‘Microsoft brengt Game Pass en eigen titels naar Nintendo Switch’

Geplaatst op22 februari 2019, 17:07 CategorieGaming

Als we de nieuwste geruchten mogen geloven dan zal Microsoft het Game Pass-abonnement en zijn eigen games naar de Nintendo Switch brengen. De games zouden dan door middel van streaming beschikbaar worden gesteld.

Game Pass-games naar Nintendo Switch

Microsoft is mogelijk voornemens het Game Pass-abonnement en enkele van zijn eigen games naar de Nintendo Switch te brengen. Sommige games worden beschikbaar gesteld als ports (oudere Microsoft-titel), terwijl de games uit het Game Pass-abonnement mogelijk worden aangeboden in de vorm van streaming (zoals Sony bijvoorbeeld doet met PlayStation Now). Eén van de spellen die specifiek worden genoemd is Ori and the Blind Forest, een geliefd en exclusief spel binnen het Xbox-spelaanbod.

Voor het streamen van de Game Pass-games zou Microsoft gebruik gaan maken van Project xCloud. Natuurlijk is de Nintendo Switch niet krachtig genoeg voor alle Xbox One-spellen, maar streamen via dat platform moet prima lukken. In Japan worden games als Assassin’s Creed Odyssey (zie video hieronder) en Resident Evil VII ook al aangeboden op die manier. De aankondiging voor Game Pass voor de hybride console van Nintendo zou dit jaar nog komen. Maar wanneer precies, dat is helaas niet bekendgemaakt.

Wil je ondertussen weten welke games je nu zou moeten spelen op je Nintendo Switch of andere spelcomputers? Check dan ons meest recente beste games-overzicht. Ons volgende overzicht verschijnt eind maart.

€ 311,00

Binnen 2 werkdagen

€ 319,00