Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

Tv-dienst Knippr van T-Mobile stopt wegens te weinig klanten

Geschreven door
Geplaatst op21 maart 2018, 13:57 CategorieDigitale tv

Het heeft maar twee jaar mogen duren voor de tv-dienst Knippr. De dienst, onderdeel van T-Mobile, houdt op te bestaan. Als reden geeft het bedrijf dat er te weinig klanten aangetrokken zijn, waardoor de kosten te hoog werden en de dienst niet langer rendabel is.

Knippr maakt puur en alleen gebruik van je internetverbinding. Je hebt dus geen kastje meer bij je tv staan en kunt de zenders via een computer, tablet of smartphone bekijken. Wil je tv-programma’s op tv bekijken dan zul je ze moeten streamen. Voor de dienst werd 9,99 euro per maand gevraagd en een abonnement was maandelijks opzegbaar of aan te passen. De dienst onderscheidde zich met keuzevrijheid voor zenders, naast een basispakket van twaalf zenders.

Volgens T-Mobile was een lagere prijs alleen mogelijk bij meer klanten maar het bedrijf ziet het als onmogelijk om binnen afzienbare tijd het klantenbestand fors uit te breiden. Hoeveel klanten Knippr precies heeft is niet bekend, maar dus niet voldoende om de dienst winstgevend te maken. Abonnees van Knippr kunnen nog tot 1 juni van dit jaar gebruik blijven maken van de dienst. Daarna wordt het abonnement automatisch stopgezet.

Tisha van Lammeren, Directeur Consumentenmarketing bij T-Mobile;

We hebben gezien dat er potentie is voor deze unieke manier van TV kijken. KNIPPR is destijds enthousiast ontvangen en direct omarmd. Zoals bij veel start-ups, leer je al doende en kom je soms tot de conclusie dat je te vroeg de markt hebt betreden voor het grote publiek. Met KNIPPR spreken we op dit moment nog een te kleine doelgroep aan. We geloven echter nog steeds in a-la-carte OTT TV diensten, maar om onze concurrentiepositie te waarborgen moeten we het in een meer traditionele, oftewel gebundelde vorm,  aanbieden waarmee we inleveren op onderscheidend vermogen. We hebben veel geleerd van deze reis en gebruiken de (technische) kennis die we met KNIPPR hebben opgebouwd om onze challengerspositie in de markt te versterken.

  • Delen:

Reacties

  1. Frans
    21 maart, 2018 om 20:22

    Er zoveel platforms in tv land veel te veel.

Laat een reactie achter

Opmerking: E-mail wordt niet gepubliceerd of gedeeld.