IFA 2016 Impressie (Techtas review Medion WiFi Actioncam)

03 september 2016 5 Minuten 0 Reacties
Medion-LIFE Full HD WiFi Actioncam S89038

Deze week hebben we de hele week in Berlijn gebivakkeerd vanwege IFA 2016. In deze video geven je een korte impressie van onze week.

Deze week hebben we de hele week in Berlijn gebivakkeerd vanwege IFA 2016. Zoals voorgaande jaren hebben ook dit jaar een Techtas met leuke gadgets van sponsoren meegenomen. Eén van deze gadgets is de Medion WiFi Actioncam S89038. En wat is nu beter dan dit model met een video uittesten?

Impressie IFA 2016

Omdat wij IFA elk jaar als techjournalisten ervaren en met mooie verhalen thuiskomen willen we je dit jaar een kort kijkje achter de schermen geven. We hebben de actioncam van Medion bevestigd aan onze uitrusting en met al het beeldmateriaal een samenvatting van de afgelopen vier dagen in elkaar gezet.

Maar, voordat we naar de video gaan eerst even een inleiding over de Medion WiFi Actioncam S89038. De Medion Full HD WiFi Actioncam is een zeer kleine camera waarmee je alles kunt vastleggen. De camera kan full hd-video’s en hoge resolutie foto’s maken, kan media middels WiFi op je smartphone of tablet weergeven en komt met een horloge waarmee je eenvoudig een video kunt starten of een foto kunt maken. Ook levert Medion diverse accessoires mee waarmee de camera direct op een fiets, een standaard of een oppervlak geplaatst kan worden. Hieronder sommen we de belangrijkste features op;

• Action camera  en digitale fotocamera in één apparaat
  • ideaal voor het opnemen van sportactiviteiten
  • WiFi compatibele
  • Maximaal Full HD videoresolutie met 30 fps (frames per seconde)
  • waterdichte behuizing – , waterdicht tot 60 meter (IPX8-norm)
  • Beeldsensor van 5,0 megapixels
  • groothoeklens – voor een extra breed 142˚ zicht
  • opladen via USB – ook opladen via USB op een PC of een laptop
  • OLED-display
  • microSD-kaartlezer (tot 32GB)
  • USB 2.0
  • microfoon
  • Inclusief wristband bediening
  • Prijs: 99,95 euro

De korte review

Wij zijn niet de website om een action cam uitgebreid te behandelen maar toch delen we kort onze mening over deze kleine camera.

Qua functionaliteit heb je nagenoeg alles dat je zoekt. De camera kan zowel video’s als foto’s maken, is eenvoudig met je tablet of smartphone te verbinden zodat je deze als viewfinder kunt gebruiken en video’s kunt downloaden, en is voorzien van voldoende accessoires om hem overal aan vast te maken. Het menu (alleen te zien via een heel klein display op de camera) lijkt in eerste instantie wat lastig maar zodra de dikke handleiding een keer is doorgenomen en de meeste instellingen vaststaan is het gebruik een fluitje van een cent. Wij hebben in eerste instantie de camera gewoon aangezet zonder alles even door te nemen en dat resulteerde in een aantal opnamen met Wide Dynamic Range aan waardoor de kleuren veel te geforceerd overkomen (ook te zien in de eerste seconden van de video).

De camera zit eigenlijk altijd in de waterdichte behuizing, in ieder geval wanneer je hem beschermd wilt hebben en ook wilt bevestigen. Door de behuizing heen kan de aan-/uitknop en de opname-knop gewoon gebruikt worden en de camera is compact genoeg om snel even in je zak of tas op te bergen. De bouwkwaliteit is niet van het hoogste niveau, met alleen plastic, maar dat mogen we voor deze prijs ook niet verwachten. Het doel – waar je deze camera voor zou kunnen gebruiken – is wel een belangrijk onderdeel. Wij hebben hem natuurlijk gebruikt om je een impressie te geven van IFA 2016 maar kijkend naar de kwaliteit van de beelden en de manier waarop de camera bevestigd wordt (in de hand gebruiken is niet ideaal, zeker zonder viewfinder) dan zijn er andere situaties waar de camera beter tot zijn recht komt. Wij denken vooral aan een camera die dienst doet als dashcam in de auto of als actiecamera op je fiets(helm). Het gaat vooral om de mogelijkheid continu opnamen te maken en bepaalde (spontane) momenten later terug te kunnen kijken.

We hebben het al kort even genoemd maar de kwaliteit van de Medion WiFi Actioncam S89038 laat qua video en foto nogal te wensen over als je hem op de manier gebruikt zoals wij deze week gedaan hebben. Details ontbreken, beelden zijn snel overbelicht, kleuren zijn te overdreven en er licht een wat doffe waas over de beelden heen. Alles is prima te bekijken en voor actiemomenten is er ook weinig te klagen maar als je een video wilt maken waarmee je op een later moment een mooie montage wilt maken dan zijn er voor iets meer geld betere actioncams te vinden. Dat gezegd hebbende; de Medion WiFi Actioncam S89038 is een zeer leuke en handige camera om datgene je ervaart snel en continu vast te leggen.

Wil je weten wat wij zoal gedaan en gezien hebben tijdens IFA? Bekijk dan onderstaande video, geschoten met de in dit artikel behandelde Medion actioncam.