Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

Dolby Vision nu beschikbaar voor Oppo UDP-203 en UDP-205

Geschreven door
Geplaatst op7 juni 2017, 11:45 CategorieBlu-ray

Eind vorige maand verscheen er al een betafirmware-update voor de Oppo Ultra HD Blu-ray spelers waarmee ondersteuning voor Dolby Vision toegevoegd werd. Vandaag is de update officieel en kan iedereen zijn of haar speler updaten en naar HDR content in het Dolby Vision-formaat kijken.

Ook wij hebben de nieuwste update voor de Oppo UDP-203 en UDP-205 inmiddels binnen. Met de update wordt niet alleen ondersteuning voor Dolby Vision toegevoegd, zo laat het changelog zien;

  • Added Dolby Vision support. A Dolby Vision enabled TV is required to view content in Dolby Vision.
  • Added Sharpness adjustment support for the 4K resolution.
  • Improved HDMI audio stability when using a HDMI Split A/V connection.
  • Changed the color depth info display of the HDMI In port to 8b/10b/12b instead of 24b/30b/36b.
  • General fixes and disc compatibility improvements based on recent and upcoming UHD Blu-ray releases as well as user-submitted samples.

De verwachting is dat we deze zomer de eerste Ultra HD Blu-ray discs met Dolby Vision in de winkels kunnen verwachten. Diverse grote filmstudio’s, waaronder Lionsgate en Sony Pictures, hebben hun films al aangekondigd. Op het gebied van tv’s zijn op dit moment alleen de topmodellen van LG en Sony voorzien van ondersteuning voor het HDR-formaat van Dolby.

Lees ook onze Oppo UDP-203 review en lees meer over wat Dolby Vision precies is.


€ 899,00

Binnen 3 werkdagen

Bekijk

Bron: kieskeurig.nl


  • Delen:

Reacties

  1. Frans
    07 juni, 2017 om 23:30

    Nu ga ik deze bestellen het blijft de beste.

  2. Eric van Baal
    09 juni, 2017 om 12:02

    Weet iemand op de Sony UBP-X800 ook nog een update voor Dolby Vision krijgt?

    • Martijn Chel
      09 juni, 2017 om 16:53

      Nee, die komt er helaas niet.

      • Eric van Baall
        09 juni, 2017 om 17:49

        Hoe weet je dat zo zeker Martijn?

      • Martijn Chel
        09 juni, 2017 om 17:52

        Omdat het niet in de specs staat, omdat het niet gecommuniceerd is, omdat de hardware er niet voor aanwezig is, omdat een bedrijf dat communiceert omdat het wel een USP is, omdat het ook zo bevestigd is. Of Sony moet liegen en denken; misschien updaten we de speler over een jaar met Dolby Vision. Maar dat lijkt me sterk. Bovendien; dan jaag je nu consumenten weg.

      • Eric van Baall
        09 juni, 2017 om 17:56

        Dat is erg spijtig inderdaad!!

  3. Frans
    09 juni, 2017 om 18:00

    Er zijn er maar een paar die dolby vision gaan voeren om dat er veel geen disk bluray meer koopt die streammen liever de hifi fanaat dus niet die koopt de disk toch wel.
    Voor ook een goed geluid maar veel vinden dit niet belangrijk geluid denk dat ze al doof zijn van de concerten die ze bezoeken en het ook niet meer horen.
    Ik wil zelf een goed beeld en ook geluid ik bezoek zelden de bios maar.
    Dus staat het bij thuis privé bios.
    Ik ga de oppo 203 aanschaffen en later een LG oled tv ook met dolby vision.
    Ziggo komt met een nieuwe box later dit jaar ook 4 K.

    • Eric van Baal
      09 juni, 2017 om 18:07

      Goede keuze Frans! Heb zelf nu de C7 van LG.
      Super tv, werkelijk waar!!
      Heb spijt dat ik niet voor de Oppo ben gegaan.
      Heb sinds kort de Sony. Die dus geen Dolby Vision krijgt!!
      Benieuwd naar de 4K box van Ziggo

  4. HB1981
    12 juni, 2017 om 9:48

    “De verwachting is dat we deze zomer de eerste Ultra HD Blu-ray discs met Dolby Vision in de winkels kunnen verwachten”

    die zijn er al. Despicable me 1 en 2. Ik heb de Oppo UDP203 en de LG Oled65C6 werkt prima de dolby vision update. ziet er schitterend uit.

    Wat wel weer het volgende probleem is dat er nog geen receivers zijn die Dolby Vision door kunnen geven, dus moet hem rechtstreeks op mijn tv nu aansluiten sinds de update en de andere hdmi kabel naar de receiver voor audio

  5. Frans
    26 juli, 2017 om 20:14

    Heb hem binnen gekregen de oppo UDP 203 ging snel de updates 2 maal. Kijk er nu naar hij laad zeer snel en bee of is fantastisch ook geluid is enorm goed heb alleen nog geen DTS X nu. Maar wel atmos. Klinkt ook goed. Heb 4 K passengers. Prachtig geschoten deze film. En samsara nog is bekijken. En starwars top films.