Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

ADV: PlatteTV – de winkel met echte service

Geschreven door
Geplaatst op18 december 2018, 11:00 CategorieGesponsord

PlatteTV is ontstaan uit FotoBouw, een bedrijf dat al sinds de jaren 60 bekend is en steeds actief geweest is in de beeld sector. Aanvankelijk was dat in de foto-industrie, maar in al die jaren evolueerde het mee met de veranderende markt, en verlegde het wanneer nodig de focus op nieuwe technologie en innovaties in de markt. Sinds 2002 is PlatteTV ook aanwezig op het internet. We namen een kijkje in de nieuwste winkel in Eindhoven, en spraken met, Evert Meeuwissen, algemeen directeur van PlatteTV.

PlatteTV, niet zomaar een tv-winkel

Wie graag online shopt kan terecht op de website PlatteTV.nl. Maar als je liever even binnen wandelt in de winkel, dan kan dat in Amsterdam, Arnhem, Breda, Doesburg, Doetinchem, Eindhoven, Nijmegen en Utrecht. De mooie, bijzonder ruime winkel in Eindhoven is een plezier om binnen te wandelen. Centraal staat de balie waar je steeds terecht kunt voor al je vragen. Of je maakt eerst even een rondje langs de verschillende opstellingen van elk merk. De tv’s zijn zo geplaatst dat je ze comfortabel kunt bekijken en vergelijken, vanop een afstand die overeenkomt met een typische woonkamer. En wat opvalt: alle nieuwste modellen zijn hier te bekijken. Van de mooiste OLED-modellen tot de nieuwste QLED-tv’s, ja zelfs de gloednieuwe 8K tv’s van Samsung kan je hier al bewonderen.

“We willen als eerste het nieuwste van het nieuwste brengen”, zo steekt Meeuwissen van wal. “En als je dit soort innovaties als eerste wilt brengen, dan moeten je verkopers goed getraind zijn. Dat is dan ook een rode draad door onze organisatie: Trainen, trainen, trainen. We doen dat samen met de fabrikanten, maar we houden ook trainingssessies onder elkaar. Wij willen geen dozen schuiven, maar de consument duidelijk en volledig informeren over het nut van alle nieuwigheden. Zo onderscheiden we ons ook van concurrenten: we combineren diepgaande kennis, uitstekende communicatie en natuurlijk ook snelle levering.”

Volledig gepersonaliseerd advies

Daarmee weet je ook meteen wat de grootste troef van PlatteTV is: je krijgt er werkelijk volledig gepersonaliseerd advies. Dat kan via email, chat, telefoon, of natuurlijk in de winkels zelf.

“We benaderen de winkelervaring met de vier B’s: Behoefte, Beleving, Belofte, Bewijs. We gaan diep in gesprek met de consument om duidelijk zijn behoefte te bepalen. Wat wilt de klant echt? Vervolgens creëren we in onze prachtige winkels beleving. Klanten die ons bezoeken zeggen vaak: Wow, wat een mooie winkel. Ze kunnen hier rustig de nieuwste modellen bekijken en evalueren. De volgende stap is de belofte. We gidsen de klant op basis van zijn behoefte naar het juiste model. Dus, neen, we verkopen je niet zomaar de duurste tv. We beloven je een oplossing die voldoet aan jouw wensen. En tot slot is er het bewijs. We leveren en installeren een tv waar jij tevreden mee bent. En dat we dat bewijs ook effectief leveren kan je duidelijk zien aan onze 9,4/10 score op Kieskeurig.nl.”

Wow, een beste prijsgarantie én inruilkorting?

Dat de prijzen op het internet of tussen verschillende partijen vaak (sterk) kunnen verschillen zal elke consument al wel opgevallen zijn. Maar de zoektocht naar de goedkoopste winkel, die mag je staken. Meeuwissen: “Ja, de laagste prijs, dat maken we echt hard, en dat lijkt ons niet meer dan normaal. De prijstransparantie is door heel het land zo groot dat je dit werkelijk moet doen.” Heb je je oude televisie niet meer nodig, dan is die bovendien geld waard! PlatteTV geeft je immers een inruilkorting als je je oud toestel bij hen inlevert. Dat is mooi meegenomen.

En daar stopt PlatteTV niet. Iedereen heeft wel eens miskoop gedaan, maar ook daar behoeden ze je voor. “Binnen de 14 dagen mag je het toestel inruilen voor een ander. Kom je thuis met je nieuwe 42 inch maar denk je na de installatie dat je toch beter voor de 55 inch had gekozen, dan is dat geen enkel probleem. Je mag ook een totaal ander model selecteren.”

De toestellen die via deze weg terug naar de winkel komen, zowel de oudere als de modellen die binnen de 14 dagen geruild zijn, worden opnieuw aangeboden, maar dan wel met een korting natuurlijk. Wie dus een koopje zoekt, een toestel dat vaak gewoon enkele dagen uit de doos geweest is, maakt grote kans op succes in de sectie ‘Buitenkansje’ op de website. Je kunt ook surfen naar winkelmodellen.nl als je nog meer koopjes zoekt.

Niet alleen geleverd, maar ook geïnstalleerd

Natuurlijk kan je de tv komen ophalen in één van de winkels, maar PlatteTV levert ook aan huis. “En ook daar gaan we graag een stapje verder, want een goede service is de enige manier waarop je je als winkel nog kunt differentiëren”, zo vertelt Meeuwissen. “Mensen vinden het een erg positief proces als de installatie niet alleen vlot maar ook erg professioneel verloopt.”

PlatteTV biedt dan ook exact de installatie die jij wenst, en dat wordt op voorhand volledig doorgesproken, want zoals steeds: de behoefte van de klant staat centraal. Een typische installatie omvat het uitpakken, monteren en aansluiten op je bronapparaten, zenders instellen, smartcard of decoder instellen, zelfs apps zoals Netflix worden voor je klaargezet. Ook een mooie afwerking hoort erbij, de kabels worden netjes weggewerkt, eventueel in een kabelgoot. Mensen die voor een nette wandmontage willen kiezen, kunnen in de winkel eerst alle mogelijkheden van verschillende beugels bekijken. Die beugel wordt thuis volledig gemonteerd en je toestel wordt opgehangen. Ook complexere installaties zijn mogelijk, bijvoorbeeld met een bijhorend audio/videomeubel, een volledige surroundinstallatie of zelfs volledige custominstallaties.

Ook in België op termijn?

Met winkels in Breda en Eindhoven is België op steenworp afstand, en op het internet speelt geografische locatie uiteraard geen rol. Het is dan ook niet verrassend dat ook Belgische klanten de weg naar de PlatteTV vinden. “Dat klopt”, aldus Meeuwissen, “maar te weinig naar onze zin. Daarom is onze doelstelling om daadwerkelijk winkels te openen in België. De kans is reëel dat we in 2019 de grens oversteken.” Klanten uit België kunnen nu al rekenen op dezelfde service. Maar ze krijgen ook dezelfde laagste prijsgarantie, en dat is niet onbelangrijk, want soms durft er wel eens verschil zitten tussen de prijs in België en die in Nederland. “Ook dan moeten we omgaan met prijstransparantie.” zegt Meeuwissen. “We roepen duidelijk dat we goedkoopste zijn, dus ook in zo een geval zullen we dat moeten oplossen.”

Na de verkoop loopt er wel eens iets mis. Wat dan?

PlatteTV is officiële dealer van onder andere Samsung, LG, Sony, Philips, Denon en Sonos. Loopt er wat mis, dan wil je natuurlijk een oplossing, en liefst zo snel mogelijk. “Is het toestel defect bij aankomst, dan wordt er onmiddellijk voor een vervanging gezorgd. Is het binnen garantie dan lossen we het op in samenspraak met de fabrikant. Voor kleinere schermmaten doen we het vaak zelf, maar ook de fabrikanten zelf leveren vaak een directe home service” zegt Meeuwissen. “Maar oplossen is het motto, daar gaan we geen dagen mee bezig zijn. We zijn trots op onze goede service, dus we doen er alles aan om dat na te blijven komen. Daarom is het juist zo belangrijk dat we een eigen service dienst hebben met eigen bezorgers en eigen monteurs. Is er iets niet ok, dan kunnen we onmiddellijk ingrijpen.”

Valt het defect buiten garantie, dan blijft herstellen een optie. Maar PlatteTV.nl zal steeds uitgebreid met jou bespreken of dat de beste oplossing is. Is het toestel wat ouder, dan is een commerciële oplossing die naar een nieuw toestel leidt vaak de beste keuze, en heel wat klanten kiezen daar ook voor. “Maar we gaan ook heel redelijk om met het concept garantie.” zo voegt Meeuwissen nog toe. “Heb je een duur toestel gekocht en is het net buiten de garantie periode defect ook al heb je het als een gewone consument gebruikt, dan gaan we niet zeggen ‘sorry’, maar dan lossen we het gewoon op.”

Opmerkelijke cijfers

Het succes van PlatteTV zie je gemakkelijk wanneer je een blik op de cijfers werpt. De 120 specialisten van de webshop en acht fysieke winkels hebben al meer dan 300.000 bestellingen en installaties succesvol afgerond. Je vindt meer dan 12.500 productreviews van klanten op de website. En mocht je nog twijfelen over de fantastische reputatie van PlatteTV dan hoef je maar te kijken naar 9,4/10 score op Kieskeurig.nl. Met zoveel klanten is dat een score die je werkelijk moet verdienen.

Stap ook eens binnen bij…

Wie de winkel binnenstapt, merkt aan de ingang ook een fors barbecuestel, en wat verder zien we een indrukwekkende gaming racestoel staan. Dat is geen decoratie. FotoBouw is immers ook eigenaar van PlayseatStore.nl, waar je alles vindt om je race games naar een heel nieuw realisme-niveau te tillen. En toon je je culinaire kunsten graag op de barbecue, dan is AllesvoorBBQ.nl (of de winkel in Amsterdam, Breda, Doetinchem, Eindhoven of Utrecht) de ideale plaats om inspiratie op te doen en je tuinkeuken een nieuwe impuls te geven.

  • Delen:

Reacties

  1. Peter v
    18 december, 2018 om 13:29

    Al mijn tv’s en blu-ray spelers komen hier vandaan. Super service alleen als je in Zeeland woont is ‘bestellen en volgende dag in huis’ niet altijd gelukt. En werkweek later doet ook mee. Laatste keer dat ik in Breda kwam om een blu-ray speler om te ruilen kwam ik ook met een mooie gasbarbecue(volgens mij vrienden een bordenwarmer) thuis. Mooie en warme winkel. Mvg Peter v

  2. Alisa
    18 december, 2018 om 19:40

    Nou de meeste mensen zijn niet zo positief over plattetv winkel,komt vaak voor dat je een gebruikt/geopend toestel krijgt.

    Lees vooral ervaringen op tweakera.net

  3. cato
    19 december, 2018 om 0:16

    Platte tv is gewoon een grote fabriek, had een keer een tv op het oog via de black friday aktie, ben vervolgens naar Arnhem
    gereden hadden ze hem niet meer, was een Sony 8505, met truliminos, en 3d, stond met de bek vol tanden, toen kwamen ze met een 8309 op de proppen, was toen nog groen als gras wat tv’s betreft, hebben ze mij die verkocht, wees alert en goed geïnformeerd
    voor je daar naar toe gaat, ze splitsen ze zo een tv in de maag die je niet wilt.

  4. Woerkom
    21 december, 2018 om 7:28

    Prima geholpen

  5. Amar
    31 januari, 2019 om 7:21

    Inderdaad goede service, maar heel veel problemen met de toestellen. Geretourneerde tv’s met defecten worden opgekocht uit bijvoorbeeld Hongarije en dan “gerepareerd” en doorverkocht. Zelf heb ik een slechte ervaring en ik zet nooit meer voet in de winkel.

  6. Albertino
    17 mei, 2019 om 15:25

    Ze helpen je goed zolang je iets koopt. Na de koop en er gaat iets kapot laten bellen ze de fabrikant om het te regelen. Na paar defecten zou je verwachten geld terug maar nee hoor. Je zal naar de rechter moeten stappen want ze zijn NIET AANGESLOTEN BIJ EEN GESCHILLENCOMMISSIE.

Laat een reactie achter

Opmerking: E-mail wordt niet gepubliceerd of gedeeld.