Compacte Marantz NR1607 receiver voor minder dan 600 euro te koop

Geplaatst op28 november 2016, 15:53 CategorieReceivers

Een paar weken terug hebben we de compacte Marantz NR1607 av-receiver uitgebreid getest en waren nogal onder de indruk van het apparaat. Destijds lag de prijs nog op 750 euro maar inmiddels kan de receiver voor minder dan 600 euro gekocht worden.

Als je op zoek bent naar een compacte av-receiver met een uitstekende kwaliteit en nagenoeg alle features en functies die je ook op duurdere en grotere modellen vindt, dan is de NR1607 een absolute aanrader. Deze receiver biedt voldoende prestaties om een kleine thuisbioscoop of je huiskamer te vullen met een goede surround- en stereoweergave.

Onze conclusie in de review van de Marantz NR1607 is als volgt;

De Marantz NR1607 bevat ontzettend veel pluspunten. Zo is de receiver zeer strak en netjes afgewerkt, is het apparaat voorzien van een premium design, krijg je een hoop aansluitmogelijkheden en kun je nagenoeg al je favoriete muziek afspelen of streamen via tal van opties. Daarbij is de receiver uitgerust met een gebruiksvriendelijke interface, een handige en fraaie app en ondersteuning voor de nieuwste technieken en standaarden. Als we wat kleine minpuntjes moeten noemen zijn het de wat oubollig ogende interface, het ontbreken van Heos-ondersteuning en het ontbreken van een tweede hdmi-uitgang. Maar, met die minpuntjes kunnen we zeker leven.

Maar, de receiver is niet voor iedereen de ideale keuze;

De NR1607 is qua muziek- en filmweergave echter een receiver voor een specifieke doelgroep. Als je een echte home cinema-fan bent, het maximale uit je hoogwaardige speakers wilt halen en je op hoog volume (of in een grote ruimte) naar je favoriete muziek wilt luisteren en films wilt kijken dan kun je beter naar een volwaardig (groot) model met meer premium componenten en meer vermogen kijken. Maar, wil je het home cinema-systeem in je huiskamer voorzien van een gebruiksvriendelijke, slanke en fraaie hub die ook nog eens indruk weet te maken met muziek en film op normale volumes dan ben je bij de NR1607 aan het juiste adres. Eigenlijk hebben we niks te klagen over deze receiver; de beperkingen liggen puur in datgene waar je de receiver voor wilt inzetten.