Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

MediaMarkt lijkt BTW-actie te schrappen door felle kritiek

Geschreven door
Geplaatst op2 februari 2018, 10:59 CategorieAlgemeen

Al jaren houdt MediaMarkt om de zoveel tijd een BTW-actie waarbij je als consument geen BTW over je aankoop hoeft te betalen. Nu is er ook elk jaar felle kritiek op de actie aangezien de winkelketen volgens sommigen de prijzen expres zou verhogen, vlak voor de actie van start gaat. Alle kritiek lijkt nu te leiden tot het schrappen van de actie.

Ook dit jaar heeft MediaMarkt weer heel wat kritiek te verduren gekregen van (potentiële) kopers die hun product voor de actie goedkoper geprijsd zagen dan tijdens de actie. MediaMarkt zelf houdt voet bij stuk dat er niets aan de hand is en dat deze prijsfluctuaties puur gebaseerd zijn op de prijzen van de concurrenten. Het bedrijf heeft maar één doel en dat is de laagste prijs aanbieden. Als concurrenten hun prijzen verhogen, doet MediaMarkt dat dus ook, maar net een euro goedkoper.

Dat is natuurlijk een prima verhaal, ware het niet dat afgelopen week uit diverse tests gebleken is dat MediaMarkt de prijzen van diverse producten vlak voor de actie ook verhoogt terwijl concurrenten een product goedkoper aanbieden. Daarbij ontstaat er verwarring doordat de korting voor de consument niet 21 procent maar eigenlijk 17,36 procent bedraagt.

De winkelketen laat nu echter weten dat er opnieuw gekeken wordt naar de BTW-actie. Het bedrijf vindt het onacceptabel dat zoveel klanten de actie en het prijsbeleid als negatief ervaren en dus moet er iets veranderd worden. Wat er precies gaat veranderen is niet duidelijk, maar de dagen van de BTW-actie lijken geteld. MediaMarkt zelf houdt voor nu vast aan het feit dat je bij hun nooit teveel betaalt.

  • Delen:

Reacties

  1. Frans
    02 februari, 2018 om 16:30

    Laat de media markt maar is gaan zorgen voor een betere uitstalling van 4 K UHD bluerays in hun winkel en is stoppen met de DVD het is gewoon zinloos en verspilling van materiaal. Pas ook je prijs is aan naar de op internet ZAVI. Die is stukken goed koper.
    Stuurt ook nog voor die prijs naar je huis.

  2. WvB22
    02 februari, 2018 om 17:45

    Tja, het is op zich altijd wel een aardige actie maar ook weer niet zo spectaculair. Ik heb de lange rijen nooit begrepen. Met een beetje zoeken en vragen ben je vaak ergens anders toch nog goedkoper uit. De enige keer dat ik wel mijn slag geslagen heb was toen Apple producten nog meededen met de actie. Dat was wel serieus de moeite waard omdat Apple zelden acties heeft met iMacs. Maar dat was ook zo’n beetje een eenmalige uitzondering. Heb wel getwijfeld om mijn huis volledig met Philips Hue vol te hangen tijdens de acie maar dan was mijn voordeel alsnog ongeveer 100 euro (op ruim 800 euro handel). Gelukkig won het verstand uiteindelijk van de hebberigheid haha.

  3. Heleen
    02 februari, 2018 om 22:17

    Ik ben helemaal niet mij eens met de bovenstaande verhalen van mensen. Ik heb half jaar lang een telefoon gevolgd voor de prijs en op de BTW vrije dagen was ook zeker 21% goedkoper.

    • Martijn Chel
      02 februari, 2018 om 22:47

      Dat kan sowieso niet want de werkelijke korting is 17 procent.

    • Kootje
      03 februari, 2018 om 17:53

      Als je lang een telefoon volgt, dan kunnen ze hem wel met korting verkopen…

  4. Manolo
    03 februari, 2018 om 9:13

    Was al geruime tijd opzoek naar een nieuwe versterker en hield geruime tijd prijzen in de gaten. Tijdens de BTW dagen was de versterker inderdaad ruim 17% goedkoper. Tevens Samsung tab S2 met mooie korting aangeschaft. Wilde ook nog een fitbit ionic aanschaffen die zeer aantrekkelijk werd aangeboden maar die waren niet voorradig helaas. Had ook voor Gear S3 kunnen kiezen die een mooie prijs had gekregen, maar wil graag vierkant horloge. Uiteraard heb ik voorafgaand aan aankoop nog prijzen gecontroleerd maar MM bood de laagste prijs. Ik ben zeer tevreden. Wat mij betreft mag deze actie jaarlijks terugkeren.

  5. Jack
    03 februari, 2018 om 14:15

    Geen 21 % maar 17 % tis nooit goed koop ‘m dan lekker ergens anders voor 17 % meer

  6. Onno17
    03 februari, 2018 om 14:30

    Al die negatieve berichten over de BTW actie van de MM slaan nergens op. Ik heb 4 producten gekocht en vooraf de prijzen bekeken. De btw korting klopt exact. Maar wie denkt dat hij 21% korting krijgt moet eerst leren rekenen. Je betaalt immers 21% over de kale prijs en dus gaat er in omgekeerde richting 17,5% af.

    • Martijn Chel
      03 februari, 2018 om 15:37

      Het is ook niet bij alle producten zo maar er wordt gewoon bij veel producten met de prijs gesjoemeld tijdens de actie. Zie ook de uitzending van Radar.

  7. Jos
    03 februari, 2018 om 15:49

    Ben supper te vreden daar over check zelf eerst prijzen azijn ZEIKERSSS

  8. Kootje
    03 februari, 2018 om 18:01

    MM zegt erg prijsbewust te zijn…
    Ja, er zijn behoorlijk wat artikelen goed geprijsd.
    Maar ook de behoorlijk veel artikelen wat zeker geen 17% korting had.
    Ik ben in de race voor een nieuwe laptop. Houdt ze via tweakers.net al ruime tijd in de gaten. Van de 6,waren er 4 te koop bij MM. Tot het moment dat de btw-actie begon… Niet meer te vinden. Niet in de winkel en niet op de site.
    Inmiddels zijn er 2 weer verkrijgbaar…
    Voor mij is het een actie van niks.

  9. Faith
    03 februari, 2018 om 18:19

    Onzin,ook ik ben aanzienlijk goedkoper uit tijdens deze dagen.Gewoon alert zijn en blijven vergelijken.

    • Kootje
      03 februari, 2018 om 18:37

      Dan heeft u niet goed gelezen.
      Nogmaals: Ja, er zijn behoorlijk wat artikelen goed geprijsd. Maar ook behoorlijk veel artikelen wat zeker geen 17% korting had.
      Ik durf te zeggen dat ik zéér prijsbewust ben.
      Fijn dat u een artikel hebt gekocht, omdat u bij MM goedkoper uit was.
      Ik heb er ook wat gekocht met btw-korting.
      Maar de MM overhyped de actie wel (mijn mening).

  10. WvB22
    04 februari, 2018 om 1:08

    In ieder geval moet je nooit een (premium) TV kopen bij de MediaMarkt. Het is altijd goedkoper om de prijsdiscussies van bijvoorbeeld Tweakers in de gaten te houden. Mijn eigen voorbeeld: LG OLED 55C7 (in juni 2017 gekocht dus niet helemaal te vergelijken met huidige prijzen).

    Bij MediaMarkt en vrijwel elke andere aanbieder 2999 euro. Na twintig minuten rondbellen 1950 euro. Dat scheelt even meer dan 17%. Ik was altijd een slechte onderhandelaar maar na deze koop zijn mijn ogen open gegaan en is het me duidelijk dat er wél enorme marges zitten op (sommige) producten.

    • Dennis
      07 februari, 2018 om 11:38

      Klopt, de lg old 55c7 was bij mediamarkt na aftrek btw actie 1650 euro. Als je bijvoorbeeld bij FOKA ging onderhandelen kwam je uit op 1450/1500 euro! Op de site’s kom je deze lage prijzen echter niet tegen!