Britse betaalzender voegt Dolby Atmos aan sportwedstrijden toe

Geplaatst op14 november 2016, 12:30 CategorieDigitale tv

Als je op zoek bent naar de ultieme home cinema-ervaring dan kun je eigenlijk niet meer om Dolby Atmos heen, maar vooralsnog is de audiotechniek alleen weggelegd voor Blu-ray films. Daar komt binnenkort verandering in want in Engeland gaat de betaalzender BT Sport ook met het surroundformaat aan de slag.

Het Britse BT, een betaalzender waar je onder meer sportwedstrijden kunt bekijken, gaat compleet vernieuwen. Naast een verbeterde interface, een nieuwe app en de mogelijkheid content op je mobiel te bekijken komt het bedrijf met een Dolby Atmos-soundtrack voor sportwedstrijden. BT Sport heeft het afgelopen jaar het aantal sportwedstrijden dat in de hoge 4K Ultra HD-resolutie uitgezonden wordt al verdubbeld en om de ervaring nog indrukwekkender te maken wordt nu ook Dolby Atmos toegevoegd.

Bekijk ook  VRT komt met eerste serie in 4K-kwaliteit

Dankzij Dolby Atmos, een 3d-audiotechnologie waarbij kanalen boven de luisterpositie een belangrijke rol spelen, moet je volgens de zender nog meer het gevoel hebben in het stadion te zitten. Klanten van de zender hoeven niet echte te betalen voor content met Atmos. Helaas is er nog niets bekend over Nederlandse zenders die met surroundformaat aan de slag gaan. Er zijn zelfs nog geen Nederlandse zenders die materiaal in Ultra HD-uitzenden.

Lees meer over het plaatsen van luidsprekers in een Dolby Atmos-opstelling.