Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

Betaalbare Philips OLED754 oled tv met Saphi nu te koop

Geschreven door
Geplaatst op26 augustus 2019, 10:04 CategorieOled tv's

Philips is begonnen met de verkoop van zijn instapmodel oled tv, de OLED754. Deze nieuwe oled tv komt in tegenstelling tot de hogere modellen niet met Android TV als besturingssysteem maar met het eigen Saphi-platform. De televisie is vanaf nu te koop voor een prijs vanaf 1.999 euro.

Philips OLED754 oled tv

De Philips OLED754 is een oled tv die in een 55-inch en een 65-inch formaat op de markt gebracht wordt. De televisie is vooral een promotioneel model, met een aantrekkelijke prijs. Er moet dan natuurlijk wel ergens op ingeleverd worden en dus heeft Philips TV het Android TV smart tv-platform vervangen voor het Saphi-platform van het bedrijf zelf. Via Saphi krijg je toegang tot de bestaande Smart tv-apps die samengevoegd zijn met alle belangrijke tv-functies. Applicaties zoals YouTube, Netflix of Amazon Prime Video zijn met Saphi ook te gebruiken. Dankzij Miracast kun je foto’s van je tablet of telefoon op het beeldscherm van je tv bekijken. Daarbij heeft de TV 4GB aan opslaggeheugen, waar duurdere modellen 16GB hebben, en is het audiosysteem uitgekleed wat resulteert in 40 Watt speakers.

Voor de rest is de OLED754 eigenlijk een oled tv zoals we van Philips kennen. De modellen zijn voorzien van 3-zijdig Ambilight, de P5 processor is aan boord, en natuurlijk is er de 4K Ultra HD-resolutie met ondersteuning voor HDR in de vorm van HDR10, HDR10+ en zelfs Dolby Vision. Verder is de tv uitgerust met Dolby Atmos, Google Assistant en Amazon Alexa en vier HDMI-poorten.

Beschikbaarheid

De Philips OLED754 is reeds op de Nederlandse en Belgische markt verschenen. De 55-inch versie kost 1.999 euro, terwijl de 65-inch variant 2.999 euro kost.

Update: de adviesprijs van de OLED754 komt momenteel overeen met die van de OLED804/854 die wel over Android TV beschikt. Mogelijk daalt de prijs op korte termijn nog, maar vooralsnog is de OLED804/OLED854 bij gelijke adviesprijzen de betere keuze.


€ 1.589,00

Binnen 1 werkdag

Bekijk

€ 1.589,00

Binnen 1 werkdag

Bekijk

€ 1.589,00

Binnen 1 werkdag

Bekijk

Bron: kieskeurig.nl



€ 2.199,00

Binnen 1 werkdag

Bekijk

€ 2.199,00

Binnen 1 werkdag

Bekijk

€ 2.199,00

Binnen 1 werkdag

Bekijk

Bron: kieskeurig.nl


  • Delen:

Reacties

  1. Chris
    26 augustus, 2019 om 21:11

    De nieuwe 55oled804 kost ook €1999, waarom dan de 754 kopen??

  2. Robert
    27 augustus, 2019 om 6:54

    Ik vind de term ‘betaalbaar’ ook erg relatief. Vanaf €2000 voor een 55″ is in mijn ogen, voor de meeste mensen niet betaalbaar.

    Ben wel benieuwd wat het antwoord is op bovenstaande vraag.

    • Martijn Chel
      27 augustus, 2019 om 10:39

      Dat heeft te maken met het marktsegment, alles is relatief. Voor een oled tv uit 2019 is dit (kijkend naar adviesprijzen) momenteel betaalbaar. Dat betekent niet dat het goedkoop is.

      • bert
        27 augustus, 2019 om 10:44

        55″p anasonic 950 werd mij gewoon aangeboden afgelopen week voor 1599 euro exlcusief verzendkosten van 30 euro.

        Delg c9 kost 1649 euro exclusief verzendkosten..

        allemaal met 5 jaar garantie (wat het waard is)

      • Martijn Chel
        27 augustus, 2019 om 10:49

        Klopt, dan hebben we het niet meer over adviesprijzen. En dat is precies waar ik op doel; het is een adviesprijs dus een oordeel is te vroeg. Zoals bij LG zal deze prijs snel dalen. Dus wacht het even af.

      • bert
        27 augustus, 2019 om 10:59

        Nou, de prijzen die ik noem zijn gewoon via internet/telefoon.. Ik was afgelopen week opstap om dit eens in de winkel te bekijken/bevragen..
        Bij EP/expert vragen ze nog gewoon 2300 euro voor die lg 55 inch.. En van de panasonic kon ook niks af..

        Maar wat ik bedoel.. Wat wil Philips nu met een gedowngrade oled in de markt zetten.. Terwijl lg c8 van 2018 nog steeds in de markt zijn voor 1200 euro en panasonic 800e voor 999 euro, lg e8 in 65 inch voor 1800 euro !!

        Daar hoef je zo’n philips toch niet eerst voor op de testbank te hebben..

        En oke, dan houden we er nu over op. Wel bedankt voor je reacties.

      • Martijn Chel
        27 augustus, 2019 om 11:04

        Je hebt ook gelijk hoor. De positionering slaat momenteel niet echt ergens op. Maar, aangezien het een promotioneel model is zal de prijs denk ik snel dalen en wordt het duidelijker hoe de tv in de markt gezet wordt. De tv beschikt overigens wel over het nieuwste oled-paneel, voor wat het waard is. Dus een test zou denk ik wel meer duidelijk maken. Anyway, goed om het te bediscussiëren maar laten we even kijken hoe de prijs zich ontwikkelt.

  3. bert
    27 augustus, 2019 om 10:32

    # Martijn Chel,.. Weet beter !!! De 804 en 854 worden even duur aangeboden in standaard adviesprijzen..

    Ook een heel vreemde move van Philips.. Ik had hier een ernstige uitvoerige bespreking over verwacht.. In tegenstelling tot deze algemene berichtgeving die nietszeggend is.

    Want waar deze 754 op “gekort” is.. Zijn juist de onderdelen waar veel mensen de duurdere 804/854 al niet voor kiezen waar die dan iets beter op zouden scoren,.. Bij reviews wort altijd het smart-gebeuren/besturing eerder negatief beoordeeld. En geluid wordt altijd bij iedere platte tv niet positief gescoord..

    Dus wat is nu de echte mening/beoordeling van “homemagazine” over deze zet van Philips met deze 754. Om nog maar niet te spreken over dezelfde prijsstelling !?

    Het lijkt hier op een twee handen op 1 buik !!

    • Martijn Chel
      27 augustus, 2019 om 10:37

      Aan het aantal uitroeptekens te zien is die mening al in cement gegoten 😉

      Maar, nee. Heeft niks te maken met twee handen op een buik. Dit is gewoon een nieuwsbericht en nieuwsberichten zijn voor ons niet de plek om echt een mening te ventileren. We geven aan dat iets te koop is, meer niet. Als we dan gaan testen of een analyse maken, dan kunnen we gaan oordelen. Daarbij valt met adviesprijzen lastig te werken aangezien Philips er bekend om staan deze snel flink te verlagen. Dus wellicht is het over twee weken anders.

      Voor nu; als je de keuze hebt dan is de 804/854 inderdaad de betere optie.

      • Menno
        03 oktober, 2019 om 16:37

        Ik vroeg me af: de 55OLED804 heeft de 3e generatie P5 chip; heeft de 55OLED754/12 die ook of nog de 2e generatie? Weet iemand dat? Bij voorbaat dank Menno

  4. bert
    27 augustus, 2019 om 10:42

    Dan verwacht ik blijkbaar meer van jullie.. Als een deskundige die mij niuews brengt met toch,.. meteen een duiding… Ik krijg wel twitter-berichten van philips zelf..

    Dus als ik teveel verwacht van dit platform.. Excuses !!!!

    • Martijn Chel
      27 augustus, 2019 om 10:45

      Rustig aan Bert.. Als je ons kent dan weet je ook dat we in nieuwsberichten vaak geen mening vormen. Dat kan ook niet aangezien we het product (nog) niet kennen. Natuurlijk kijken we naar de markt, maar we kunnen niet in elk nieuwsbericht de producten tegenover de concurrentie of andere producten in de line-up zetten. Dan zouden we dat consequent moeten doen want er zijn veel ‘vreemde’ lanceringen in av-land. Die mening behouden we echter voor reviews en analyses aangezien we het daarin sterk kunnen onderbouwen. Dit model hebben we niet gezien, niet getest en bovendien gaat het om een adviesprijs nu hij net een dag te koop is. Kortom; dat vergt meer tijd, analyse en ervaring met het product. Dat is wat je van ons mag verwachten.