De drie beste nieuwe films en series op Netflix #89

Geplaatst op17 maart 2017, 16:00 CategorieStreamingdiensten

Elke week bekijken we de nieuwe films en series die Netflix heeft toegevoegd. Deze week onder andere de documentaire Some Kind of Monster.

Some Kind of Monster

Vlak nadat het album St. Anger in de winkels kwam te liggen, bracht de Amerikaanse metalband Metallica een documentaire uit over het creatieve proces achter de productie van dat album. Het waren barre tijden voor de bandleden. Sommige mensen hadden last van persoonlijke issues, terwijl de bassist ondertussen besloot op te stappen en dus vervangen moest worden. Dat zorgde voor een aantal momenten in groepstherapie en die momenten hebben het album helpen vormgeven. Hoe precies, dat zie je in de documentaire.

Black Swan

Wanneer je zou stellen dat Black Swan een film over ballet is, dan heb je gelijk — maar doe je de kijkervaring te kort. Naast een drama, is dit namelijk ook een spannende thriller met Nathalie Portman in de hoofdrol. De ambitieuze balletdanseres Nina, gespeeld door Portman, uit New York krijgt de hoofdrol in Het Zwanenmeer, maar ze voelt zich al snel bedreigd door rivalen. De film duurt bijna twee uur en houdt je constant op het puntje van je stoel. Op IMDB heeft de film een solide acht gekregen en dat is natuurlijk niet voor niets.

Bekijk ook  De drie beste nieuwe films en series op Netflix #124

Thor: The Dark World

Binnenkort kunnen we wederom de bioscoop induiken voor een nieuw Thor-film van Marvel. Over die film wordt gezegd dat het een soort buddy-roadtrip-film wordt, waar Thor samen optrekt met de Hulk (en de man achter het groene gevaarte). Maar tot het zover is doe je er goed aan de andere Thor-films nog even te kijken, zoals The Dark World. Niet de beste film in het Marvel Cinematic Universe, maar wel het kijken waard wanneer je op de hoogte wil blijven van Marvel. En vergeet ook niet de tweede Avengers-film te checken.

Oh en vergeet natuurlijk deze week niet te beginnen aan de nieuwe Netflix- en Marvel-serie Iron Fist!

Netflix is een betaalde videostreamingdienst waar je voor een vast bedrag per maand kunt kijken naar allerlei films en series; onbeperkt, dus zo vaak en zo lang je wilt. Omdat het aanbod nog wel eens overweldigend kan zijn, proberen we elke week drie goede, opvallende of grappige films en series er tussenuit te pikken, zodat je er lekker voor kunt gaan zitten in het weekend.