Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

Netflix wil zien hoeveel jij bereid bent te betalen voor de dienst

Geschreven door
Geplaatst op13 maart 2019, 9:09 CategorieStreamingdiensten

Netflix test momenteel verschillende prijzen voor hetzelfde abonnement om te kijken wat leden bereid zijn te betalen voor de dienst. Het is niet zo dat de prijzen echt verhoogd zijn; mochten mensen echter laten zien meer voor de dienst over te hebben dan kan dat wel gebeuren.

Meer betalen voor Netflix? Nog niet…

Onlangs heeft Netflix in de Verenigde Staten de prijzen van de abonnementen verhoogd. Een woordvoerder heeft inmiddels bevestigd dat dit alleen geldt voor de Amerikaanse markt en dat de prijzen in Nederland en België niet zijn verhoogd. Ondertussen voert het bedrijf wel een test uit om te zien hoeveel mensen bereid zijn te betalen voor de videostreamingdienst. In de browsers Chrome en Edge zullen mensen een prijs tegenkomen van 16,99 euro per maand, terwijl de huidige prijs 13,99 euro is voor het duurste abonnement.

De prijs van het normale abonnement is met één euro verhoogd, terwijl het basisabonnement niet in prijs is gestegen. Bij bijvoorbeeld Firefox zijn deze prijsstijgingen niet zichtbaar wanneer iemand zich probeert aan te melden met voor een nieuw abonnement. Gaan klanten akkoord met de prijzen en sluiten ze een abonnement af, dan komt er in beeld te staan dat de prijzen toch nog steeds 13,99 en 10,99 euro zijn. Mochten de prijzen daadwerkelijk worden verhoogd, dan zullen klanten daar van tevoren van op de hoogte worden gebracht.

  • Delen:

Reacties

  1. sir oled
    13 maart, 2019 om 14:19

    Netflix bekijkt de mogelijkheden als test om de prijs te kunnen verhogen niet meer of minder. Algoritmes zullen de data wel analyseren hoeveel rek er nog op zit dus binnenkort sowieso prijsverhoging.

  2. Frans
    13 maart, 2019 om 14:44

    Er komen veel te veel streaming diensten mensen gaan afhaken hier door het is net als met winkels te veel je verdient niks meer. De mensen kopen het niet meer ook. Kijk maar met geen fysieke Disk meer kopen zo help je met ondergang van de vrije medialand.
    Ze denken het zo nog te redden nee dus.

    • Maarten
      16 maart, 2019 om 9:42

      Beste Frans, vaak zie ik jouw reacties onder een artikel staan. Buiten dat het meestal kant noch wal raakt, is het niet te lezen. Let eens op je interpunctie of reageer niet als je dat niet kan.

      On topic: Het is schandalig dat Netflix het op deze manier probeert. Ze moeten kijken naar de markt en hun aanbod. Met alle Disney media dat verdwijnt en nog steeds aanhoudende uitzendrechten discussies blijft het nieuwe aanbod beperkt.
      Als al deze diensten de media bundelen ben ik beat bereid €20 per maand te betalen, maar als ik steeds moet swichen naar Disney, HBO, of Amazon dan wordt het veel te duur en hebben de bedrijven alleen maar abbonees naar het aanbod. Hbo zal volgende maand bijvoorbeeld een enorme boost krijgen door Game of Thrones, maar zal daarna weer teruglopen in leden.

  3. Michael
    13 maart, 2019 om 17:58

    Het gaat richting absurde prijzen, streaming diensten moeten eigenlijk per film/serie verkopen, zodat ik me misschien bij een externe tent kan melden ala Romy. Ik heb een grens wat ik uit wil geven, 10 euro per maand is het me niet meer waard, zat al op die 10.99, maar die 99 cent, betaald me dochter, die nu zegt toedeloe ik ga geen 1.99 betalen. Jeugd heh Netflix, je grootste publiek 🙂 Neem een voorbeeld aan de keten “Action”, verkoop per product, maar goedkoop.

    • Michael
      13 maart, 2019 om 17:59

      Romy is Roku.

      • sir oled
        13 maart, 2019 om 22:33

        Aan de andere moet je ook toegeven dat de keuze enorm is, over de kwaliteit kan je discussiëren maar met te betalen per serie of film zal je 10 euro vlug gespendeerd zijn.
        Hoogstens 2 a 3 stuks en game over. Goedkoper worden vergeet het maar , er moet winst gemaakt worden en liefst zoveel mogelijk dus je theorie zal helaas niet gebeuren.
        Dit wordt abonnement opzeggen of betalen.

Laat een reactie achter

Opmerking: E-mail wordt niet gepubliceerd of gedeeld.