaten, nu speelde er niets af.. Op de laptop doet hij het wel. Wordt vervolgd dus

      • Joost
        13 september, 2019 om 22:57

        Ik krijg hem niet geïnstalleerd op mij Samsung smart tv. Weet iemand hoe dat moet?

      • Jacky
        14 september, 2019 om 11:36

        Bij mij werkt het wel op de iPad, maar op de LG tv kan ik de films niet kijken. App installeren lukte wel

    • Jan
      12 september, 2019 om 20:41

      Ben benieuwd of niet Android tv’s een app krijgt voor Disney plus niet iedereen heeft een Android tv

      • Henny
        13 september, 2019 om 18:03

        Ik heb een profiel gemaakt maar als ik via ideal rabo wil betalen zegt ie dat dat met rabo niet mogelijk is heel raar dit

      • Jacqueline
        17 september, 2019 om 19:47

        Alle door jullie geopperde opties geprobeerd voor app op m’n LG tv te krijgen maar helaas….

    • M. Irtes
      15 september, 2019 om 11:36

      Na de installatie wel handmatig naar de nieuwste versie een update uitvoeren.

    • Vanessa
      26 september, 2019 om 11:16

      Goedendag, bij mij speelt hij niet af. Ik krijg foutcode 83. Ik heb wel Windows 9….is dat een probleem??

      • Vanessa
        26 september, 2019 om 11:17

        Ownee ik heb gewoon Windows 10….wat nu

  3. Berry Van den brink
    12 september, 2019 om 19:45

    Ik heb een Samsun smart tv…. maar de app staat er niet op??? Wel op me iPhone

    • Jeroen
      12 september, 2019 om 19:54

      Als je Android hebt is hij er wel. Naar de app store en blijven zoeken. Ik moest een hoop apps doorscrollen

      • mayo
        23 september, 2019 om 20:52

        Wij hebben een Philips 4k tv. App gevonden en geïnstalleerd. Als ik een film afspeel heb ik wel geluid maar geen beeld. Zowel Wi-Fi als kabel geprobeerd. Iemand tips?

    • Gast
      13 september, 2019 om 0:36

      Samsung werkt met tizen als OS. Niet Android tv. Heb je een Sony na 2015 of een Philips heb je wel. Android tv. Of een kastje of de jbl link soundbar. Maar die heeft slecht geluid.

      • L
        13 september, 2019 om 9:47

        Samsung smart tv begin 2015. Kan de App niet vinden. Wordt misschien nog niet ondersteunt wel vervelend hoor dat je op een oudere tv gelijk geen streamdiensten kunt afspelen omdat de fabrikant vrolijk na 3 jaar de ondersteuning eruit gooit

      • Fred
        14 september, 2019 om 10:10

        Samsung heeft hier uiteraard geen enkele invloed op. Nu is het wachten op Disney totdat ze ook een app voor Tizen uitbrengen.

  4. Lennart
    12 september, 2019 om 22:30

    Voorlopig krijg ik alleen maar stereo uit mijn marantz sr6013 met een chromecast ultra en niet het beloofde surround geluid. Iemand anders andere ervaringen?

    • joep
      13 september, 2019 om 14:27

      Heb met zowel mijn laptop (windows 10) als de chromecast ultra hetzelfde probleem.

    • Ron
      20 september, 2019 om 21:17

      Hier op mijn lg tv hetzelfde, Netflix levert daarop wel 5.1. Moeten ze toch wel oplossen anders is het disney plus exit

    • Dinand
      23 september, 2019 om 21:26

      @Mayo: mischien de App herstarten in het Android menu waar je de Apps kunt beheren?
      Een andere mogelijkheid is om de tv te resetten, of eigenlijk een koude herstart laten doen, even op standby 5 minuten wachten, de stroom eraf en de Android zal opnieuw laden. Welk type betreft het?

      • Mayo
        23 september, 2019 om 21:55

        Bedankt voor je reactie Dinand. Bovenstaande inderdaad ook geprobeerd. Zojuist contact gehad via de disney+chat. Nog niet op alle Philips tv’s werkt het naar behoren. Hier wordt aan gewerkt

  5. Fabian
    13 september, 2019 om 0:21

    Heb de app op mijn Xbox One X staan. Dit werkt uitstekend. 2160P / Dolby Atmos werkt via Sennheiser Ambeo soundbar perfect.

    Wat me wel opviel is dat HDR (nog) niet beschikbaar is.
    De meeste content Nederlands ondertiteld of gesproken is.
    Ondertiteling slecht leesbaar is. Hopenlijk wordt dat aangepast..
    Het skippen door een film bij Netflix beter werkt.
    De beeldkwaliteit op het oog zeer goed is. Vergelijkbaar met Netflix, Amazon, iTunes etc.
    Het voor een BETA iig zeer goed werkt.
    De content, hetzij nog wat beperkt, om van te watertanden is. (wordt bij de lancering in nov. al flink uitgebreid)
    Uiteraard wordt de prijs in de toekomst verhoogd maar voor 69,95 het 1e jaar is het echt een koopje.
    Dit de doodsteek voor ‘het schijfje’ gaat zijn.

    Enige nadeel voor mij geen R-Rated content. Deadpool naar Netflix?

    • Berthus
      13 september, 2019 om 9:43

      Ik heb een samsung smart tv en hij werkt er niet op dus is onzin wat ze zeggen werkt op smart tv s en dan heb je zon duure tv nog bah bah als ik http://www.disneyplus.com in tiep dan staat er wel gratis lid worden als ik daar op krijg ok een rondje wat draait maar niet meer stopt en niks veder laat zien ?

      • Margreet
        13 september, 2019 om 19:38

        Bij ons precies hetzelfde probleem. Heel irritant. Alles geprobeerd. Telefoon koppelen, computer koppelen, niks werkt.

      • Pim
        15 september, 2019 om 9:47

        Heb het geïnstalleerd op mijn Philips Android TV. Werkt prima incl HDR. krijg alleen geen ondertitels.

      • Sjaak
        23 september, 2019 om 14:52

        Voor de rest alles goed?

    • TMM
      19 september, 2019 om 13:24

      Deadpool was niet van disney’s Marvel maar was toentertijd van Marvel onder 21th Century fox. Evenals de Xmen franchise.

  6. Eduard
    13 september, 2019 om 2:20

    Helaas, streamen vanaf android telefoon via chromecast naar tv gaat niet lukken. Het symbooltje (icoontje) van casten via chromecast, waar je op moet klikken om bewuste TV te kiezen,is nergens te vinden.

    • Bob
      13 september, 2019 om 14:41

      Bij mij eerst ook niet, maar na herinstallatie van google home op mijn telefoon werkt het prima..

  7. Andre
    13 september, 2019 om 9:15

    Ik heb een Samsung TV uit 2010. App niet te vinden….hoe heet de app bij de nieuwe samsung tv’s?

    • Marciano
      13 september, 2019 om 9:55

      Heb hem ook op me Philips tv.maar wat ik irirtant vind als er ondertiteling is dat zit er zwart er achter

      • Wiesje
        13 september, 2019 om 16:54

        Ja dat vind ik ook vervelend. ziet er niet uit, heb Engelse en NL ondertitels geprobeerd maar altijd die zwarte balk. Ik had ook het idee dat de ondertitels vrij groot zijn ( bij bv Amazonprime kan je het formaat instellen) Hoop wel dat ze hier nog iets aan doen.

      • Ariën
        14 september, 2019 om 12:03

        inloggen op de website daar kun je de achtergrondkleur zwart uitzetten en andere lettertypes kiezen dus wie weet werkt het op je TV als je het daar aanpast.

    • jill
      13 september, 2019 om 10:32

      wij hebben er eentje van 2019 en kan nergens de app vinden…

    • M. Irtes
      16 september, 2019 om 15:57

      Als je op een andere device dan je telefoon (bij mij via de pc) de Google play store opent en inlog, kun je daar selecteren voor welke apparaten de app beschikbaar is en kun je hem op afstand installeren.
      Daarna op je tv de app openen maar eerst handmatig naar de laatste versie updaten.

  8. Jill
    13 september, 2019 om 10:31

    Meer mensen er last van dat de film Frozen niet wilt afspelen ivm een fout?

    • Dennis
      14 september, 2019 om 11:15

      Bij mij wil er helemaal niks afspelen: draaiende cirkel en dan een foutmelding. Ik heb een LG tv. Waarop probeer jij af te spelen?

      • Jacky
        14 september, 2019 om 11:38

        Dat heb ik precies hetzelfde

      • Jacky
        14 september, 2019 om 11:56

        Ik heb daarnet mijn tv ge-update. Nu werkt het wel.

  9. Willem
    13 september, 2019 om 13:40

    Geen ondersteuning samsung tv, alleen ipad met ios 11.0 of hoger, geen ondersteuning google home. En ga zo maar door. Jammer dat de uitrol niet meteen alles ondersteund. Ga er van uit dat dit snel opgelost word, anders zie ik Disney+ als mislukt.

    • Fred
      14 september, 2019 om 10:15

      Er is gewoon ondersteuning voor de (Google) Chromecast (kost € 40,-).

      Verdere ondersteuning zal er vast wel komen (o.a. voor Tizen dat op veel Samsung televisies draait).

  10. Frans
    13 september, 2019 om 17:43

    In LG C 7 hier in huis gewoon de app stond er al op disney+ maar heb me niet aan gemeld ik neem het niet. Zie en hoor het liever van mijn oppo 203 UHD BLUERAY SPELER. ZIET ER BETER UIT EN OOK ECHT DOLBY ATMOS.
    Disk zijn optimaal stream niet ook nog geen 4 k en surround.
    Komt wel maar nu nog niet ook geen 4 k mogelijk op mobiel tablet en laptop.
    Dus vergeet het maar even hou me bij Netflix. Geweld komt er ook niet op disney app moet je weer een andere abbo nemen bij een ander hulu of weet ik wat voor stream.

    • Mo
      14 september, 2019 om 9:07

      Op LG-C7 is in de app tijdens afspelen van een film een lichte streep zichtbaar rechts en onder het beeld. Zeer irritant.

      • Eric
        14 september, 2019 om 10:54

        Bij mij ook! Komt vast wel goed

      • Dennis
        16 september, 2019 om 20:39

        Op de C8 is dat ook. Zal nog wel gefixt worden neem ik aan.

      • J.w
        21 september, 2019 om 19:56

        Lg C9 heeft dit ook om inbranding te voorkomen wacht ik tot dit is opgelost. Ik heb een mail gestuurd over dit probleem een week geleden nog niks van gehoord.

  11. ferry
    13 september, 2019 om 19:19

    Hier een lg smart tv (2018), maar geen disney+. Al wel aangemeld maar heb er zo weinig aan. Idd jammer dat je het niet gelijk goed regelen

  12. lorenzo
    13 september, 2019 om 19:56

    Hier ook LG smart tv geen app te vinden

  13. Karen
    13 september, 2019 om 20:22

    Ik kan niks kijken via de browser. Krijg alleen maar een foutmelding (error code 83). Zo heb ik er dus niks aan, als ik niks kan zien

  14. Mark
    14 september, 2019 om 0:23

    Hoe denkt Disney ooit te concurreren met Netflix, want als ze hun app alleen maar uitbrengen voor smartphones, tablets en 2-3 tv merken dan houdt het snel op.
    Mijn nieuwe Panasonic heeft geen Disney+ app, volgens Panasonic komt die er voorlopig ook niet en is Disney selectief geweest in het uitzoeken van een paar merken.

  15. Cora
    14 september, 2019 om 0:40

    De app speelt alleen af met LG TV’s met WebOs erop. De wat oudere modellen hebben dit niet. Heb je de zogenaamde Netcast erop zitten of Smartworld.. vergeet het dan maar..

    Ik persoonlijk heb het probleem dat ik hem probeer te kijken via een android-box en dat daarbij wel beeld is maar geen geluid.

    • Lorenzo
      14 september, 2019 om 9:27

      Ik heb een LG met webos maar kan de app nergens vinden .hoe vind ik hem dan

  16. Joey
    14 september, 2019 om 8:06

    Ik heb Disney+ getest op mijn PS4 Pro en via de app op mijn LG tv. Bij beide werkt HDR niet.

    • Eric
      14 september, 2019 om 10:56

      Nog nergens werkt HDR. Wordt binnenkort gefixt!

    • Lorenzo
      14 september, 2019 om 21:42

      Hoe heb heb je de app op je lg tv gekregen

    • Lorenzo
      16 september, 2019 om 18:42

      Waar heb je de app vandaan voor je LG tv

  17. Fred
    14 september, 2019 om 10:22

    Veel beeld komt nog schokkerig binnen, dan staat het weer vast of vertraagd.
    Er word via de playstation afgespeeld en aan het netwerk zou het niet mogen liggen met 200Mb download, iemand hier nog meer last van ?

  18. Dennis
    14 september, 2019 om 11:17

    Op mijn LG C8 werkt de app tot ik daadwerkelijk iets wil kijken: draaiende cirkel en dan een “fetch” error.
    Op iPhone en Apple TV werkt het wel gewoon.
    Meer mensen last van?

    • Johan
      15 september, 2019 om 18:03

      Zelfde hier. Updaten van tv was niet de oplossing.

      • Dennis
        16 september, 2019 om 15:33

        Ik heb mijn TV een vast IP gegeven ipv laten toewijzen via DHCP. Daarna deed ie het ineens.

  19. Quint
    14 september, 2019 om 11:41

    Ik heb de Disney+ ook op mijn iPhone en AppleTV 4K geïnstalleerd en het werkt allemaal prima.

    Maar het is allemaal nog in test dus veel films zijn er nog niet (Fox content waar om gevraagd is hier word pas veel later toegevoegd ! )en ook titels die wel op 4K disc zijn verschenen of op Hulu in 4k in de US zullen uiteindelijk nog wel overgezet worden.
    HDR en Atmos werken ook nog niet dus we zullen moeten afwachten tot November om te zien hoe het er dan aan toe gaat met Disney+.

    Ik vind het wel een toegevoegde waarde, ik heb geen Netflix omdat ik altijd discs koop maar hier een uitzondering voor gemaakt.

    • Eric
      14 september, 2019 om 20:15

      Atmos werkt bij mij wel op de Apple Tv 4K. Op de LG nog niet

      • Lorenzo
        15 september, 2019 om 10:00

        Hoi hoe heb je de app op de LG gekregen

  20. Berthus
    14 september, 2019 om 14:15

    Bij mij werkt hij nu ook in kan wel streamen van uit mijn telefoon naar tv maar dat kan aleen maar als je een grome cast hebt ben ik achter en ik ben lid geworden via mij Google play kaart schijnbaar kan dat ook ik heb ook smart tv daar gaat nie mee maar het een grome cast ook voor de fun omdat ik met mij stem Netflix kan gebieden op de tv met Google en dan werk hij wel ben ik achter als je die hebt sucses mensen

  21. Bianca
    14 september, 2019 om 18:29

    Waarom lukt het me niet de app te vinden in de app store? Heb Apple tv, maar ik vind ‘em echt niet….

    • Eric
      14 september, 2019 om 20:12

      Werkt vanaf de Apple tv 4

      • Lorenzo
        16 september, 2019 om 18:48

        edankt voor uw e-mail.

        Het klopt dat de Disney+ app (nog) niet te vinden is in uw LG Content Store.

        De Disney+ app is voor een periode van 2 maanden als test in Nederland beschikbaar.
        Vooralsnog heeft Disney besloten om dit voor een select aantal LG TV’s beschikbaar te stellen. LG is daarmee het enige TV merk waarmee Disney de app uitprobeert op een aantal verschillende modellen. Helaas nog niet voor uw TV, de 49UJ635V.

        We zijn in deze geheel afhankelijk van Disney, zij maken en leveren de app op ons besturingssyteem en bepalen op welke systemen die beschikbaar komen.

        Als workaround kunt u de Disney+ app ook bekijken op uw TV via een Google Chromecast stickje met behulp van uw mobiel.

        Hoe de situatie zal zijn na de testperiode is ons nog onbekend, hopelijk zal de app dan voor alle TV’s worden vrijgegeven.

        Met vriendelijke groet,

        Raymond Schaasberg
        Customer Service Representative
        LG Electronics Benelux

  22. rebroere
    14 september, 2019 om 18:57

    Helaas alleen stereo geluid met Disney terwijl Netflix Dolby digital Plus geluid geeft. Wellicht gaat dit veranderen?

    • Ron
      20 september, 2019 om 21:23

      Hier dito, belangrijk minpunt, eerste indruk is vaak bepalend en hiermee bij mij slecht. Ik wil wel een beetje echt geluid ipv stereo

  23. Vincent
    14 september, 2019 om 19:59

    De app werkt goed, maar krijg geen geluid bij de films, wel bij series maar niet bij films. Iemand een oplossing?

    • Louisa
      15 september, 2019 om 14:36

      Ik heb helaas hetzelfde probleem dus lees graag mee’

  24. Pim
    15 september, 2019 om 9:58

    Werkt prima op mijn Philips Android TV. Heb ook HDR signaal echter geen ondertitels.
    Iemand een idee hoe deze aan te zetten ?

  25. Dennis
    15 september, 2019 om 17:59

    Hoe meld je je af voor Disney+

  26. Mark
    15 september, 2019 om 19:09

    Helaas is er op de helpdesk van Disney beschikbaar voor commentaar, ik wacht nog op antwoord.
    Mocht je een Panasonic tv hebben, lees dit.

    https://support-nl.panasonic.eu/app/answers/detail/a_id/2023/kw/disney/st/7

  27. Pascal
    16 september, 2019 om 13:29

    Ik heb de Sony kd-55xf9005 Android Tv uit 2018, maar kan de app nergens vinden.
    Niet in de play (app) store en ook niet als ik zoek op Disney.
    Op de PS4 heb ik m wel, maar niet mijn gehele huishouden weet hoe de PS4 te bedienen en willen ook heel graag Disney+ kijken, maar dan gewoon als app op de TV.
    Wellicht afwachten tot 12 november als de officiele release er is?
    Of is er een andere manier waarop ik deze op mijn tv kan vinden?

  28. S
    17 september, 2019 om 18:18

    Kan ik iets downloaden voor op windows?

  29. Jacqueline
    17 september, 2019 om 19:48

    Alle door jullie geopperde opties geprobeerd voor app op m’n LG tv te krijgen maar helaas….

    • lorenzo
      17 september, 2019 om 20:16

      Jacqueline de app is er maar voor een paar modellen van LG .

      • Jacqueline
        17 september, 2019 om 20:31

        Daar was ik ook al bang voor….

      • Mark
        26 september, 2019 om 21:57

        Hoe denken ze hiermee ooit Netflix te verslaan?

  30. Melanie
    18 september, 2019 om 9:57

    Ik heb een Sony Bravia tv en krijg Disney+ niet gestreamd van mijn tablet naar tv. Heeft iemand daar ervaring mee?

    • M. Irtes
      18 september, 2019 om 10:58

      Ik heb sony kd-49xf9005 uit 2018
      Bij mij werkt casten via telefoon of tablet ook niet. Maar wel de app op tv geïnteresseerd :
      Als je op een andere device dan je telefoon (bij mij via de pc) de Google play store opent, kun je daar selecteren voor welke apparaten de app beschikbaar is en kun je hem op afstand installeren.
      Daarna meteen handmatig updaten

  31. Dinand
    19 september, 2019 om 13:09

    Op mijn Philips 873 gaat de Disney App bij meerdere UHD films over in HDR modus en geluidstrack is inn DD+. Prima goed scherp en kleurrijk beeld. Streamkwaliteit ligt stuk hoger dan bij UHD series van bijvoorbeeld Netflix 4K.
    Toch heeft de Disney+ mijn voorkeur om op de Apple TV4K te kijken, deze geeft meer info over de aangeboden beeld en geluidsondersteuning in het info blokje weer.
    Grootste voordeel is dat het geluid ook in Dolby Atmos word doorgegeven. Beeld kan ook min Dolby Vision gestreamt worden, echter mijn OLED873 kent slechts HDR10.
    Prachtig om te zien hoe nu in HD gestreamt kan worden naar oude series die we eerder op een DVD konden kijken, en nu haarscherp op je UHD scherm.
    Voor mijn is Disney+ een mooie aanwinst naast mijn Netflix en Amazon Prime abo.
    Nu nog even een mooie prijs met Black Friday scoren voor een OLED854 voor de upgrade naar een Dolby Vision OLED.

  32. Arthur
    20 september, 2019 om 10:53

    Heb alleen maar fout code 83 weet iemand van hoe en wat?

    • Henk
      23 september, 2019 om 15:03

      Ook gehad op de Chromebook.
      Deze foutcode verschijnt alleen als je via de browser kijkt.
      Via de app werkt het wel.

  33. Eric
    23 september, 2019 om 21:39

    Wanneer komt er nu 4K HDR ondersteuning voor de Apple TV 4K en de LG55OLED C7?

    Er wordt een hoop belooft door Disney, maar ze kunnen het tot nu toe niet waarmaken! Erg jammer!

  34. Brandsma
    25 september, 2019 om 13:52

    Dag,

    Bij ons is de streaming op alle apparaten van zeer slechte kwaliteit. De films haperen constant; erg irritant! Dit hebben we met Netflix of andere streamingsdiensten niet.
    Wie weet hoe dit kan en hoe wordt het opgelost? OF blijft het zo bij Disney+? Dan zeg ik het straks weer op…

  35. Jorrit Rozemuller
    26 september, 2019 om 20:27

    Best aardig allemaal, maar wat mij het meest irriteert is het feit dat de audio zeer regelmatig niet synchroon loopt met het beeld. Zeker als je ff op pauze zet of terugspoelt. Zwaar piep🤬

  36. Marcel
    27 september, 2019 om 20:58

    Jammer, werkt niet op alle TV’s van LG, mijn nieuwe tv afgelopen zomer aangeschaft heeft geen app in de contentstore. Volgens LG is dit een keuze van Disney, voor mij is het een reden de streamingdienst op 12 november weer op te zeggen. Ik kan me geen meerdere streamdiensten veroorloven, dus ik kies voor Netflix die wel een app heeft. Jammer en een gemiste kans voor Disney, want ik ben wel een fan en mijn gezin ook.

    • Lorenzo
      27 september, 2019 om 21:06

      Neem een chromecast voor 35 euro werkt perfect

    • Maurice
      02 oktober, 2019 om 22:29

      Waarschijnlijk gaat het wel lukken na 12 november

  37. Kaya
    03 oktober, 2019 om 15:50

    Op mijn Philips TV (49PUK7100/12) met android doet die het alleen via android, maar de app van Philips is nog niet beschikbaar. Zal wel na 12 november komen (hoop ik).

    Op mijn minix NEO X8-H Plus met 5.1.1 android krijg ik de foutcode 39. hoop ook dat dit na 12 november is opgelost.

    • frank
      03 oktober, 2019 om 23:45

      Zelfde verhaal hier met een Mini Neo U1 op 5.1.1. Kan de app openen, maar behalve bij sommige oude tekenfilms, blijft de app hangen met laden van films.

  38. Bertoni
    04 oktober, 2019 om 15:15
  39. renyek
    05 oktober, 2019 om 0:00

    Geen problemen met disney+ op LG C9. zoek in lg content naar disney+ en download 🙂

  40. Milan
    06 oktober, 2019 om 22:15

    Ik kijk via mijn macbook air. Wanneer ik de Disney plus afsluit en later op de dag weer opstart om de film verder te kijken loopt het beeld niet meer synchroon met het geluid. Ik heb dit niet bij vergelijkbare streamingdiensten zoals Netflix of videoland. Ervaart iemand hetzelfde probleem?

  41. Yvonne
    11 oktober, 2019 om 21:12

    Heb de app geïnstalleerd op tablet van mijn dochter maar op een Samsung tv krijg ik de melding dat de app niwt geïnstalleerd kan worden. Jammer, hopelijk kan het snel wel.