Sony Pictures lanceert binnenkort eerste Dolby Vision UHD Blu-ray-disc

Geplaatst op3 mei 2017, 16:32 CategorieFilms

Sony Pictures heeft laten weten binnenkort de eerste Dolby Vision UHD Blu-ray-disc uit te brengen van het bedrijf. De eerste film die in dit formaat wordt uitgebracht is de film Resident Evil: Vendetta.

Eerste Dolby Vision UHD Blu-ray-disc van Sony Pictures

Tijdens de CES van dit jaar liet Dolby weten dat er op dat moment drie bedrijven waren die een film op een Dolby Vision UHD Blu-ray-disc wilden gaan uitbrengen. Sony was niet één van die drie bedrijven, maar maakt vandaag wel bekend dat er binnenkort een titel in dit specifieke formaat zal verschijnen. De eerste film zal Resident Evil: Vendetta zijn. Samen met die actiefilm, zal er ook een Dolby Atmos-soundtrack uitgebracht worden.

Bekijk ook  LG lost probleem met verhoogde zwartwaarden Dolby Vision deels op

Universal bracht onlangs al de films Despicable Me 1 en 2 uit op een Dolby Vision UHD Blu-ray-disc. Deze disc zal op alle UHD Blu-ray-spelers af te spelen zijn. De afwerking in Dolby Vision wordt als het ware als een extra laag op de disc gelegd. Dat houdt in dat de HDR10-versie ook aanwezig is op dit schijfje (dat is overigens verplicht wanneer films willen voldoen aan het UHD-standaard). We hebben nu vier grote filmstudio’s die zijn overgegaan op Dolby Vision en we hebben er nog een aantal te gaan. 21st Century Fox en Paramount moeten nog aan Dolby Vision beginnen, terwijl Disney/Pixar nog überhaupt nadenkt over UHD Blu-ray.