Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

Mediabox Next beschikbaar voor alle nieuwe Ziggo Complete- en Max-klanten

Geschreven door
Geplaatst op11 juni 2019, 17:40 CategorieDigitale tv

Het heeft even geduurd, maar Ziggo is begonnen met de levering van de nieuwe Mediabox Next, de mediabox met 4K-ondersteuning. De afgelopen maanden werd de mediabox op beperkte schaal uitgerold maar nu kunnen alle nieuwe klanten met een Complete- of Max-abonnement met het apparaat aan de slag.

Waar bestaande klanten zich nog altijd moeten aanmelden om de Mediabox Next te mogen ontvangen krijgen nieuwe klanten van Ziggo het apparaat vanaf nu standaard bij een Complete- of Max-pakket geleverd. Daarnaast wordt de mediabox standaard geleverd bij een Ziggo zakelijk Internet Pro-pakket. Ziggo geeft wel aan dat de voorraad beperkt kan zijn en dus de wachttijd kan oplopen.

Dit betekent het einde van de Mediabox XL, de alom bekende en ook vaak en zwaar bekritiseerde mediabox van de provider. Dit apparaat blijft voorlopig wel ondersteund worden. De Mediabox XL kan door bestaande klanten inmiddels omgeruild worden voor een Mediabox Next, al moet je jezelf hier wel voor aanmelden.

De belangrijkste vernieuwingen van de Mediabox Next zijn de ondersteuning voor de 4K-resolutie, een compacter design, een stillere en energiezuinigere werking en ondersteuning voor spraakbesturing. Daar tegenover staat wel dat je minder aansluitingen tot je beschikking hebt.  Zo is er maar één ethernetpoort aanwezig. Daarnaast introduceert Ziggo samen met de Mediabox Next ook een nieuwe streaming-applicatie.

  • Delen:

Reacties

  1. Frans
    11 juni, 2019 om 19:29

    Heeft hem besteld vanmorgen. Komt misschien donderdag. Hou mijn pakket abbo wat ik had. Op tweakersnet veel domme vragen over de nextbox. Dacht dat de reageerders op die site zo technische waren blijkt dus niet ze snappen de hele box niet hoe en wat. Ip tv levert de 4 k kanalen de coaxkabel levert de HD beelden komt er uit in HDMI naar tv of AMP of receiver. Dus zo zal het werken dus het heeft wel zin op een hdtv. Ik bezit 4 k uhdtv lg OLED. Dus voor mij is het 4k en HD.

  2. PhreakyX
    11 juni, 2019 om 19:52

    Heb verleden week mijn smartcard ingeruild voor de Next. Werkt goed, stil, setup is simpel, had in mijn geval ook een nieuw modem nodig en er wordt een degelijke ab meegeleverd. Beeldkwaliteit is uitstekend. Op het oog geen verschil met de smartcard. Opnemen, pauzeren verder kijken via Ziggo Go op bijv. een iPad werkt goed. Uiteraard krijg je er o.a. een Netflix, Youtube app bij, maar ik geef de voorkeur aan de Nvidia Shield simpelweg omdat die meer mogelijkheden biedt (Spotify, Plex etc.)

    Voor degene met een mediabox XL, de Next is een flinke verbetering, dus ruil hem in 🙂

  3. Walter husman
    12 juni, 2019 om 18:31

    Ik ben al heel lang klant van ziggo ik wil wel de nieuwe mediabox ontvangen maar nu weet ik wat ik heb maar er zijn kanalen bij dat ik npoit naar kijk.

  4. Sabine
    12 juni, 2019 om 18:38

    Ben een nieuwe klant sinds 3 weken. Direct gevraagd om de next. Niet gekregen ipv daar van de horizon Mediabox. Alleen maar problemen, wil niet of heel traag opstarten, traag, blokkerig beeld, wordt erg warm, maakt in uit stand lawaai. Nu voor de 3e keer monteur. Tot 2x toe werd beloofd ..ja u krijgt de next. Vergeet het maar. Ik kan hem alleen krijgen als ik mijn welkomskorting opgeef. Fijn Ziggo ..en bedankt. Spijt als haren op mijn hoofd dat ik ben over gestapt.

    • Gea
      04 juli, 2019 om 18:41

      Hey Sabine, hier net zo. Om moedeloos van te worden. Horizon XL werkt voor geen meter, 3x monteur over de vloer, 2x nieuwe XL box maar nog steeds drama. Ik kan wel een Next krijgen maar dan komt mijn nieuwe-klanten-korting te vervallen, moet ik een nieuw jaarcontract afsluiten en €19,95 activatiekosten betalen. Dat laatste wilden ze uit coulance wel crediteren. Ik baal als een stekker dat ik ben overgestapt.

  5. wim
    12 juni, 2019 om 19:03

    Lid van Ziggo vanaf de eerste uur .Ik had de snelste internet abonnement. De gewone tv abonnement plus tel. Ik belde dus voor de nieuwe box maar kwam er niet voor in aanmerking of ik moest de tv plus abonnement aanschaffen. Wat moet ik met tv kanalen waar ik nooit naar kijk. Dit is pure chantage van ziggo en ben daar niet van gediend . Ik weet zij leveren de beste diensten maar dat heeft mij niet weerhouden om al mijn abonnementen op te zeggen .Ziggo bedankt voor jullie fantastische klantenbinding.

  6. Sacha
    12 juni, 2019 om 22:48

    Vanavond ook gebeld. Kon de mediabox alleen krijgen als ik mijn abo zou upgraden. Ben al zo lang bij ziggo dat ik niet eens een andere box heb. Terwijl de analoge tv’s op de kamers van de kinderen inmiddels ook niet meer werken. Heb inmiddels een offerte binnen voor T-Mobile thuis, wat in eerste indruk neerkomt op half geld tov ziggo…

  7. Frans
    13 juni, 2019 om 18:00

    Kwaliteit is het wel dat beeld uit de next. Geluid loopt via HDMI naar mijn receiver dolly digital is het goed geluid en beeld. Kunnen de andere providers nog niet leveren.