Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

‘Ziggo brengt binnenkort 4k-mediabox Next uit’

Geschreven door
Geplaatst op6 maart 2019, 9:35 CategorieDigitale tv

Het lijkt erop dat Ziggo binnenkort de nieuwe 4k-mediabox Next zal gaan lanceren. Er zijn verschillende pagina’s daarover online gezet. Wanneer de provider dit gaat doen, is nog niet bekend. Maar het hoeft nu niet lang meer te duren.

Nieuwe 4k-mediabox van Ziggo aanstaande – gerucht

Ziggo heeft een specificatiepagina van zijn nieuwe 4k-mediabox Next online gezet. Op die pagina is te lezen dat gebruikers live-tv kunnen kijken en programma’s kunnen opnemen. Ook is er stembediening aanwezig. Mogelijk gaat het om de eerder in het nieuws verschenen mediabox van het bedrijf, met ondersteuning voor hdr en 4k. De opnames zijn overigens van een afstand te starten en stoppen. Ook kunnen de opnames op smartphones, tablets en computers worden bekeken en zijn er straks meer dan tachtig apps, zoals Netflix, te vinden.

De Mediabox Next, zoals het apparaat wordt genoemd, is in staat beelden in 4k, 10-bit en zestig frames per seconde af te spelen. Programma’s kunnen tijdens het live kijken worden opgenomen, met een maximale opnameruimte van vierhonderd uur. Verder beschikt de mediabox over een hdmi 2.0a-, mini-scart-, usb- en een ethernetaansluiting. Er is geen componentaansluiting aanwezig, maar er zijn wel optische en audio-aansluitingen aan boord. Wanneer Ziggo de Next zal gaan uitbrengen, is helaas nog niet bekendgemaakt.

  • Delen:

Reacties

  1. Aukje
    06 maart, 2019 om 13:39

    Kom maar op met 4 k want de andere is bagger en geeft constant problemen .gek wordt je er van

  2. Adrie
    06 maart, 2019 om 14:44

    Lijkt me heel leuk pas een 4k tv met hdr gekocht

    • Johan
      06 maart, 2019 om 21:24

      We kijken er naar uit.Vanaf het begin al problemen.Hier zijn inmiddels wel 20 monteurs over de vloer geweest.Nu hopen dat er nog 1x een monteur komt MET de nieuwe box.

  3. Jo boreas
    06 maart, 2019 om 14:47

    Ik heb hem bestelt en hoop dat 4k er zo snel mogelijk komt omdat ze nu al met 8k aan de gang zijn.dus ik ben heel benieuwd.

  4. Johan
    06 maart, 2019 om 21:23

    We kijken er naar uit.Vanaf het begin al problemen.Hier zijn inmiddels wel 20 monteurs over de vloer geweest.Nu hopen dat er nog 1x een monteur komt MET de nieuwe box.

  5. Frans
    06 maart, 2019 om 22:24

    Het probleem bij veel mensen is de bekabeling in huis naar de box dat geeft het probleem maar ook de snelheid ik heb 200 mb abonnement nooit geen haperend beeld of stilstaan beeld is mooi ik praat nu over hd en niet 4 k. Dan zal je naar de max abbo moeten voor deze 4 k box dus 400 mb nodig dus het duurste abbo.
    Het heeft alleen zin als je een 4 k tv heeft zo n nieuwe box.
    Heb je fulhd tv heeft dit geen zin om hem te nemen. Blijf dan bij de oude box xl.
    Ik heb nog nooit een monteur over de vloer gehad alles altijd zelf geïnstalleerd.
    Zonder problemen deed alles het gewoon ik heb ook geen modem los die zit ook op de horizonbox XL. Alles op een kast.

    • Mark
      07 maart, 2019 om 10:18

      Beetje jammer dat Internet niks met kwaliteit tv beeld te maken heeft en dus ook niet met full hd of 4k. Tv gaat geheel via de coax en dat is precies hetzelfde bij iedereen welke abonnement dan ook.

      • Frans
        07 maart, 2019 om 15:28

        Ik heb een oppo 4K speler die leest per seconde meer dan honderd mb uit beeld en geluid dat is DOLBY vision en Dolby atmos 7.4.1. Dus zeg nu niet dat je hoge snelheid nodig heeft dit is echt 4 k en geluid.
        Streaming haalt dit nooit zal ook nooit gaan komen. Netflix 4k is compleet geknepen. En ook de andere dus je krijgt nooit de kwaliteit van een uhd Disk.

      • Marcel
        17 maart, 2019 om 19:39

        Je vergeet hier “Terug kijken” en opnames. Dit is allemaal internet afhankelijk.

    • Frank
      07 maart, 2019 om 13:35

      Als je denkt dat je voor 4K tv een 400mb internet abo nodig hebt dan heb je echt geen idee waar je het over hebt.

      Ten eerste, de uitzendingen zijn helemaal geen 4K, maar veelal gewoon nog 1080i uit het jaar 2005. Deze box zal upscalen, iets wat een 4K tv ook zonder deze box kan. Wellicht gaat Ziggo sport Formule 1 in 4K uitzenden

      • Frans
        07 maart, 2019 om 15:29

        1080i is voor full hd niet voor 4 k

      • Marko
        08 maart, 2019 om 22:57

        Frans leer eens begrijpend lezen want je snapt er echt helemaal niks van. En doe iets aan je spelling en manier van schrijven. Erg vermoeiend om je reacties te lezen.

  6. Patrick
    07 maart, 2019 om 14:51

    Dolby atmos?

  7. Olbap
    08 maart, 2019 om 15:25

    Npo 1 2 3 en Ziggo sport zullen in uhd zijn

  8. Ed
    11 maart, 2019 om 20:25

    Ik krijg ‘m morgen binnen, vandaag een mailtje van Ziggo gehad waarmee ik ‘m kon bestellen. Ik vraag me af, misschien weet iemand hier het antwoord; laat deze box zich ook besturen door Google Home? Nu stuur ik die media XL box middels Logitech Harmony aan.

    • Marcel Potter
      17 maart, 2019 om 19:41

      Geen idee mbt Google Home maar Logitech Harmony werkt. De Ziggo Next is een arris dcx960 decoder dus dat apparaat toevoegen!

    • Jack
      26 maart, 2019 om 18:59

      Wat krijg je binnen ik heb er om gevraagd maar kreeg hem niet heb nu al drie xl boxen in huis staan krijg steeds dezelfde ik vind het jammer dat hij youtube films niet laadt

  9. Jack
    26 maart, 2019 om 19:00

    Wat krijg je binnen ik heb er om gevraagd maar kreeg hem niet heb nu al drie xl boxen in huis staan krijg steeds dezelfde ik vind het jammer dat hij youtube films niet laadt

  10. Gerrit
    04 april, 2019 om 11:41

    Ik kijk ook erg uit naar de nieuwe Ziggo media box>
    Niet alleen vanwege 4k en HDR maar vooral vanwege het stroomverbruik en lawaai die de horizon xl maakt. Ook de display is erg slecht.
    De horizon xl verbruikt in standby, schrik niet, 56 Watt per uur als je altijd wilt kunnen bellen.
    Dit wordt dan ook aangeraden door Ziggo.
    56 Watt betekent bijna 120 euro per jaar!!
    Reken maar even mee: 56x24x365x0,23 = 112,83 euro!!!
    En dat alleen voor standby

  11. mark
    08 april, 2019 om 11:35

    Ik heb al een aantal keren contact met Ziggo opgenomen voor de nieuwe 4K mediabox. Ik wordt op een lijst gezet?? Ik heb liever ook een mail dat ik hem mag bestellen. De huidige mediabox is echt aan vervanging toe. Hij is heel erg traag……
    Sinds kort een 4K tv. dus ik wil heeeel graag de nieuwe 4k box.

  12. Heidy
    10 april, 2019 om 15:05

    We kunnen niet wachten tot dat wij de nieuwe box krijgen…de mediabox xl die we nu hebben staan is een ergenis voor ons…beeld en geluid vallen stil..blokken traag ..

  13. Henk