Het laatste nieuws en reviews van de nieuwste home cinema-producten

Sonos laat medewerkers gaan en focust op streaming muziek en spraakbediening

Geschreven door
Geplaatst op10 maart 2016, 11:55 CategorieStreamingdiensten

Sonos is één van de bekendste spelers in de markt voor draadloze luidsprekersystemen en het bedrijf wil de komende jaren verzekerd blijven van zijn sterke positie. Daarom heeft Sonos besloten afscheid te nemen van een onbekend aantal medewerkers en daarnaast de focus te leggen op streaming muziek en spraakbediening.

Sonos CEO John MacFarlane heeft laten weten dat een aantal medewerkers de deur wordt gewezen om het bedrijf levensvatbaar te houden en te investeren in de toekomst van muziek. Streaming muziek en spraakbediening gaan twee hele belangrijke onderdelen van het bedrijf worden.

De Sonos-speakers zijn in eerste instantie ontwikkeld voor diegenen die hun complete muziekbibliotheek thuis op de computer hebben staan en door het hele huis willen horen. Maar, deze trend is de laatste jaren veranderd en steeds meer mensen kiezen ervoor een abonnement op een streamingdienst te nemen. De meest bekende diensten zijn Spotify, Deezer, Google Music, Apple Music en Pandora.

MacFarlane geeft aan dat Sonos meer in deze richting gaat denken maar hoe het bedrijf dit aan gaat pakken is niet duidelijk. Mogelijk presenteert Sonos op termijn zijn eigen streamingdienst of neemt het een bestaande dienst over. Het bedrijf wil in ieder geval de manier waarop we thuis naar muziek luisteren verbeteren en rijke ervaringen creëren.

Ook spraakbediening gaat in de toekomst een belangrijke rol spelen voor Sonos. MacFarlane geeft aan groot fan te zijn van wat Amazon gedaan heeft met Alexa en de Echo-speaker, en dus kunnen we er van uitgaan dat Sonos in diezelfde richting denkt. Het doel van Sonos is in ieder geval om elk huis met muziek te vullen en zich in de toekomst weer te kunnen onderscheiden in de alsmaar voller wordende markt voor multiroom-systemen en streamingdiensten.

  • Delen:

Reacties

  1. w.ketels
    10 maart, 2016 om 21:19

    laten ze eerst maar eens een update voor het DTS probleem oplossen
    dan denk dat veel meer mensen gaan overstappen op dit systeem wat voor de rest uitstekend is te noemen

  2. Audiofreak1
    10 maart, 2016 om 22:20

    Het bedrijf en vooral de vertegenwoordigers van Sonos zijn de laatste jaren bijzonder arrogant geworden, hebben het idee dat ze het merk zijn, winkeliers hebben klanten aan mogen dragen en vervolgens zijn ze die klanten online aanbiedingen gaan doen waardoor de winkelomzet lager is geworden. Winkels gaan vervolgens stunten met de prijzen om klanten toch te verkopen. Andere winkels gaan daardoor andere multiroom sytstemen zoals Heos verkopen omdat deze merken niet aan internetaanbiedingen doet en veel meer mogelijkheden voor de klant biedt. Sonos verliest zo langzaam veel marktaandeel in de winkels en gaat daarom denk ik snoeien in het personeelsbestand. Een probleem wat ze zelf hebben veroorzaakt!

Laat een reactie achter

Opmerking: E-mail wordt niet gepubliceerd of gedeeld.