Google Play Store rolt vroegtijdig de eerste 4K-films uit in de VS

Geplaatst op21 november 2016, 11:11 CategorieMediaspelers

Google heeft vroegtijdig enkele films in 4K-kwaliteit in de Google Play Store gezet, die sommige Amerikanen al kunnen huren of kopen. De prijs van een film in Ultra HD-kwaliteit begint op 24,99 dollar, wat in Europa waarschijnlijk 24,99 euro zal zijn.

Eerste 4K-films in Google Play Store

Nu Google de Chromecast Ultra verkoopt, heeft de zoekmachinegigant ook digitale content nodig in 4K voor in zijn eigen filmwinkel binnen de Google Play Store. De uitrol daarvan lijkt nu vroegtijdig te zijn begonnen, omdat slechts een handjevol Amerikanen toegang hebben tot de content in Ultra HD-kwaliteit. De prijs van één van de eerste films die in 4K te bezichtigen is, de film The Fifth Element uit 1997, is 24,99 dollar. De verwachting is dat Google het dollarteken omwisselt voor het euroteken, waardoor de film in Europa 24,99 euro kan kosten.

Het huren van een 4K-film kost 7,99 dollar. 4K-films in de Google Play Store kunnen worden bekeken op de Chromecast Ultra en de Android TV-apparaten die ondersteuning voor Ultra HD aanbieden. Andere gebruikers melden dat er nog een handjevol andere films in Ultra HD te bekijken zijn, zoals Star Trek, Star Trek Beyond, Zoolander en This Is The End. De reden dat wordt gedacht dat we met een vroegtijdige release te maken hebben, komt doordat niet alle 4K-films nu al te koop zijn of zijn voorzien van een 4K-label, die de kwaliteit aangeeft.