Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

Netflix benadrukt: we gaan geen advertenties weergeven

Geschreven door
Geplaatst op19 juli 2019, 10:14 CategorieStreamingdiensten

Als we iets van de afgelopen jaren geleerd hebben is dat grote internetbedrijven lang niet altijd hun woord houden als het op advertenties aankomt. Zelfs over Netflix gaan al een tijdje geruchten dat het bedrijf mogelijk advertenties gaat tonen. Toch hoeven we daar absoluut niet bang voor te zijn, aldus de streamingdienst zelf.

Deze week kwamen de kwartaalcijfers van Netflix weer naar buiten en dit was geen bijzonder positief nieuws. In het afgelopen kwartaal kwamen er 2,7 miljoen nieuwe abonnees bij en dat is de laagste groei sinds tijden. Daarbij kan de dienst binnenkort concurrentie verwahcten van onder meer Apple en Disney. Toch ziet Netflix de toekomst rooskleurig in, met name door de focus op hoe kwaliteit-content en tevreden gebruikers.

En om tevreden gebruikers te krijgen en behouden worden advertenties uitgesloten, zo laat Netflix weten. Het bedrijf ziet ook geruchten over het tonen van advertenties binnen de streamingdienst voorbij komen maar doet deze af als ‘absoluut onwaar’. In plaats van geld verdienen met advertenties focust het bedrijf zich op het ‘concurreren voor de tevredenheid van de kijker’.  Dit moet onder meer gebeuren door een nog betere gebruikservaring op alle platformen en het uitbreiden van hoge kwaliteit-content. In de tweede helft van 2019 kunnen we onder meer Martin Scorsese’s The Irishman en Michael Bay’s 6 Underground op de dienst verwachten.

We, like HBO, are advertising free. That remains a deep part of our brand proposition; when you read speculation that we are moving into selling advertising, be confident that this is false. We believe we will have a more valuable business in the long term by staying out of competing for ad revenue and instead entirely focusing on competing for viewer satisfaction.

  • Delen:

Reacties

  1. Jacob. B
    21 juli, 2019 om 16:42

    In plaats van advertenties en hogere abonnementen kunnen ze beter de hoeveelheid content gaan verhogen.
    Het is eigenlijk bedroevend uit hoeveel films je maar kan kiezen bij Netflix Nederland.
    En wat er al eens ingestaan heeft en daarna weer wordt verwijderd komt later weer als nieuw terug..
    Het is dat series de boel draaiende houden, maar als het om de hoeveelheid losse films zou gaan waren ze vermoedelijk en kwart tot de helft van hun bestand al weer kwijtgeraakt wegens gebrek aan content.
    PS: oude films mogen ook nog best gezien worden.. de videotheken stonden er vol mee!!..

Laat een reactie achter

Opmerking: E-mail wordt niet gepubliceerd of gedeeld.