Google Assistent komt in 2019 pas naar speakers van Sonos (update)

01 november 2018 2 Minuten 0 Reacties
Sonos-AirPlay-2

Sonos heeft in een blogpost bekendgemaakt dat de ondersteuning voor de Google Assistent pas in 2019 wordt uitgerold. Aanvankelijk was het de bedoeling dat die ondersteuning in 2018 zou worden uitgerold, maar het is de speakerfabrikant niet gelukt dat te realiseren.

Google Assistent op Sonos-speakers

Sonos stelt de ondersteuning voor de Google Assistent uit naar 2019, laat het bedrijf weten in een blogpost. Aanvankelijk was het de bedoeling dat de fabrikant van de populaire multiroom speakers de support in 2018 naar de speakers zou brengen, maar in de blogpost is dus te lezen dat dit doel helaas niet gehaald gaat worden. Een duidelijke reden wordt echter niet gegeven.

While we originally planned to have the experience ready to ship in 2018, the reality is that we need a bit more time to get the experience right and will now look to lock down a date in 2019, and we’re continuing to make good progress.

Er is dus meer tijd nodig, maar het is niet duidelijk waarom dat precies is of tegen welke problemen er worden aangelopen. Op z’n vroegst krijgen we pas ‘vroeg in 2019’ te horen wat de volgende stap is voor het bedrijf en tot die tijd moeten we het met de bovenstaande statement doen. Heb je nu toch al interesse? Dan is het mogelijk je aan te melden voor de private bèta van het bedrijf.

Update: reactie van Sonos

First thing to say is that Amazon and Google services are very different, so it’s not a case of simply copying the integration. We did of course learn a lot from our Amazon integration and continue to develop that experience. Where this becomes very complex is building a system that works with both of these assistants – that’s one of the reasons why nobody else has done this. It’s really much more complex than simply putting out a speaker that operates with Google Assistant, it has to work with our whole system, in what we call continuity of control – which means multiple uses, start with a voice assistant, continue with the app, use direct control etc. We’re building these integrations for the long term, so it’s important we get that baseline platform right and that it is sustainable for the future.

Het is voor Sonos, en fabrikanten in het algemeen, dus erg moeilijk om twee stemassistenten te laten werken met hun eigen audiosystemen in combinatie met de app en directe controle (of een combinatie daarvan). Omdat het bedrijf het in één keer goed wil doen, is er dus besloten om de ondersteuning tot een later moment uit te stellen.

Reacties (0)