Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

Ziggo brengt 4K Ultra HD mediabox begin 2019 op de markt

Geschreven door
Geplaatst op12 november 2018, 10:21 CategorieDigitale tv

 

Eind september kondigde Liberty Global, het moederbedrijf van Ziggo, de Mediabox 4 aan. Deze nieuwe Horizon Mediabox kan 4K Ultra HD-content en HDR-content weergeven. Deze week is bekend geworden dat het apparaat begin 2019 beschikbaar moet zijn voor abonnees.

Op dit moment wordt de Horizon Mediabox 4 getest door een klein aantal klanten, maar in de toelichting van de kwartaalcijfers van het afgelopen kwartaal laat Ziggo weten dat de mediabox begin 2019 officieel voor alle gebruikers beschikbaar gesteld moet worden.

Het apparaat kan dus content in de 4K Ultra HD-resolutie weergeven, ondersteunt HDR-weergave, kan opnamen in de cloud opslaan, is sneller dan zijn voorgangers en biedt ondersteuning voor spraakbediening middels de meegeleverde afstandsbediening. Ook moet de hardware kleiner, zuiniger en natuurlijk stiller worden dan het huidige model. Het aantal aansluitingen wordt helaas verminderd. Zo is er maar één ethernetpoort aanwezig. De naam Mediabox 4 zal naar alle waarschijnlijkheid nog gewijzigd worden. Daarnaast introduceert Ziggo samen met de Horizon Mediabox 4 ook een nieuwe streaming-applicatie.

Welke 4K-content Ziggo gaat leveren zodra de nieuwe mediabox geïntroduceerd is, is nog niet duidelijk. Mochten alle overeenkomsten getekend worden dan zou het bedrijf de Formule 1-wedstrijden van 2019 in de hoge resolutie kunnen uitzenden.

  • Delen:

Reacties

  1. Hennie
    12 november, 2018 om 18:31

    Kan ik ook op de nieuwe ziggo media box een sonos soundbar aansluiten

  2. Frans
    12 november, 2018 om 21:15

    Dat denk ik wel een soundbar via een optische kanaal.
    Op zoiets moet je een goede surround zetten via reciever met atmos of dts x.
    Ik hen 9.1 speakers dat klinkt altijd beter dan bar of plate.

  3. Frans
    12 november, 2018 om 21:17

    Mooiste en beste geluid gast altijd via HDMI echt atmos via optische alleen 5.1 mogelijk.

  4. Charles
    13 november, 2018 om 13:12

    Ik hoop dat ik de horizon media box zo kan om ruuilen wat een slechte box niks anders dan storing

    • Jeffrey
      20 november, 2018 om 13:02

      Mijn Horizonbox is al 4 keer omgeruild vanwege het brommend geluid dat het maakt. Laatste keer werd er gezegd dat de horzionbox een update heeft gekregen waardoor hij niet meer zo bromt. O ja ? Nou die wil ik wel hebben. Wat blijkt ? Totaal geen verbetering en bromt hetzelfde.

  5. Astrootman
    13 november, 2018 om 15:13

    Die horizon box van ons doet niks anders dan kniteren en bufferen waardeloos pffff

  6. Jan
    13 november, 2018 om 15:16

    Iemand die een mediabox heeft kan Die ook zo’n nieuwe box krijgen of hoe werkt dat

    • M. Irtes
      13 november, 2018 om 15:25

      Het wordt waarschijnlijk eeen duurdere abbonement met de 4k box.
      Ik heb die 4k box sinds 3-4 maanden in gebruik als tester en het is veel beter dan de voorganger.

      • jeffrey
        20 november, 2018 om 13:03

        Hallo,
        Ik neem aan dat het tv toestel ook 4 K moet ondersteunen of niet ?

      • Wesley Akkerman
        20 november, 2018 om 14:08

        De tv moet dan ook 4k-content kunnen weergeven, inderdaad.

  7. Knetter
    13 november, 2018 om 16:31

    Als je hem niet 1 op 1 kunt vervangen met de huidige box, stop ik met Ziggo.
    De huidige Horizon box is een grote bak ellende.
    Zal ws liggen aan Samsung, de vorige decoder van Samsung had de zelfde nukken (o. a. wegvallend geluid)

  8. Frans
    13 november, 2018 om 20:01

    Die nieuwe box heeft alleen zin met een 4 K TV LIEFST EEN OLED OF Q LED.
    ANDERS MOET JE GEWOON DE HORIZONBOX HOUDEN.
    Deze box is voor 4 k bedoelt dus een full he tv heeft geen enkele zin.

  9. B.Laidlaw
    15 november, 2018 om 15:33

    Ik heb ook een en al ellende met de Ziggo mediabox XL. Ten eerste waren mij zenders beloofd die alleen in een nog duurder abonnement te zien zijn, mijn eerste box dd. 16-9-2018 was al met amper 3 weken defect,op het display steeds Fan Alarm en konstant dat het beeld “bevriesd” dan wel weg valt. Meteen Ziggo gebeld op vrijdag avond, als antwoord : sturen een nieuwe box op duurt 3 tot 5 werkdagen dus laten je rustig een weekend tot 4 dagen zonder tv ontvangst zitten en ook géén compensatie voor deze dagen na 3 dagen nieuwe box ontvangen, nu valt konstant teletext voor de helft weg. Nou als deze 4k box een nog hogere abonnement met zich meebrengt, weet ik niet of ik dit wil en Kán aangaan. Betaal nu al bijna €39,= p/maand voor alleen tv. Duurder kan ik mij gewoonweg niet veroorloven. Heb namelijk geen computer. ( dit schrijf ik op een bevriende telefoon) Helaas kan je niet naar een andere provider (kpn) daar je dan een combi abonnement moet nemen voor tv èn internet. Mocht een van de lezers een betere weten, zou ik dat graag vernemen. Excuses voor het lange verhaal. Maar Ziggo Sucks!!

  10. Arnold
    16 november, 2018 om 8:17

    Omdat ik ook veel ellende had met de standaard box heb ik deze eruit gedaan een een CI-module
    rechtstreeks in de Samsung TV gedaan. Scheelt abo kosten, kabels, stroom en opstarten van een extra apparaat. De TV werkt nu weer als een TV, zonder tussenkomst van apparaten.

    Ik ben benieuwd in hoeverre Ziggo voornemens is 4K content ook voor de smartcard door te geven, zodat ik van de huidige opstelling gebruik kan blijven maken.

    Voor mijn thuis bios met 4k beamer vind ik de nieuwe 4k box wellicht interessant, maar ik vraag me af hoe de aansluiting verloopt. Ik heb in de bios geen coax liggen, wel ethernet. Ik hoop dus op een netwerkaansluiting ipv coax. Iemand die daar antwoord op kan geven?

  11. Hans de Mol
    19 november, 2018 om 20:10

    Steeds meer kabel-kijkers gaan over naar hybride ontvangst.Inhoudende;Kabel+Schotel ontvangst,zoals ik zelf al div. jaren gebruik van maak.Vooral de vele FTA(FREE TO AIR) TV/radio zenders maken het kijk/luistergenot compleet.Zenderkeuze/zenderpositiekeuze is een groot voordeel in het plaatsen van die zenders die passen bij je denkbeelden/gedachtengoed.Maar ook al ontvangst van de 4 k UHD TV zenders.Een aanrader zijn de satelliet vlakantenne’s en zelfs bijna onzichtbaar te plaatsen en evt voorzien van WiFi ziet via: Selfsat.com de vele uitvoeringen.De smart en de 4 k UHD tv’s zijn voorzien van een ingebouwde tuner’s en via een CI slot met een CI smart-card kunt u betaaltv ontvangen,voor de FTA zenders is dat niet nodg.

  12. Ben Laidlaw
    22 november, 2018 om 21:37

    Nu heb ik op Amazon een aantal kastjes gezien die naar 2k en 4k kunnen upscalen en ook down scalen. Prijzen variërend van rond de $50,= tot ruim over de $200,= uiteraard excl verzendkosten. Mijn vraag is: heeft het zin om zo iets aan te schaffen of is het alleen voor NTSC en voor Nederland waardeloos.