Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

Radio 3sixty van Teufel komt met DAB+, internetradio, bluetooth en Spotify Connect

Geschreven door
Geplaatst op22 februari 2018, 10:29 CategorieLuidsprekers

Teufel introduceert een radio waarmee je daadwerkelijk alles dat er beschikbaar is zou moeten kunnen ontvangen. De Radio 3sixty biedt niet alleen FM-ontvangst, maar ook ondersteuning voor DAB+ en internetradio, bluetooth en Spotify Connect. Twee 360 graden-speakers moeten samen met de Dynamore-technologie een kamervullend geluid verzorgen.

Teufel Radio 3sixty

Met drie ontvangstkanalen (FM, DAB+ en internetradio) kan de Radio 3sixty op elke zender worden afgestemd. Ook biedt het apparaat Spotify Connect- en bluetooth-ondersteuning en een mini-AUX-ingang. Gebruikers kunnen de vijf zenderknoppen aan de voorzijde zelf programmeren. Er kunnen vijf favoriete FM-, DAB- en internetradiozenders of Spotify-playlists worden opgeslagen.

De radio komt met twee 360 graden-speakers en de door Teufel ontwikkelde Dynamore-technologie waardoor het geluid gelijkmatig binnen de kamer verdeeld wordt. Een 90 mm subwoofer aan de onderzijde zorgt voor de nodige diepgang. De slimme wekfunctie van de Radio 3sixty speelt naar wens FM, DAB+, internetradio of Spotify-playlists af. Het is ook mogelijk om een zoemfunctie in te stellen en het wekvolume te regelen. Gebruikers die moeilijk uit bed komen, kunnen met een druk op de knop nog voor vijf tot dertig minuten extra van hun slaap genieten. Wie ook graag bij muziek gaat slapen, kan de sleeptimer op 15 tot 60 minuten instellen. En om ervoor te zorgen dat ook de smartphone de volgende ochtend klaar is voor een nieuwe dag kan die ‘s nachts via de USB-aansluiting opgeladen worden.

Prijs en beschikbaarheid

De Radio 3sixty is per direct verkrijgbaar via de webshop van Teufel voor een prijs van 279,99 euro.

  • Delen:

Reacties

  1. hein
    23 maart, 2018 om 20:46

    ben geïnteresseerd on deze radio. Is het geluid echt zo goed ?? had hiervoor een Geneva WorldRadio DAB+, geluid was hier wel redelijk. Maar de dab viel toch wel wat tegen, vandaar dat ik een nieuwe wil met inter net radio/ stream en een goed geluid..

    Of is het een marketing verhaaltje voor de verkoop.

    • Harry Chen
      25 november, 2018 om 22:17

      Hey Hein,

      Na lang zoeken heb ik eindelijk zo’n Teufel 3sixty gekocht. Ben er zeer over te spreken. Installatie is eenvoudig en het geluid is echt super. even wennen aan de diepe bas. Je kan de equalizer instellen naar persoonlijke voorkeur (bas en trebel + of min)
      Bij mij was in de woonkamer helaas het DAB+ signaal te zwak. Boven op zolder deed het signaal het wel. Ik ben erg erg tevreden over. Enige min puntje is het gemis van een simpele afstands bediening.

      • Harry Chen
        25 november, 2018 om 22:20

        Oeps, had de verdere reakties niet gelezen, zie nu dat Hein er al een gekocht heeft dus nu weet wat een super ding het is.

  2. Nicolás
    31 maart, 2018 om 21:07

    Hallo,
    De Teufel 3sixty ziet er niet slecht uit. Zijn er van dit soort radio’s vergelijkbare merken/modellen bekend die een goede geluidskwaliteit en ook goede wifi-ontvangst bieden ?
    Hiermede bedoel ik dus niet de eenvoudige systemen van 50 of 100 Euro.
    Dankbaar voor elke tip, m.vr.gr. Nicolás

  3. Hein
    31 maart, 2018 om 21:35

    Ik heb deze radio dinsdag besteld en donderdag binnen. (lekker snel). Inmiddels deze radio en paar dagen getest. En ik kan maar 1 ding ‘zeggen WAT EEN GELUID’. Dab+ is afhankelijk van ontvangst. Binnen niet zo geweldig, maar buiten alles goed ontvangen. Gebruik inter net radio en het klinkt allemaal geweldig.. Ja ze zijn duur. Maar je krijgt wel een top geluid voor u geld. Mocht het geld het u toelaten zou ik zeer zekers u een teufel 3sixty aanraden.

    Mvg

    Hein

  4. ap
    17 september, 2018 om 19:50

    Ik heb een vraag , ik heb thuis reeds sonos 1 luidsprekers , zijn deze via Bluetooth ook aan te melden op de teufel 3 sixty ?

    • Harry Chen
      25 november, 2018 om 22:18

      Heel kort : Neen.
      je kan alleen de ingebouwde speakers gebruiken, dus geen extra bluetooth speakers.

  5. Jolanda
    01 januari, 2019 om 1:38

    Wie kan mij helpen bij de melding ‘Service not availsable’ bij DAB?

  6. Nicolas
    01 januari, 2019 om 20:38

    Hoi, ik denk dat je dan geen DAB-signaal ontvangt. Mogelijke oplossing: antenne geheel uittrekken en richten, maar ook de radio wat verplaatsen en of draaien. Succes, Nicolas