Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

Philips rolt HDR10+ update uit voor 2018 lcd en oled tv’s

Geschreven door
Geplaatst op17 juli 2018, 10:49 CategorieLcd en led tv's

Na televisies van Panasonic en Samsung worden nu ook modellen van Philips uitgerust met ondersteuning voor HDR10+. TP Vision, het bedrijf achter Philips tv’s, is namelijk begonnen met de uitrol van een firmware-update waarmee ondersteuning voor het HDR-formaat toegevoegd wordt.

Toengelsblog weet te melden dat diverse Philips tv’s reeds een firmware-update hebben gekregen waarmee ondersteuning voor HDR10+ toegevoegd wordt. De update wordt automatisch gedownload op compatibele modellen of kan gedownload worden via de supportwebsite van Philips. Het is nog niet duidelijk of de HDR10+ ondersteuning alleen geldt voor streamingdiensten of ook voor via HDMI aangesloten apparaten als Ultra HD Blu-ray spelers. In het eerste geval zou het ook geen ramp zijn aangezien het aantal spelers met HDR10+ ondersteuning zeer klein is en er bovendien nog geen Ultra HD Blu-ray discs met het formaat verkocht worden. Lees meer over wat HDR10+ precies is.

De firmware-update is beschikbaar voor de 55-inch en 65-inch varianten in de OLED903-serie, de 55-inch en 65-inch varianten in de OLED803 serie, de 49-inch, 55-inch en 65-inch varianten in de PUS8503 lcd-serie en de 49-inch, 55-inch, 65-inch en 75-inch varianten in de PUS8303 lcd tv-serie.

Bekijk ook de complete Philips 2018 oled tv line-up en de Philips 2018 lcd tv line-up.

  • Delen:

Reacties

  1. Steven
    17 juli, 2018 om 18:37

    De oled 803 is nog niet gereleased, denk dat het moet zijn de 873/9002 serie!

    • Steven
      17 juli, 2018 om 18:38

      En de 903 is ook nog geen sprake van, zal de 973 reeks zijn

    • Martijn Chel
      17 juli, 2018 om 18:55

      Nee, de modelnummers kloppen. Deze tv’s moeten in september verschijnen en komen dus al in de systemen voor.

      • Ronnie
        05 september, 2018 om 19:18

        Hoi Martijn. Komt er nog een update aan voor de 873? Hdr10+ bedoel ik.pas 3 weken in bezit maar geen hdr10+. Word wel zo verkocht,voel me eigen bedonderd als het niet op deze tv zou komen. Groetjes ronnie

  2. Ronnie
    05 september, 2018 om 14:26

    Hallo. Wanneer komt de update voor de philipsoled65873/12 uit? Komt die wel? Deze tv pas 2 weken in bezit. Men zij me dat hdr10+ erop zit. Maar ik geloof het niet. Komt deze nog voor deze tv ? Verder waarom nog geen youtube hdr beschikbaar. Ook niet op mijn mediaspeler van nvidia shields. Komt die ook nog? Mvg ronnie

  3. Steven
    05 september, 2018 om 20:46

    Ze hebben zelf te kennen gegeven dat ze de 2016, 2017 en 2018 tv’s van updates gaan voorzien, dus jouw oled 873 is er zeker bij..

    • ronnie
      05 september, 2018 om 20:55

      Dank je wel steven !

  4. Dinand
    17 oktober, 2018 om 19:12

    Hoe is momenteel de stand van zaken betreffende wel of geen HDR10+ voor o.a. de 873?
    Ik lees overal tegenstrijdige berichten hieromtrend? Somige beweren dat het toch tegen einde van dit jaar zou komen, andere berichten beweren dat het voor de 873 niet meer komt, want de 873 wordt tot de ’17 generatie gerekend en buiten de boot vallen….
    Sowieso strange de 873 tot de 2017 generatie te rekenen, is pas sinds vroege voorjaar 2018 verschenen, is ja wel in 2017 ontwikkeld, echter door Philips is altijd in diverse pers publicaties beweerd dat ook de 9002 en de 873 wel degelijk HDR10+ ZOUDEN KRIJGEN!